Gebruikers dagen Wanadoo/Casema voor de rechter.
vrijdag 16 maart 2001 - Bron: Wigg
Internetprovider Wanadoo wordt door de gebruikersvereniging Wanadoo
Internet Gebruikers Groep (WIGG) voor de rechter gedaagd. De WIGG, een
vereniging van ruim 2000 gedupeerde Wanadoo abonnees, beschuldigt de
provider van het leveren van wanprestaties.
De abonnees willen terugbetaling van een deel van het betaalde
abonnementsgeld. Met deze terugvordering zal naar schatting meer dan
tien miljoen gulden gemoeid zijn, laat de WIGG-woordvoerder Raymond
Nyns weten. Verder eisen de abonnees dat zij gecompenseerd worden voor
elke dag dat het internet niet of nauwelijks toegankelijk is.
Verder wil de WIGG dat Casema, het kabelbedrijf achter Wanadoo, voor
de klanten duidelijker omschrijft welke kwaliteit zij kunnen
verwachten. Deze eis is ook door de Consumentenbond herhaaldelijk aan
Casema gesteld.
Wegvallen.
De WIGG ontving het laatste half jaar meer dan 6000 klachten van boze
Wanadoo klanten. "De aanvankelijke beloften dat het systeem sneller
zou zijn dan een ISDN verbinding is nooit waargemaakt", aldus Nyns.
"Verbindingen zijn vaak niet tot stand te brengen of vallen weg. Ook
is e-mail vaak niet opvraagbaar en raakt e-mail zoek."
Slechte provider
Ook volgens vele metingen op www.speedtest.nl is Wanadoo één van de
slechtste providers. Bij de nationale
provider enquête, kreeg de provider het rapportcijfer 4,2 voor de
snelheid van de verbindingen.
Casema betaalde in juli vorig jaar al haar 54.000 vijftig gulden terug
omdat "de snelheid van de kabel geringer was dan menigeen had
gedacht".
Website van WIGG.
Terug naar het nieuwsoverzicht
Copyright © Stichting Digitale Gemeente Houten 1996 - 2001
Deze website is een particulier initiatief en wordt derhalve NIET
beheerd door de overheid (gemeente Houten).