De rekenkamer van Hilversum zoekt een nieuw lid


Rekenkamer Hilversum heeft een boeiende vacature

HILVERSUM, MEDIASTAD
Als creatieve mediastad is Hilversum het hart van de mediavalley, die zich uitstrekt tussen Amsterdam, Utrecht en Amersfoort. Een plek waar ontwikkelingen op het gebied van media, de creatieve industrie en cultuur ruim baan krijgen. De gemeente Hilversum staat te boek als een vernieuwende,
dynamische gemeente, die voorop loopt als het om innovatie gaat. Hilversum maakt het verschil. Onze werkwijze kenmerkt zich door: klantgericht werken, initiatief nemen, samenwerken en samenlevingsgericht werken.

De rekenkamer is een onafhankelijk orgaan van de gemeente Hilversum. Het is de taak van de rekenkamer om het bestuur dat de gemeente voert te onderzoeken op doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid. De rekenkamer let daarbij ook op de randvoorwaarden van goed bestuur. Dat wil zeggen
dat ze oog heeft voor zaken als integriteit, democratische besluitvorming en publieke verantwoording. De rekenkamer richt zich met haar conclusies en aanbevelingen in de eerste plaats tot de gemeenteraad. Met haar onderzoeken wil de rekenkamer bijdragen aan een beter bestuur in Hilversum.

De rekenkamer Hilversum bestaat momenteel uit drie leden en wordt ondersteund door een ambtelijk secretaris. Uit een recentelijke evaluatie is gebleken dat de rekenkamer een niet weg te denken plaats inneemt in het Hilversumse bestel en dat de rekenkamer door de gemeenteraad, het college van
burgmeester en wethouders en de ambtelijke organisatie gewaardeerd wordt om de kwaliteit van de onderzoeken. Naar aanleiding van deze evaluatie heeft de gemeenteraad besloten de huidige drie leden voor zes jaar te herbenoemen en tevens tot invulling over te gaan van de op dit moment vacante
vacature voor een vierde lid.

Uw rol als lid van de rekenkamer

Van u wordt verwacht dat u onderzoeksonderwerpen voorstelt en onderzoeken begeleidt dan wel zelf (gedeeltelijk) uitvoert. U bent in staat de rekenkamer extern te vertegenwoordigen en de onderzoeksresultaten te presenteren en zo nodig te verdedigen. Daarnaast werkt u graag samen in een team en
hecht u veel waarde aan een goed contact met de gemeenteraad, het college van burgemeester en wethouders, griffie en de ambtelijke organisatie. U ontvangt hiervoor een vaste vergoeding van EUR 548,83 bruto per maand op basis van een overeenkomst voor zelfstandigen. Van u wordt verwacht dat u
tenminste gedurende drie dagdelen per maand beschikbaar bent.

Uw profielschets

De rekenkamer streeft naar een gemengd team qua kennis en ervaringsdeskundigheid. Voor de vervulling van de vacature zijn wij op zoek naar kandidaten met de volgende kenmerken:

* een academisch werk- en denkniveau, bij voorkeur met een juridische achtergrond;
* ervaring met het uitvoeren en begeleiden van beleidsonderzoek;
* goede presentatievaardigheden;
* aantoonbaar bestuurlijk en politiek-strategisch inzicht;
* inzicht in de opzet en werking van een gemeentelijke organisatie en belangrijkste beleidsterreinen van de lokale overheid;
* een onafhankelijke opstelling, een analytische instelling en een positief kritische houding.

De leden van de rekenkamer mogen geen met het lidmaatschap onverenigbare functies vervullen.

Procedure

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de secretaris van de rekenkamer, mevrouw drs. D. Verloop, telefoon (035) 629 2957 op maandag, woensdagochtend of donderdag. Uw motivatie en CV zien wij graag voor 2 december 2016 tegemoet. Wij verzoeken u nadrukkelijk om uitsluitend te
solliciteren via deze link https://www.jobsrepublicone.nl/vaclink/drBaqdwte/tab/form

De kennismakingsgesprekken zullen plaatsvinden op 12 en 15 december 2016 van 19.30 tot 22.30 uur. De benoeming als lid van de rekenkamer geschiedt door de gemeenteraad, op voordracht van de begeleidingscommissie. Het betreft een benoeming voor zes jaar. De gemeente vraagt voor benoeming om een
"Verklaring Omtrent Gedrag".

Voor nadere informatie: www.hilversum.nl/Bestuur/Rekenkamer

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.