10.000 geluksmomenten door app in 2016


Geluk delen is geluk vermenigvuldigen

AMSTERDAM, 20170103 -- De vorig jaar geintroduceerde app ‘HappyWeWork’ (HWW) heeft binnen drie maanden al tienduizend keer iemand gelukkiger gemaakt. Dit blijkt uit het eindejaarsoverzicht van HappyWeWork. Het bedrijf Multiply Happiness, bracht deze Nederlandse innovatie vorig jaar op de markt om geluk en positiviteit binnen bedrijven en organisaties te vergroten. Want wetenschappelijk onderzoek toont aan dat gelukkige medewerkers zorgen voor een lager ziekteverzuim, hogere productiviteit, meer innovatie, hogere verkoop, beter resultaat en klantbehoud.

Positiviteit is goed aan te leren en daarom bedacht geluksman Chiel van der Linden een methode om positief gedrag te stimuleren en zo positiviteit en geluk binnen organisaties te bevorderen. Van der Linden zegt: ‘Succes en plezier snel delen, leidt tot vermenigvuldiging van geluk. De HWW-app deelt individuele geluksmomenten ‘real time’ via de mobiele telefoon. Dat is in het afgelopen jaar inmiddels meer dan tienduizend keer gebeurd. Managers en medewerkers krijgen hierdoor een positieve ‘state-of-mind’. Het menselijk brein creëert zo zelf een vooruitgang van wel 30% op de gebieden creativiteit, produc tiviteit en gezondheid.’ Gelukkige medewerkers zorgen voor een forse toename van de teamprestaties en dragen zo bij aan een beter bedrijfsresultaat.

[10.000 geluksmomenten door app in 2016]
Multiply Happiness is door geluksman Chiel van der Linden en Bert van Dam opgericht om op “de meest eenvoudige manier de wereld gelukkig te maken”. Voor de consument leidde dit tot de gratis app HappyWe. Voor bedrijfsleven en overheid ontwikkelde men HappyWeWork. Deze formule bestaat uit de app, dashboard en teamtooling en is gericht op positiviteit en ‘performance’. Teamleden delen hun positieve momenten met collega’s. De manager kan met zijn HappyWeWork-dashboard de positieve ontwikkelingen monitoren en met het team bespreken. En daarna concrete positieve team-acties opstarten. De app meet bovendien de happy impact op anderen. Door deze metingen weten wij nu, dat in meer dan tienduizend gevallen mensen gelukkiger zijn geworden.

De leerervaringen van de pilot bij AEGON, De Baak en Greenhouse Group zijn verwerkt in de nieuwe versie van de HWW-app. Co-founder Bert van Dam stelt: “Wij willen graag nog meer nieuwe inzichten aan de app toevoegen op het vlak van personeel en performance. Daarom zoek ik nog 33 early adopters. Voor die 33 organisaties heeft HWW een speciale regeling.”