VBAT ontwerpt de winkel van goed eten


Een nieuwe generatie supermarkt voor PLUS

Amsterdam, 20161116 -- VBAT ontwikkelt in nauwe samenwerking met het PLUS Formuleteam een nieuw winkelconcept voor „Goed eten van de mensen van PLUS“. Met deze totaal vernieuwde formule zet PLUS een volgende stap in haar streven de beste supermarkt van Nederland te worden. Vandaag opent PLUS Koot in Abcoude als eerste supermarkt haar deuren volgens dit nieuwe concept.

De winkel van „Goed eten van de mensen van PLUS“ is een op alle fronten nieuw concept als basis voor toekomstige groei. Een nieuwe winkelbeleving waar vers voorop staat, met een nieuwe lay out, interieurarchitectuur en meubelontwikkeling.

Een winkel die beter aansluit op consumentenbehoefte naar vers en gemakkelijk. Een nieuwe routing en een nieuw concept voor versbereide maaltijdoplossingen. Met een verbeterde kwaliteitsuitstraling in alle ‘verpakte’ segmenten.
Een winkelconcept waarin het personeel een prominente rol vervult, meer klantcontact heeft en zowel op vers als op prijs een actieve rol speelt.
Een winkel waarin prijswaardigheid met impact en een duidelijke focus door de hele winkel is verankerd.

Nieuwe stijl ‘unpacked’
‘Unpacked’ is de conceptuele basis voor interieurstijl, meubelontwikkeling en communicatiemiddelen. Ontdaan van de overdaad aan materiaal of merkstijl, zodat de focus op het product en het verhaal en prijs van het product meer ruimte krijgen. Een winkel met een open en vriendelijke sfeer, waar ieder in zijn eigen tempo boodschappen doet. Een levende winkel met overzicht; helder en licht interieur, met lage presentaties, nieuwe communicatiemiddelen en focuspunten op belangrijke productgroepen, die sturing geven en aantrekkingskracht hebben. Impactvolle prijsstatements, door de hele winkel, die door uitvoering op honingraatkarton als natuurlijk onderdeel van de winkel voelen.

De Makerij
De klantbehoefte is niet alleen vers, maar ook vooral gemakkelijk. En dat betekent versbereide maaltijdoplossingen. Daarom is de nieuwe winkel ontwikkeld vanuit twee belangrijke pijlers; een nieuwe versbeleving rondom de afdelingen als agf en brood, en een heel nieuw concept met ambachtelijk vers en versbereide maaltijden: De Makerij.

De Makerij is een combinatie van verschillende versgroepen en een keukenconcept. Het brengt verschillende maaltijdoplossingen bij elkaar. Het creëert een context waar de kwaliteit van de versproducten als ambachtelijk vlees, kaas en vleeswaren in een kwalitatieve context gepresenteerd worden. Het versbereide assortiment is geheel nieuw ontwikkeld door Mr Kitchen, waarbij in nauwe samenwerking met het Plus formule team de indeling en presentatie is ontwikkeld. De verse producten en maaltijdoplossingen bieden de klant een nieuwe dimensie in keuze voor de vraag ‘wat eten we vanavond’. Altijd lekker, vers, gemakkelijk en voor een goede prijs.

Van medewerker naar maker
Klanten voelen zich thuis in een winkel waar zij herkend en erkend worden. Met de bereiding van maaltijden in de winkel is de rol van het personeel veranderd van medewerker naar maker. Dit is doorgetrokken naar alle functies; ook bij kassa en vakkenvuller. Het zijn de mensen die de winkel maken. De nieuwe kleding reflecteert dat PLUS een winkel is die telkens lokaal ‘gemaakt’ wordt door de mensen. De kleding gaat weg van uniform en is nu werkkleding, waardoor de mensen van PLUS meer toegankelijk worden. Geen formule, maar een sterke lokale winkel.

Impact voor prijswaardigheid
Prijs is een van de pijlers van de nieuwe positionering.  Prijs is op alle niveaus, zowel actie, lokaal de laagste prijs en beprijzing opnieuw ontwikkeld. Een eigen meubelfamilie en bijpassende communicatiestijl. Een actiestraat in vers en dkw met duidelijke prijssignalen.  Door de materiaalgebruik en uitvoering is Prijs vast onderdeel van de winkels en die door mensen van Plus zelf ingevuld wordt.

Geloofwaardigheid op kwaliteit, beter aansluiten op alle boodschappenbehoeften, nieuwe versoplossingen en prijswaardigheid als integraal onderdeel van de formule. De basis voor de beste supermarkt van Nederland.

Winkelontwikkeling in samenwerking met Projectteam PLUS:
Peter van Mourik – Projectleider; Rober Delver – Formule Manager; Eric Leebeek – Commercieel Directeur; Liesbeth Dekker – Unit Manager Vers; Jan Brouwer – Algemeen Directeur
 
Projectteam VBAT:
Theo Lindemann – Brand Director; Stefan Pangratz - Design Director; Saskia Vermeulen -  Creative; Cindy van Driel - Creative; Barnaby MacLaine - Creative; Andre Soff - Strategy; Robbert Dickmann - Account

Projectteam Versmaaltijden Mr Kitchen:
Daan Faber – Creative Partner; Igor Sorko – Owner; Maarten Hoekstra - Owner

Instore Communicatiestijl JWT Amsterdam:
Budi Gonzalez de Chavez - Business Director

Ontwikkeling Kleding: eyeAm
Berna Hoonhout – Creative

Over VBAT
Wij zijn een bekroond branding- en designbureau met kantoren in Amsterdam, Shanghai en Mexico City. Na meer dan 30 jaar in het vak zijn we experts in het creëren van merkidentiteiten, verpakkingen en retail formules, maar wij denken zelf graag dat klanten voor ons kiezen omdat we vernieuwend zijn. We werken voor merken als Heineken, ING, PostNL, de Bijenkorf, Blokker, Etos, Gamma en Het Concertgebouw. We zijn een team van ongeveer 85 creatieve experts gevestigd in een voormalige fietsfabriek in Amsterdam en zijn onderdeel van het ‘WPP global network’. Voor meer informatie, zie www.vbat.com. 

Download link fotomateriaal winkel:https://we.tl/xOrbSHYYxk

VBAT ontwerpt de winkel van goed eten


Een nieuwe generatie supermarkt voor PLUS


VBAT ontwikkelt in nauwe samenwerking met het PLUS Formuleteam een nieuw winkelconcept.


'Goed eten van de mensen van PLUS'


Een nieuwe winkelbeleving waar vers voorop staat, met een nieuwe lay out, interieurarchitectuur en meubelontwikkeling.
VBAT ontwerpt de winkel van goed eten.