Philips

PHILIPS STEUNT NEDERLANDSE TOPZWEMMERS EN PSV VOETBAL IN HUN STREVEN NAAR INTERNATIONAAL SUCCES

Eindhoven, 16 maart 2001 - Philips tekende vandaag het contract met het eerste Nederlandse professionele zwemteam en kondigde ook aan het contract met voetbalclub PSV voort te zetten.

Philips wordt de hoofdsponsor van de Nederlandse topzwemmers. Het contract zal lopen tot 31 december 2004. De samenwerking met Philips stelt de topzwemmers in staat om zich nog meer te richten op individuele voorbereiding. Het team kan daardoor onder meer ook internationaal gerenommeerde deskundigen bij de trainingen van de zwemkampioenen betrekken.

Gerard Kleisterlee, de huidige Chief Operating Officer en per 1 mei a.s. bestuursvoorzitter van Philips benadrukte het belang van beide sponsorcontracten: "Zowel de sporters als wij richten ons op het constant verleggen van grenzen. Wij verheugen ons op het ambassadeurschap van zwemmers als Inge de Bruijn en Pieter van den Hoogenband. Hun uitstraling heeft een positief effect op jonge mensen."

Patrick Wouters van den Oudenweijer van Top Sport Marketing, het bureau dat de ploeg gaat managen zegt: "Wij zijn bijzonder blij met deze sponsoring door Philips. Wij kunnen onze zwemmers nu op een nog betere manier voorbereiden op de komende kampioenschappen zodat zij hun successen kunnen voortzetten."

Het contract met PSV N.V. zal lopen tot en met 31 augustus 2006. Het is de voortzetting van een goede samenwerking tussen PSV en Philips, die al tientallen jaren bestaat.

PSV-voorzitter Harry van Raaij zegt: "Niet alleen vanwege het feit dat ik voorzitter ben van PSV, maar ook omdat ik een Philips-man ben in hart en nieren, ben ik zeer verheugd dat de historische relatie tussen PSV en Philips nog verder verstevigd wordt door deze contractsverlenging. In 2006 zullen PSV en Philips 93 jaar verbonden zijn. Hiermee wordt nogmaals de bijzondere relatie tussen de twee organisaties benadrukt."

Philips' huidige bestuursvoorzitter Cor Boonstra zette met groot plezier zijn handtekening namens Philips onder beide sponsorcontracten: "Ik houd van topprestaties en zie graag goede resultaten voor alle partijen."

Bij beide contracten kan Philips rekenen op een scala van publicitaire mogelijkheden. Deze bestaan uit het gebruik van het Philips logo op kleding, op billboards, e.d., het inzetten van reclamecampagnes en producten rondom kampioenschappen, hospitality en samenwerking met de zwemmers en de voetballers voor promotionele doeleinden.