ELSEVIER SCIENCE PUBLISHING
Onderwerpcollecties van ScienceDirect bieden meer keuze
Onderwerpcollecties van ScienceDirect bieden gebruikers meer keuze qua
inhoud en meer gebruikservaring
New York, 16 maart /PRNewswire/ - ScienceDirect(R)
(http://www.sciencedirect.com), een afdeling van Elsevier Science,
kondigde vandaag de introductie aan van het ScienceDirect Subject
Collections programma, waarmee bibliotheken zich kunnen abonneren
tegen een voor hen gunstig tarief op pakketten tijdschriften rond een
bepaald wetenschappelijk onderwerp. Bibliothecarissen kunnen kiezen
uit 21 ScienceDirect Subject Collections die zo opgezet zijn dat ze
tegemoet komen aan de wensen van de gebruiker en die zeer geschikt
zijn voor gespecialiseerde bibliotheken, faculteiten of grotere
bibliotheken van onderzoeksinstituten.
'De onderwerpcollecties zijn een logische oplossing voor
bibliothecarissen die hun collecties willen uitbreiden op een manier
die kostenbewust is en toch in de diepte toegang biedt tot de inhoud
van de full-text database van ScienceDirect, en daarnaast in de
breedte tot het enorme bibliografische corpus,' zei Frank Vrancken
Peeters, algemeen directeur van ScienceDirect. 'Daarnaast willen we
de gebruiker een on-line omgeving bieden die een gevoel van ergens
bijhoren cultiveert en de uitwisseling van informatie onder
wetenschappers mogelijk maakt. De introductie van dit programma is een
belangrijke stap in onze voortdurende inspanning om ScienceDirect
steeds beter op de gebruiker af te stemmen, persoonlijker te maken en
om de gebruiker meer keuze te bieden.'
Het programma van ScienceDirect Subject Collections bevat pakketen
voor de volgende disciplines: landbouwkunde en biologie; biochemie,
genetica en moleculaire biologie; bedrijfskunde, management en
accountancy; chemische industrie; chemie; computerwetenschappen;
besliskunde; geologie en planetologie; economie, econometrie en
financiën; energie; technische wetenschappen; milieukunde; immunologie
en microbiologie; materiaalleer; wiskunde; geneeskunde; neurologie;
psychologie; farmacologie, toxicologie en farmacie; fysica en
astronomie; sociale wetenschappen.
Samen met de introductie van het Subject Collections programma, wordt
Subject Views gepresenteerd dat een andere, nieuwe manier is om de
inhoud en functionaliteit van ScienceDirect af te stemmen op de
persoonlijke voorkeur. Gebruikers kunnen nu Subject Views kiezen of
home pages over bepaalde onderwerpen, al naar gelang hun persoonlijke
voorkeur. Elk Subject View geeft alle titels op het ScienceDirect
platform die relevant zijn voor een bepaald wetenschappelijk gebied,
maar ook andere informatie die van belang is. Gebruikers kunnen
snuffelen door dit universum aan titels, passages, samenvattingen en,
indien toegestaan, volledige teksten. Subject views zijn niet
verbonden met de aankoop van een Subject Collection en zijn
beschikbaar voor alle gebruikers van ScienceDirect als een extra
aanvulling op hun abonnement.
ScienceDirect
ScienceDirect is 's werelds grootste provider van wetenschappelijke,
technische en medische informatie en biedt abonnees momenteel desktop
toegang tot meer dan 3 miljoen full-text artikelen, tot 1200
tijdschriften, uitgegeven door Elsevier Science, en tijdschriften van
de 60 belangrijkste STM-uitgevers via CrossRef. Een steeds groter
wordend pakket databases, rijk aan links, biedt abonnees een zeer
uitgebreide toegang tot alle STM-literatuur die overal ter wereld
gepubliceerd wordt.
ScienceDirect is een unit van Elsevier Science
(http://www.elsevier.com), onderdeel van de Reed Elsevier plc group
(http://www.reed-elsevier.com). Reed Elsevier biedt hoogwaardige en
flexibele informatieoplossingen voor gebruikers, met een steeds
grotere nadruk op het internet als medium en is werkzaam in de
wetenschappelijke, juridische en business-to-business sectoren.
Contactpersoon: Shelly Cox, directeur Marketing & Communications van
Elsevier Science Electronic Publishing, +1 212-462-1973,
s.l.cox@elsevier.com
Website: http://www.sciencedirect.com
http://www.elsevier.com
http://www.reed-elsevier.com
30 mrt 01 12:44