KFC beste bedrijf en beste werkgever in Fastfoodbranche


Succesvol Nederland presenteert de beste bedrijven van Nederland; elke zondag op RTL7, 10:30 uur

Rotterdam, 20160822 -- KFC (Kentucky Fried Chicken Netherlands) Nederland BV is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar én Best Presterende Werkgever 2016 in de Fastfoodbranche. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een zeer sterke positionering. ‘KFC weet zijn grote assortiment van kwaliteitsproducten te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid. Zonder meer een award waardig, als succesvol bedrijf en als topwerkgever.’

Lekkere kip bereiden gaat niet vanzelf. Daarom staat er bij elke KFC een echte kok in de keuken en wordt het kippenvlees meerdere keren per week vers aangeleverd en in het restaurant gemarineerd, gepaneerd en gefrituurd. Geen kipnuggets uit de fabriek dus, maar vers vlees dat ter plekke wordt bereid. De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in KFC Nederland een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij KFC, want men is continu bezig zijn producten en diensten te verbeteren en af te stemmen op de wensen van de klant.’

Vertrouwen en verantwoordelijkheid

In de fastfoodwereld is Subway qua aantal en McDonalds qua omzet de grootste. Met wereldwijd 21.000 duizend vestigingen neemt KFC de tweede plaats in. In Nederland zijn er 53 locaties, maar dat is een momentopname want de keten groeit in ons land met zo’n vijf vestigingen per jaar en wil dit opschroeven naar acht. Als werkgever onderscheidt KFC Nederland zich volgens de jury met name door zijn gerichte aannamebeleid, sterke bedrijfscultuur en het vertrouwen en de verantwoordelijkheid die het zijn medewerkers geeft. Dit resulteert in een relatief laag personeelsverloop en ziekteverzuim.

‘De uitingen in het hoofdkantoor van KFC laten zien wat de topprioriteiten zijn: mensen, topkwaliteit, verbetering, teamwerk, herkenning en erkenning’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Deze uitgangspunten zitten in het DNA van het bedrijf en zijn medewerkers, en de totale interne communicatie is hierop gericht. Training, opleiding, ontwikkeling, coaching – alles draait om de mens en de te bereiken doelen. Gewoon het beste restaurant willen zijn met de beste producten en de beste teams!’

De hele bedrijfscultuur is erop gericht om het beste uit jezelf te halen. Medewerkers moeten niet alleen doen wat bij hun functie hoort, ze moeten het ook leuk vinden. Dan pas presteer je naar vermogen en blijf je happy. Bovendien kan alleen een gelukkige medewerker de gasten een unieke gastbeleving geven. Bij KFC wordt daarom veel aandacht besteed aan plezier in het werk en het samen vieren van successen. Maar ook aan het uiten van je waardering voor de ander. Het is allemaal onderdeel van de ‘How we win together’-cultuur waar KFC als werkgever om bekend staat.

KFC Nederland BV is opgericht in 2000, maar vindt zijn oorsprong in Nederland al in 1972, toen de eerste vestiging werd geopend aan de Bergweg in Rotterdam. Het is gevestigd in Amsterdam en telt in Nederland 53 vestigingen. ‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper’, aldus de Nominatiecommissie. ‘Zonder twijfel de winnaar van de awards voor Beste Bedrijf en Best Presterende Werkgever in deze branche!’

Meer informatie: www.kfc.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met eigen televisieprogramma’s als Succesvol Nederland en De Succesfactor en kent een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van de company pride en reputatie van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma Succesvol Nederland waarin de genomineerde wordt getoond, is gestart in januari.