Woningcorporatie de woonplaats

De Woonplaats beloont goede huurders met extra service, VVV bonnen en werkbemiddeling

Groenlo/Enschede: Op 11 januari wordt in de wijk Pathmos de eerste Woonplaats Pas uitgedeeld aan trouwe huurders.
Gelijktijdig worden door personeelsleden van De Woonplaats aan alle bewoners van Pathmos de passen rondgedeeld. In januari ontvangen alle 13.500 huurders van De Woonplaats in Oost-Gelderland, Enschede en de rest van Nederland hun passen.

Goede huurders belonen, slechte huurders uitdagen De Woonplaats Pas is een onderdeel van Woonplaats Gold Service. Dit programma om goede huurders te belonen en slechte huurders uit te dagen hun gedrag te veranderen start in de Enschedese wijk op 1 april en voor de overige huurders van De Woonplaats op 1 juli.

De Woonplaats: meer dan een woningeigenaar.
Met Woonplaats Gold Service biedt De Woonplaats haar huurders meer dan een woning alleen. Nadrukkelijk kiest de corporatie ervoor om zich ook te bemoeien met het leef- en woonomgeving en zelfs met de werkgelegenheid.
Onderdeel van het Woonplaats Gold Service project is bijvoorbeeld een beurs voor middelbare scholieren, bemiddeling naar de arbeidsmarkt en het meehelpen creeeren van stageplaatsen.
De Woonplaats werkt hiervoor samen met arbeidsbemiddelingsorganisaties en maakt gebruik van haar eigen netwerken.

VVV bonnen van 15,00
Onderdeel van Woonplaats Gold Service is tevens snellere onderhoudsservice, recht op koop van de woning, recht op een vaste huurprijs en per kwartaal VVV bonnen van f 15,00.

Engels model
De Woonplaats zet Woonplaats Gold Service in als loyaltyprogramma maar zeker ook als middel buurt en wijkbeheer. De Woonplaats verwacht op grond van resultaten in Engeland en Amerika dat overlast van bewoners aan elkaar en huurachterstanden zullen verminderen. Belangrijkste is echter dat het welzijn en welbevinden van bewoners en de betrokkenheid van de mensen bij hun buurt toeneemt.