Chordiant Software neemt PrimeResponse over

Hoofddorp, 9 januari 2001 - Chordiant Software (NASDAQ: CHRD) wil Prime Response overnemen. Daartoe tekende de Amerikaanse leverancier van Unified CRM-oplossingen vandaag een definitieve overeenkomst met PrimeResponse (NASDAQ, EASDAQ: PRME), één van de leidende softwareondernemingen op het gebied van business-to-consumer relatiemarketing. De nieuw te vormen onderneming gaat verder onder de naam Chordiant Software, Inc.

Volgens de overeenkomst vindt de acquisitie plaats door middel van aandelenruil, waarbij elk aandeel PrimeResponse wordt omgeruild voor 0,6 aandeel Chordiant. Voor de financiering verwacht Chordiant circa 12,3 miljoen nieuwe aandelen met een totale waarde van 33 miljoen dollar uit te geven. Sam Spadafora, bestuursvoorzitter en CEO van Chordiant, blijft deze functies bekleden. Een door PrimeResponse aangewezen bestuurder zal plaatsnemen in de raad van bestuur van Chordiant.

Chordiant verwacht de overname van PrimeResponse af te ronden in het tweede kwartaal van 2001. De gecombineerde omzet en balansstatussen van de twee bedrijven over de afgelopen drie kwartalen (eindigend op 30 september 2000) kwamen uit op respectievelijk $45,5 miljoen en $98,5 miljoen. Chordiant heeft circa 235 medewerkers en PrimeResponse 225. De gecombineerde onderneming heeft circa 100 klanten, partners en e-business-integrators uit de Fortune 1000-lijst. Ook heeft het nieuwe Chordiant kantoren in de V.S., Londen, Parijs, Hoofddorp, München en Frankfurt en Melbourne, Sydney en Singapore.

Klanten van de nieuwe combinatie zijn onder andere Allianz, AXA, Barclays Mercatile, British Telecom, CICB, CVS, Deutsche Bank, First USA Bank, Lloyds TSB, MetLife en Royal Bank of Scotland.

Strategische visie
"Gezamenlijk bieden Chordiant en PrimeResponse de meest complete oplossing voor Unified CRM, inclusief service- en relatiemarketingapplicaties", aldus Sam Spadafora, bestuursvoorzitter en CEO van Chordiant. "Onze klanten zoeken naar een oplossing die hun service- en marketing-processen en expertise optimaal inzet in de communicatie met hun klanten." Het gecombineerde aanbod speelt in op de vraag van de grootste spelers in de verschillende business-to-consumer verticale markten naar intelligente klantcommunicatie, marketingcampagnes, aanbiedingen en service. Ze combineren e-service-,
e-marketing- en e-business-functionaliteit voor real-time applicaties tot een totaalaanbod van applicaties voor het winnen en behouden van klanten, relatiemanagement en de onderliggende CRM-infrastructuren.

Over PrimeResponse
PrimeResponse (NASDAQ, EASDAQ: PRME) is een toonaangevend bedrijf op het gebied van business-to-consumer-marketing. Het Prime@Vantage-pakket van PrimeResponse maximaliseert het rendement van de marketinginvesteringen van een bedrijf en draagt bij aan een hechtere en winstgevender relatie met de klanten. De Prime@Vantage-oplossing voor relatiemarketing helpt organisaties bij het plannen, optimaliseren, uitvoeren en traceren van geavanceerde direct marketingcampagnes voor de traditionele kanalen (direct mail, call centers en advertenties) en de nieuwste elektronische kanalen (Internet, e-mail en draadloze verbindingen). Eén systeem voor alle vormen van communicatie met de klant stelt bedrijven in staat om berichten op het juiste moment en via het juiste kanaal bij de juiste persoon te brengen. Partners van PrimeResponse zijn onder andere: Accenture, Business Objects, Chordiant, Clarify, HP, IBM, SPSS, Sun Microsystems. Prime Response is gevestigd in Cambridge, Massachusetts (hoofdkantoor), Londen (internationaal hoofdkantoor), Antwerpen, Chicago, Denver, Frankfurt, Melbourne, Minneapolis, München, New York, Parijs, San Francisco, Singapore en Sydney. Meer informatie vindt u op www.primeresponse.com

Chordiant Software
Chordiant Software (NASDAQ: CHRD) levert een geïntegreerde, multichannel totaaloplossing voor klantcontact. Chordiant biedt een pakket applicaties waarmee omvangrijke organisaties al hun contacten met consumenten kunnen optimaliseren, onafhankelijk of de communicatie verloopt via het Web, e-mail, draadloze verbindingen of call centers. De software biedt ondersteuning voor geïntegreerd spraak-, data- en Internetverkeer, en beschikt over een complete workflow engine. Met Chordiant geeft elk contact toegevoegde waarde aan de relatie met de klant, en daarmee aan de omzet en winst van de onderneming.

Chordiant-software is al in gebruik bij een aantal toonaangevende organisaties zoals MetLife, Thomas Cook Global Services, GM OnStar, First USA, Cable and Wireless Communications en Bank One International. Chordiant Software heeft haar hoofdkantoor in Cupertino, California, en heeft regionale kantoren in Chicago, Dallas, New York, Londen, München en Hoofddorp. Meer informatie over Chordiant is te vinden op de Website: www.chordiant.com.