Vrouwen veel slechter in het geven van cadeaus dan ze zelf denken


Black+Decker onderzoekt wat mannen echt willen

MECHELEN, 20161115 -- Hoewel 8 op de 10 vrouwen denkt dat ze er altijd in slaagt om het ideale cadeau voor haar partner te kopen, slaan ze vaak de plank mis. 35% van de mannen krijgt namelijk regelmatig een cadeau van zijn echtgenote waar hij niet op zit te wachten. In dat geval verbergt maar liefst 60% de teleurstelling voor zijn vrouw. Dit en meer blijkt uit onderzoek van Black+Decker onder 500 mannen en vrouwen in Nederland en België in het kader van de ‘Wat hij echt wil’-campagne.

Mannen krijgen vaak een cadeau dat ze liever zouden ruilen. Bijna de helft heeft zelfs weleens een cadeau gekregen van zijn vrouw dat volledig de plank missloeg. Toch houden ze in dat geval hun mond tegen hun partner. 40% probeert de teleurstelling te verbergen en bijna 20% doet zelfs alsof het een fantastisch geschenk is. Met alle gevolgen van dien: na een lange zoektocht naar de perfecte verrassing, blijven de cadeaus ongebruikt in de kast liggen.

Vertellen wat je echt wil
De oplossing is simpel: bijna 60% van de mannen zou zijn partner het liefst vertellen wat hij echt wil. En wat blijkt? 41% van de vrouwen weet ook het liefst van tevoren wat hij echt wil hebben. Kortom: betere communicatie voorkomt een hoop gedoe.

Maar waar worden mannen dan echt blij van? Bijna de helft van de mannen krijgt het liefst een uitstapje cadeau en een kwart kiest voor elektrisch gereedschap. Ook vroeg Black+Decker mannen naar de beste- en slechtste cadeaus die ze de afgelopen jaren hebben gekregen van hun vrouw. Een greep uit de meest opvallende antwoorden:

Wat hij echt wil 
  • Ritje in een Ferrari
  • Barbecue
  • Boormachine
  • Whisky
  • Tickets voor een concert
Wat hij echt niet wil 
  • Pannenset
  • Slechte aftershave
  • Sokken
  • Kaarsenhouder
  • Tickets voor een musical

Black+Decker maakt het makkelijker 
Black+Decker helpt mannen en vrouwen een handje met hun nieuwe campagne ‘Wat hij echt wil’. Op www.wathijechtwil.be komen vrouwen er via een test achter hoe goed ze hun partner echt kennen. De mannen worden aangespoord om het hun partner makkelijker te maken door via de website een hint te geven. 

Zie hier de infographic.

Over Stanley Black & Decker
Stanley Black & Decker is een wereldwijde leverancier van handgereedschap, elektronisch gereedschap en accessoires, opbergsystemen, industriële ankersystemen, maar ook oplossingen voor elektronische security, healthcare,  infrastructuur, etc. Sinds 1843 levert Stanley Black & Decker innovatieve, kwalitatieve en krachtige producten die professionals, organisaties en individuen over de hele wereld helpen in hun dagelijkse taken en projecten. Met de overtuiging om uit te blinken d.m.v. producten, mensen en gedrag engageert de organisatie zich voor een duurzaam beleid en initiatieven die mileuschade inperken, om de levens van klanten en hun omgeving te verbeteren. Met een hoofdvestiging in Connecticut, USA verleent Stanley Black & Decker werk aan ongeveer 50700 mensen over de hele wereld, die zorgden voor een totale omzet van $11 miljard in FY 2013.