Bristol beste bedrijf in Confectiegroothandel


Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 09:00 uur en om 13:00 uur

ZWANENBURG, 20161108 -- Bristol BV is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de categorie Confectiegroothandel. Het bedrijf heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een zeer sterke positionering en een uitstekende reputatie. ‘Bristol weet zijn omvangrijke knowhow op het gebied van kleding en schoeisel te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid.’

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Bristol een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘In een markt die continu in beweging is, weet Bristol uitstekend te anticiperen op nieuwe ontwikkelingen en is het zijn concurrenten vaak een slag voor.’

De grootste discounter in schoenen en kleding van Nederland is sinds enige tijd bezig met een grondige update van de winkelinrichting en de communicatiestijl. Het blauw-gele logo wordt vervangen door een opvallend rood-witte huisstijl. Deze omvorming start in Nederland in oktober 2016 en zal tegen het voorjaar 2017 afgerond zijn. Daarnaast is gekozen voor veel licht, meer ruimte en leuke muziek in de winkel. ‘Alles bij elkaar een scherp geprijsde collectie modieuze schoenen, kleding, accessoires en vrijetijdsartikelen in een sfeervolle eigentijdse winkelomgeving’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie.

Offline identiteit

‘In een tijd waarin de retail worstelt met clicks en bricks, zet Bristol de winkel voorop. Het bedrijf kiest duidelijk voor een offline identiteit, die ondersteund wordt door online. De overtuiging is dat zijn kopers toch altijd in de winkel de producten willen voelen. Dat blijkt te kloppen, want de omzet groeit nog altijd en ook in de crisis die de retailsector hard heeft getroffen, zijn de resultaten redelijk op niveau gebleven. Bij Bristol is het personeelsbestand tijdens de crisis op peil gebleven.’

De jury is van mening dat Bristol op al deze gronden kan worden uitgeroepen tot winnaar in de Confectiegroothandelbranche en tevens in aanmerking dient te komen voor de Nationale Business Succes Award 2016. ‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper.’

Bristol BV is opgericht in 1976 en gevestigd in Zwanenburg. Het bedrijf is onderdeel van de Belgische Euroshoe en is in de Benelux actief. In Nederland runt het 124 filialen.

Meer informatie: www.bristol.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL7, zondags om 09:00 uur en om 13:00 uur.