Brio Technology boekt omzet van $38.9 miljoen in derde kwartaal, een stijging van 14%

Omzetstijging bewijst groeiende markt voor business intelligence oplossingen

Brussel (B), 02/07/2001
Brio Technology, Inc. (Nasdaq: BRIO), toonaangevend leverancier van

business intelligence en analytische software en applicaties voor de

Fortune1000, heeft een omzet behaald van $38.9 miljoen voor het derde

kwartaal van het fiscale jaar 2001 dat eindigt op 31 december 2000. Dit

betekent een belangrijke stijging van 14% ten opzichte van $34.2

miljoen die werd gerealiseerd in het derde kwartaal van het fiscale

jaar 2000. Het netto verlies van het derde kwartaal van fiscaal 2001,

bedroeg $260.000, $0,01 per gewoon aandeel. In het kwartaal dat

eindigde 31 december 1999 had Brio Technology netto inkomsten van $3,9

miljoen of $0,13 per gewoon aandeel, exclusief afschrijvingen en

operating kosten van $896.000 voor belastingen.

Craig Brennan, CEO van Brio Technology: "De cijfers van het derde kwartaal

vormen het bewijs voor een sterke markt voor onze producten. Brio

Technology is in staat gebleken de Fortune 1000 nog beter te bedienen met

haar business intelligence- oplossingen." Brennan zegt verder Brio's

productleiderschap verder uit te willen bouwen in de toekomst.

Hoogtepunten uit het derde kwartaal

Als organisatie heeft Brio Technology haar management team versterkt, er

was een cross selling van haar Brio ONE suite van producten en heeft ze

strategische allianties gerealiseerd met toonaangevende technologische

organisaties. In het kort:

Craig Brennan benoemd als president en CEO van Brio Technology

Toename van sales aan wereldwijde spelers als: American Express,

Gateway, GE Capital en Staples

Toename van sales van Brio ONE bij bestaande klanten als: IBM, Level3

Communications, JDS Uniphase, Lucent, Cigna, Merck Medco, Managed

Care, Motorola en California State University

Lancering van participatie als Premier Software Partner in het Siebel

Alliance Program

Expansie van sales met grote implementaties van UPC en BAX Global,

ook door Brio Technology's internationale channel partners,

Sharp System Products en Canon Sales

| END |

Brio Technology
Brio Technology, Inc. (Nasdaq: BRIO) levert een complete businessoplossing die bedrijven helpt de beschikbare informatie beter te gebruiken om zo concurrerender, klantgerichter en proactiever te worden t.a.v. de veeleisende business. Met Brio ONE bschikken organisaties over één geïntegreerde, schaalbare en gebruiksvriendelijke oplossing voor Business Intelligence,
bedrijfsrapportering, informatieportalen en een pakket analysetoepassingen -door alle aspecten van de onderneming. Dankzij Brio ONE halen bedrijven meer zakelijke waarde uit al hun informatiebronnen, zoals ERP-, SFA- en CRM-toepassingen, maar ook uit data marts, data warehouses en het web. De Brioproducten en -diensten zijn beschikbaar via directe verkoopskanalen en professionele dienstenorganisaties in Noord- en Zuid-Amerika, het Verre Oosten en Europa, maar ook wereldwijd via VAR's, resellers and verdelers. Brio heeft partnerships met bedrijven als Hewlett Packard, IBM, Microsoft, Oracle, PeopleSoft, SAP en Sun Microsystems. Het hoofdkwartier van Brio Technology is gevestigd in Santa Clara, Californië. Het Europese hoofdkwartier is gevestigd in Parijs (F). Meer informatie vind je op onze website: www.brio.com of via:

Journalisten:
Brio Technology
53, avenue des Arts
1000 Brussels
Phone : +32 2 545 11 61
Fax : + 32 2 545 11 62
Norbert Gruere :e-mail norbert.gruere@brio.com

Voor een volledig financieel overzicht kunt u contact opnemen met:
Catherine Pierce, Marketing Director EMEA
tel: +33 (0) 1 55 69 36 06 - fax: +33 (0) 1 47 25 02 59 e-mail: catherine.pierce@brio.com

Rogier Lanting, public relations, NewsEngine PR tel: +31 20 567 21 70, fax: +31 20 567 21 77
e-mail: rogier.lanting@newsenginepr.com

Brio en BrioQuery zijn geregistreerde merknamen van Brio Technology. BrioQuery.Server, Brio.Insight,
Brio.Quickview, Brio.Report and Brio.Portal zijn merknamen van Brio Technology. Andere producten of bedrijfsnamen kunnen merknamen zijn van hun respectievelijke eigenaars.

The statements in this press release regarding our future product development and commercialization, product sales and other revenues, market opportunities, beliefs, expectations, goals, financial performance and future strategies are "forward-looking statements" within the meaning of Section 27A of the Securities Act of 1933, as amended, and Section 21E of the Securities and Exchange Act of 1934, as amended. Such statements are subject to risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from those anticipated. Such risks and uncertainties include, but are not limited to, the potential for fluctuations in Brio's quarterly operating results, Brio's dependence upon its direct sales force, Brio's ability to attract and retain qualified personnel and Brio's lengthy product sales cycle. For a more complete discussion of risk factors that could affect the Company's current and future operating results, see the discussions in the Company's reports filed with the SEC from time to time, including but not limited to the Company's Annual Report on Form 10-K for the year ended March 31, 2000 filed with the SEC on June 29, 2000, as amended on July 28, 2000, and the Company's Quarterly Report on Form 10-Q for the quarter ended September 30, 2000 filed with the SEC on November 14, 2000. Ref.:BRIO0873-D7CCE