Toolkit campagne 'Meer veiligheid op straat' weer beschikbaar

Op 15 maart 2010 vervolgt het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) de landelijke massamediale campagne: “Meer veiligheid op straat”. Aanleiding van deze campagne is het hoge aantal meldingen en incidenten van agressie en geweld tegen werknemers met een publieke taak. Met televisiecommercials en interactieve banners wordt een beroep gedaan op iedereen die getuige is van agressie en geweld. Ook worden tips aangedragen hoe men in zo’n situatie kan handelen.

Iedere werkgever met een publieke taak kan een bijdrage leveren aan het terugdringen van agressie en geweld, door aan te haken bij de campagne. Met ondersteunend campagnemateriaal wordt de campagne doorvertaald naar de verschillende sectoren met een publieke taak. Iedere sector of gemeente kan hieraan een eigen invulling geven. Vanaf de website www.nederlandveilig.nl kunnen informatie en campagnemateriaal (zoals bijvoorbeeld posters, folders, banners en PR middelen) gedownload worden.

Toolkit

standaard_handposter_vpt_150.jpg

De toolkit bevat uitingen die gebruikt kunnen worden in de eigen communicatie-uitingen of campagne tegen agressie en geweld op straat. Door aan te haken bij de landelijke campagne krijgt de communicatieboodschap een flinke voorsprong. Deze lift mee op een campagneconcept dat is getest, herkenbaar is en de boodschap in de juiste context plaatst. De boodschap wordt daardoor sneller gelezen én begrepen. Daarbij blijft de organisatie als afzender nog steeds herkenbaar.

Datum start campagne

Informatie over de campagne en het campagnemateriaal is beschikbaar via www.nederlandveilig.nl/veiligheidopstraat/toolkit/ .
Landelijk gaat de campagne 15 maart 2010 van start. Vanaf die datum kunt u ook de decentrale middelen inzetten.