Woningcorporatie de woonplaats
De Woonplaats beloont goede huurders met extra service, VVV bonnen en
werkbemiddeling
Groenlo/Enschede: Op 11 januari wordt in de wijk Pathmos de eerste
Woonplaats Pas uitgedeeld aan trouwe huurders.
Gelijktijdig worden door personeelsleden van De Woonplaats aan alle
bewoners van Pathmos de passen rondgedeeld. In januari ontvangen alle
13.500 huurders van De Woonplaats in Oost-Gelderland, Enschede en de
rest van Nederland hun passen.
Goede huurders belonen, slechte huurders uitdagen
De Woonplaats Pas is een onderdeel van Woonplaats Gold Service. Dit
programma om goede huurders te belonen en slechte huurders uit te
dagen hun gedrag te veranderen start in de Enschedese wijk op 1 april
en voor de overige huurders van De Woonplaats op 1 juli.
De Woonplaats: meer dan een woningeigenaar.
Met Woonplaats Gold Service biedt De Woonplaats haar huurders meer dan
een woning alleen. Nadrukkelijk kiest de corporatie ervoor om zich ook
te bemoeien met het leef- en woonomgeving en zelfs met de
werkgelegenheid.
Onderdeel van het Woonplaats Gold Service project is bijvoorbeeld een
beurs voor middelbare scholieren, bemiddeling naar de arbeidsmarkt en
het meehelpen creeeren van stageplaatsen.
De Woonplaats werkt hiervoor samen met arbeidsbemiddelingsorganisaties
en maakt gebruik van haar eigen netwerken.
VVV bonnen van 15,00
Onderdeel van Woonplaats Gold Service is tevens snellere
onderhoudsservice, recht op koop van de woning, recht op een vaste
huurprijs en per kwartaal VVV bonnen van f 15,00.
Engels model
De Woonplaats zet Woonplaats Gold Service in als loyaltyprogramma maar
zeker ook als middel buurt en wijkbeheer. De Woonplaats verwacht op
grond van resultaten in Engeland en Amerika dat overlast van bewoners
aan elkaar en huurachterstanden zullen verminderen. Belangrijkste is
echter dat het welzijn en welbevinden van bewoners en de betrokkenheid
van de mensen bij hun buurt toeneemt.