Grando Retail beste bedrijf in Keukenretailbranche


Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 09:00 uur en 13:00 uur

Rotterdam, 20161219 -- Grando Retail BV is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Keukenretailbranche. Het bedrijf heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een zeer sterke positionering en een klinkende reputatie. ‘Grando Retail weet zijn enorme vakkennis te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid. Een stevige speler die sneller groeit dan de markt.’

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Grando Retail een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘In een markt die continu in beweging is, weet Grando Retail uitstekend te anticiperen op nieuwe ontwikkelingen en is het zijn concurrenten vaak een slag voor.’

Grando Retail exploiteert de franchiseformule Grando Keukens & Bad in Nederland. De onderneming staat voor betaalbare keukens en badkamers, van nostalgisch tot modern en van klassiek tot eigentijds. Alle filiaalhouders zijn zelfstandige ondernemers die voor eigen succes werken. ‘Dit is tevens de kracht van Grando: klanten treffen een echte ondernemer die hart voor de zaak heeft en een luisterend oor’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Geen winkeliers in dienst van een groot concern, maar vaklieden met passie. Persoonlijk contact en vakkundig staan voorop, gecombineerd met een huisbezoek vooraf indien de klant dit wenst. De klant wordt totaal bediend en hoeft zich nergens zorgen om te maken. De monteurs gaan pas weg als alles werkt, want Grando mikt op 100% klanttevredenheid.’

Waarde toevoegen

Zwaan: ‘Waarde toevoegen voor de franchisenemers ziet het bedrijf als een belangrijke taak. Dit gebeurt op tal van vlakken, zoals het regelmatig geven van trainingen en voorlichting over nieuwe producten en technieken, en het delen van marktonderzoeken naar klanttevredenheid. Zo houdt Grando zijn ondernemers scherp en tegelijk goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper.’

De jury is van mening dat Grando Retail op deze gronden moet worden uitgeroepen tot winnaar in de Keukenretailbranche en tevens in aanmerking dient te komen voor de hoofdprijs, de Nationale Business Succes Award 2016.

Grando Keukens & Bad bestaat sinds 1965. De onderneming heeft 34 vestigingen en is in heel Nederland actief.

Meer informatie: www.grando.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL7, zondags om 09:00 uur en 13:00 uur.