- PERSBERICHT -

Leidschendam, 11 januari 2001

Nederlandse internetwinkels sluiten 2000 succesvol af

Overkoepelend orgaan Thuiswinkel.org doet verslag van decembermaand

Thuiswinkel.org, de belangenvereniging van bedrijven die op afstand verkopen aan de consument, meldt dat haar leden het jaar 2000 goed hebben afgesloten. Thuiswinkel.org komt tot deze conclusie naar aanleiding van een recentelijk gehouden peiling onder haar leden. De feestmaand december kenmerkte zich bij de * bij deze belangenvereniging aangesloten * internetwinkels door stijgende verkopen, groei in omzet en grote bezoekersaantallen. Voor 2001 verwacht Thuiswinkel.org dat de verkopen via internet toe zullen blijven nemen.

Thuiswinkel.org trekt haar conclusie over december 2000 op basis van een zojuist afgesloten peiling onder de bij haar aangesloten internetwinkels, zoals * in alfabetische volgorde - ChateauOnline.nl, Conrad Electronic, DeWinkel.nl, Domega.nl, //hot-orange.com, MacroPolis, Ottoshop.nl, Pharmaplaza.nl, Shop.nl, TakeitNow, Wehkamp.nl. Deze internetwinkels maken allemaal melding van uitstekende decemberverkopen en veel website-bezoekers.

Meer informatie over de verkopen in december 2000 van bovenstaande internetwinkels vindt u in de bijgevoegde sheet 'Thuiswinkel.org: Internetwinkels in december 2000'.

Groei online shopping
Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, zegt: *Naar aanleiding van de groeipercentages van december 2000 concluderen wij dat de consument steeds meer vertrouwen krijgt in kopen via internet. Afgaande op de huidige ontwikkelingen, verwachten wij voor 2001 een verdere groei van online shopping in Nederland. Een steeds breder publiek zal ervaring opdoen met het doen van aankopen via internet. Dit komt onder andere door de groei in internetgebruikers, de groei van breedband en mobile commerce.*

Over Thuiswinkel.org
Thuiswinkel.org, gevestigd te Leidschendam, richt zich op het behartigen van de belangen van alle bedrijven die verkopen op afstand aan de consument. Deze vereniging telt momenteel 50 leden en stelt zicht ten doel als spreekbuis te fungeren en de zelfregulering binnen de branche te bevorderen. Daarnaast is het uitwisselen van kennis en informatie onder haar leden en met derden een belangrijke doelstelling.

De leden van Thuiswinkel.org onderschrijven de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel. Dit biedt de consument de zekerheid dat bedrijven die het Thuiswinkel Waarborglogo voeren, kwaliteit bieden en service hoog in het vaandel dragen. Thuiswinkel.org is een fusie tussen De Nederlandse Postorderbond en De Online Winkeliersvereniging.


- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (