APS: SNT Group N.V. neemt een belang van 60% in branchegenoot Avala

Afzender: SNT GROUP N.V. Rubriek: BIN Prioriteit: 4 Datum en tijd: 05-03-2001 08:46

CRM-portfolio SNT breidt belangrijk uit

Zoetermeer 5 maart 2001 - SNT Group N.V. neemt 60% van de aandelen van branchegenoot Avalanche over, met het recht op doorgroei naar 100% op termijn. Avalanche ontwikkelt en implementeert Customer Relationship Management-concepten (CRM) en de benodigde software voor bedrijven in de ICT-branche, waaronder IBM, Microsoft, Cisco, Siemens en Dell. SNT, onder meer actief op het gebied van implementatie en uitvoering van CRM-concepten, verstevigt met deze overname haar positie van marktleider op het gebied van executie van Customer Relationship Management. Avalanche zal direct bijdragen aan de winst van SNT over het jaar 2001.

Ondernemingen zetten internet en (mobiele) telefoon steeds vaker in om consumenten van informatie te voorzien en transacties met hen te verrichten. Door klantcontacten geintegreerd af te handelen, geeft SNT antwoord op de vraag naar ondersteuning bij deze (E-commerce)activiteiten. Roel Louwhoff, COO van SNT Group: 'SNT implementeert CRM-concepten voor opdrachtgevers en voert deze uit in haar customer contact centers. Met de overname van Avalanche, kunnen we nog diepgaandere conceptontwikkeling aan ons portfolio toevoegen, zodat we klanten met totaaloplossingen van dienst kunnen zijn. De markt vraagt steeds meer om oplossingen voor het managen van klantcontacten die uitgaan van partnerships. Avalanche heeft zich, evenals SNT, op dit gebied inmiddels ruimschoots bewezen met opdrachtgevers in de vooruitstrevende ICT-branche'.

Carl Lockefeer, algemeen directeur van Avalanche: 'De ICT-branche vraagt in toenemende mate om e-CRM-concepten welke door een vendor in meerdere Europese landen geimplementeerd kunnen worden. Avalanche heeft de afgelopen jaren fors geinvesteerd in het bouwen van de e-CRM environment xtravalanche, de koppeling naar omgevingen als bijvoorbeeld Siebel en de uitbouw van haar customer contact center business in het topsegment van ICT-bedrijven. Vragen van klanten om in meerdere landen vergelijkbare projecten uit te voeren resulteerden in een keuze voor wat betreft de realisatie van het groeiscenario. Om het klassieke tafellaken-servet dilemma te vermijden werd bewust aansluiting gezocht bij SNT, de marktleider in de Benelux. De omvang, groeistrategie en aanwezige CRM-kennis bij SNT stellen Avalanche in staat om op professionele wijze en in een gezond tempo dergelijke projecten in belangrijke Europese markten uit te voeren'.

Zowel SNT als Avalanche hebben de afgelopen jaren een grote groei doorgemaakt. Avalanche zal naar verwachting in 2001 een omzet realiseren van circa 3 miljoen Euro. Door de krachten te bundelen kunnen beide bedrijven ook hun internationale marktposities verder versterken. Zo biedt de geografische spreiding van SNT-vestigingen snellere groeimogelijkheden voor Avalanche. Klanten worden hierdoor in staat gesteld een partner te kiezen die in meerdere taalgebieden klantcontacten via telefoon, e-mail en internet geintegreerd afhandelt. Hierbij streven SNT en Avalanche naar lange termijn relaties.

Over Avalanche Avalanche heeft als missie haar klanten in de ICT-branche diensten te bieden waarmee een langdurige en succesvolle relatie met bestaande klanten tot stand gebracht kan worden en waarmee nieuwe klantcontacten op een effectieve wijze tot stand komen. Avalanche biedt deze diensten via haar customer contact centers met ondersteuning van xtravalanche, een e-CRM omgeving waarmee monitoring kan plaatsvinden van alle klantcontacten via internet. Avalanche ondersteunt haar opdrachtgevers in de ICT-branche met realisatie van complete CRM-trajecten en het implementeren van gerichte channel coverage programma's. Avalanche is met ruim 100 medewerkers (vast en flexibel) werkzaam in Nederland en Belgie.

Over SNT SNT participeert in de ontwikkeling van CRM-concepten voor opdrachtgevers. In haar customer contact centers geeft SNT uitvoering aan deze concepten door opdrachtgevers via telefoon, E-mail, chat, co-browsing en SMS bereikbaar te maken voor hun klanten. Uit deze klantcontacten wordt met behulp van datamining technieken managementinformatie gedestilleerd die opdrachtgevers kunnen aanwenden om hun marketingstrategie verder in te vullen en duurzame relaties met klanten op te bouwen. Met ruim 4300 medewerkers verleent SNT vanuit 19 vestigingen in Nederland, Belgie en Duitsland jaarlijks goede service aan miljoenen consumenten.

SNT is genomineerd voor IPO of the year 2000. Op 14 maart aanstaande publiceert SNT haar jaarcijfers.

Einde bericht Meer informatie SNT: Anne de Graaf, Tijdens kantooruren op telefoon 00 31 79 368 69 00 of fax 00 31 79 368 51 94. Buiten kantooruren op 00 31 6 22 39 55 89. E-mail adegraaf@snt.com.

Meer informatie Avalanche: Carl Lockefeer, Tijdens kantooruren op telefoon 00 31 113 311 500 of fax 00 31 113 311 690. E-mail carl@avalanche-group.com www.avalanche-group.com

bovenstaand bericht.

Indien u vragen of wijzigingen heeft over de wijze van ontvangst of de SNT Groep NV

faxnummer: +31 (0)70 3989478 of via email: perssupport@anp.nl. (vergeet niet het betreffende e-mailadres of faxnummer te vermelden)