Heemskerk verricht aftrap campagne veilig internet in het MKB

Eén-op-de-vijf bedrijven in het midden- en kleinbedrijf (MKB) is wel eens het slachtoffer van digitale incidenten zoals virussen of spyware. Van deze bedrijven ondervindt 60% daarvan ook aanzienlijke schade. Om te zorgen dat de MKB-bedrijven zich bewuster zijn van de risico's is staatssecretaris Heemskerk van Economische Zaken vandaag samen met het bedrijfsleven een campagne gestart om MKB'ers bewuster te maken van de gevaren.

De campagne Digibewust is een samenwerkingsverband tussen het bedrijfsleven en Economische Zaken. Na eerdere voorlichtingscampagnes gericht op onder meer jongeren wordt nu dus extra aandacht besteed aan het MKB. Op www.digibarometer.nl kunnen MKB-bedrijven zelf testen hoe ze scoren qua beveiliging. Met die score kunnen zij hun voordeel doen en hun bedrijf daadwerkelijk beter beveiligen. Daarnaast wordt alle data die via de website binnenkomt geanalyseerd, zodat bepaalde branches of groepen bedrijven nog gerichter kunnen worden geholpen om zich beter te beveiligen.

Staatssecretaris Heemskerk verricht vandaag samen met ECP-directeur Arie van Bellen de aftrap van de campagne. De campagne loopt tot eind 2007. Zie voor meer informatie over Digibewust: www.digibewust.nl.

Meer informatie

Voor journalisten: Edwin van Scherrenburg, persvoorlichter Economische Zaken tel.: 070-3796464, mail: e.v.vanscherrenburg@minez.nl

Joyce Martina, persvoorlichter Digibewust, tel: 070-4190309, mail: joyce.martina@ecp.nl