Advanza stelt software voor leadgeneratie beschikbaar aan concurrenten


Traditionele markt leadgeneratie vanaf nu verleden tijd

AMSTERDAM, 20170228 -- Ondernemers aan meer klanten helpen. Oftewel: leads genereren. Vanaf vandaag is dit niet langer voorbehouden aan gespecialiseerde marketingbureaus. Een van de grote spelers op het gebied van leadgeneratie, Advanza, gooit de markt open en stelt software beschikbaar aan iedereen die een concurrent wil worden.

Met de leadgeneratie software van Advanza kan elke ondernemer zijn opdrachtgevers aan nieuwe klanten helpen. En dat niet in één enkele branche zoals grote marketingbureaus nu doen, maar in meerdere branches.

‘Zo kan iedere ondernemer elk van zijn opdrachtgevers een extra steuntje in de rug geven, door hem aan extra klanten te helpen, naast zijn bestaande werkzaamheden voor zijn bedrijf. Ideaal voor de dienstverlenende  ondernemer die een extra service wil verlenen en een extra stroom van inkomsten wil genereren’, vertelt Lars Freriks, directeur van Advanza.

Kwaliteitslag leads
Advanza wil de markt van leadgeneratie een kwaliteitslag laten maken en ervoor zorgen dat er minder online kansen blijven liggen.  ‘Veel (lokale) ondernemers benutten nog lang niet alle kansen die online biedt. Vaak vanwege onbekendheid of een gebrek aan tijd. En dat is zonde, want ze lopen simpelweg klanten mis’, vertelt Freriks. ‘Tegelijkertijd constateren we dat ondernemers die wel online bezig zijn vaak leads krijgen van onvoldoende kwaliteit, mede als gevolg van het beperkte aantal aanbieders. Het opengooien van de markt dwingt aanbieders om betere kwaliteit te leveren.’

Triple win
Ondernemers die, al dan niet naast hun bestaande dienstverlening, de markt van leadgeneratie willen betreden en concurreren met de grote marketingjongens, kunnen daarom gebruik maken van de software van Advanza. ‘Het is een triple win-situatie voor de ondernemer en zijn klant. Hoe beter de klant draait, hoe beter de ondernemer loopt. De consument heeft er ook baat bij, want die krijgt een grotere keuze van kwalitatieve bedrijven. Hierdoor weten ze elkaar beter en meer te vinden.

Over Advanza BV
Advanza richt zich op ondernemers die weinig tijd en kennis hebben om klanten online te bereiken. Het bedrijf realiseert offerte aanvragen in meer dan 100 branches aan ondernemers op de Nederlandse, Belgische, Franse en Duitse markt. Dit doet Advanza niet zoals andere partijen alleen in b2c-sectoren, maar ook in vele b2b-sectoren.

Advanza heeft aan de achterkant ruim 3000 mkb-bedrijven die zich voorstellen aan potentiële klanten. Al sinds 2009 brengt de speler op gebied van leadgeneratie ondernemers in contact met nieuwe klanten. Dat zijn ondernemers die groeien dankzij Advanza, een betrouwbare partij op het gebied van online leadgeneratie.