Kamerbrief derde voortgangsrapportage Lerarenagenda: samen werken aan een doorlopende leerlijn voor leraren
Minister Bussemaker en staatssecretaris Dekker (OCW) sturen de derde voortgangsrapportage Lerarenagenda: samen werken aan een doorlopende leerlijn voor leraren aan de Tweede Kamer.
Bijlagen
-
Carrièreperspectieven van leraren in het kader van de functiemix primair en voortgezet onderwijs
Dit rapport geeft inzicht in de gevolgen die de versterkte functiemix heeft gehad in het primair en voortgezet onderwijs. In...
-
Van verleden naar toekomst - de universitaire lerarenopleidingen
De inspectie en de NVAO hebben hun de afgelopen periode de kwaliteit van de universitaire lerarenopleidingen vanuit...
-
Tweedegraads lerarenopleidingen - systeembrede analyse
Naar aanleiding van de accreditatie van de tweedegraads lerarenopleidingen in 2016 geeft de NVAO in deze systeembrede analyse...
-
Loopbaanmonitor onderwijs 2016
De Loopbaanmonitor onderwijs richt zich op de ontwikkeling van de arbeidsmarktpositie van recent afgestudeerde leraren. Dit...
-
Loopbaanmonitor 2016 - Begeleiding beginnende leraren
Met de loopbaanmonitor volgt het ministerie van OCW de ontwikkelingen in de arbeidsmarktpositie van beginnende leraren en in de...
-
Monitor pilot diagnostische tussentijdse toets - bevindingen 1 meting
In dit rapport beschrijft Regioplan haar onderzoek naar de ervaringen van schoolleiders en docenten met het tweede pilotjaar...
-
Samenvatting conclusies onderzoek van de RuG naar de effecten van het Opleiden in de School
De Rijksuniversiteit Groningen (RuG) heeft onderzoek gedaan naar de ontwikkeling van het pedagogisch didactisch handelen en het...
-
Effecten van een masteropleiding op leraren en hun omgeving
Met deze 2e tussenmeting zijn voorlopige effecten van hbo-masteropleidingen op leraren en hun omgeving vastgesteld die optreden...