Kamerbrief over 10e voortgangsrapportage passend onderwijs
Staatssecretaris Dekker (OCW) informeert de Tweede Kamer over de 10e Voortgangsrapportage passend onderwijs.
Leraren, scholen, schoolbesturen en samenwerkingsverbanden hebben zich samen ingezet om passend onderwijs vorm te geven in de praktijk. De resultaten die voor ogen waren bij de invoering ervan, zijn nog niet overal behaald. Staatssecretaris Dekker doet in deze brief voorstellen om tot verbetering te komen.
Bijlagen
-
Overzicht inzet financiële middelen per samenwerkingsverband
-
Leerrechten als structurele grondslag voor wetgeving
Rapport over de vraag welke onderdelen in de opzet en inhoud van de Nederlandse wet- en regelgeving realisering van de...
-
Loopbanen van zorgleerlingen en niet-zorgleerlingen, van voor de invoering van Passend Onderwijs
-
Passend onderwijs in de praktijk
Casestudies in het primair en voorgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs
-
Factsheet 1 - Leerlingen in speciaal en regulier onderwijs
Rapport over aantal leerlingen in speciaal en regulier onderwijs en leerlingstromen tussen speciaal en regulier onderwijs.
-
De bomen en het bos
Leraren en ouders over passend onderwijs
-
Monitor Ondersteuningsaanbod
Rapport over het ondersteuningsaanbod voor leerlingen en teamleden in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs, speciaal...
-
De impact van passend onderwijs op het SO/SBO en het VSO
Rapport over de impact van passend onderwijs op het speciaal onderwijs, speciaal basisonderwijs en het voortgezet speciaal...
-
Op weg naar nieuw beleid lwoo
Voortgangsonderzoek naar opting out leerwegondersteunend onderwijs (lwoo).
-
Onderzoek naar de groei van vrijstellingen ‘5 onder a’
Rapport over het hogere percentage jeugdigen met een vrijstelling op grond van artikel 5 onder a. Het artikel 5 onder a gaat...
-
Cijferbijlage leerplichttelling schooljaar 2015-2016
-
De kracht van passend onderwijs
Voorbeelden uit de praktijk
-
Passend onderwijs en de lerarenopleidingen
Thematische casestudy naar de wijze waarop lerarenopleidingen hebben gereageerd op de invoering van passend onderwijs