P E R S B E R I C H T

LASTMINUTE.COM EN MSN.NL BIEDEN CONSUMENT

SAMEN LASTMINUTE AANBIEDINGEN

lastminute reizen, entertainment en cadeaus nu ook via MSN.nl

AMSTERDAM, maandag 12 maart 2001

Alle diensten van lastminute.com zijn vanaf vandaag ook beschikbaar via de rubrieken reizen , amusement en winkelen op MSN.nl. Daardoor is het voor de maandelijks ruim 2,7 miljoen unieke bezoekers van MSN.nl mogelijk om op elk gewenst moment de leukste lastminute reizen, concertkaarten en aantrekkelijke cadeaus te bestellen. Met de overeenkomst verstevigt lastminute.com haar positie op de Nederlandse Internetmarkt.

Alexandra Jankovich, managing director van lastminute.com Benelux: "MSN.nl is een prachtige strategische uitbreiding. In de afgelopen weken gingen we al overeenkomsten aan met ilse, Zonnet en Sonera Plaza. Bij elkaar vele miljoenen bezoekers die nu gebruik kunnen maken van lastminute.com s inspirerende, romantische en (ont)spannende aanbiedingen .

"De samenwerking met lastminute.com is een uitbreiding van de vele diensten die MSN al aan haar gebruikers biedt, zoals Hotmail, Messenger en MSN Live!", aldus Joost Nienhuis Manager MSN Nederland. "MSN wil uitgebreide en gemakkelijk te gebruiken voorzieningen voor het alledaags gebruik van het web leveren, zowel voor beginnende als voor ervaren gebruikers. De samenwerking met lastminute.com is een uitstekend voorbeeld hiervan."

PROFIEL LASTMINUTE.COM

Lastminute.com ging op 9 januari jl. van start in Nederland. Lastminute.com werd in 1998 opgericht in Engeland. Het bedrijf telt inmiddels ruim 3 miljoen abonnees en heeft vestigingen in Frankrijk, Duitsland, Italië, Zweden, Spanje, Australië en Nederland. Het is het No 1 online travel bedrijf in Europa en de No 2 meest bezochte retail site in Europa na Amazon. In Nederland heeft lastminute.com al 40.000 abonnees.

Het oorspronkelijke idee was om een online reiswinkel te beginnen waar men lastminute-reizen kon boeken. Maar lastminute.com heeft zich snel ontwikkeld tot een prominent

e-commercebedrijf met talloze andere producten en diensten. In Engeland is lastminute.com na Amazon de drukste bezochte site, met ruim 700.000 verschillende bezoekers per maand.

Lastminute.com werkt wereldwijd samen met meer dan 9000 prominente leveranciers waaronder Lufthansa, United Airlines, SAS, Bilderberg Hotels, Golden Tulip Hotels.

PROFIEL MSN.nl

MSN.NL is een geïntegreerd netwerk van informatie en diensten dat consumenten helpt om meer uit het web te halen, overal, altijd en met elk apparaat. MSN is de populairste bestemming op het Internet, met wereldwijd maandelijks 201 miljoen unieke bezoekers. Het is beschikbaar in 33 gebieden en in 17 talen, waarmee MSN een breder bereik heeft dan enig andere portal op het web. MSN.NL trekt maandelijks 2,77 miljoen unieke bezoekers. MSN.NL biedt uitgebreide en gemakkelijk te gebruiken voorzieningen voor het alledaags gebruik van het web, zowel voor beginnende als voor geavanceerde gebruikers.

Tot de kosteloze diensten van MSN.NL behoren:


· MSN Hotmail, s werelds grootste e-mailsysteem;

· MSN Zoeken, de veelgebruikte zoekmachine;

· MSN Messenger Service, de populaire instant messaging-dienst.