Digitale Gemeente Houten

Gebruikers dagen Wanadoo/Casema voor de rechter.

vrijdag 16 maart 2001 - Bron: Wigg

Internetprovider Wanadoo wordt door de gebruikersvereniging Wanadoo Internet Gebruikers Groep (WIGG) voor de rechter gedaagd. De WIGG, een vereniging van ruim 2000 gedupeerde Wanadoo abonnees, beschuldigt de provider van het leveren van wanprestaties.
De abonnees willen terugbetaling van een deel van het betaalde abonnementsgeld. Met deze terugvordering zal naar schatting meer dan tien miljoen gulden gemoeid zijn, laat de WIGG-woordvoerder Raymond Nyns weten. Verder eisen de abonnees dat zij gecompenseerd worden voor elke dag dat het internet niet of nauwelijks toegankelijk is.

Verder wil de WIGG dat Casema, het kabelbedrijf achter Wanadoo, voor de klanten duidelijker omschrijft welke kwaliteit zij kunnen verwachten. Deze eis is ook door de Consumentenbond herhaaldelijk aan Casema gesteld.

Wegvallen.
De WIGG ontving het laatste half jaar meer dan 6000 klachten van boze Wanadoo klanten. "De aanvankelijke beloften dat het systeem sneller zou zijn dan een ISDN verbinding is nooit waargemaakt", aldus Nyns. "Verbindingen zijn vaak niet tot stand te brengen of vallen weg. Ook is e-mail vaak niet opvraagbaar en raakt e-mail zoek."

Slechte provider
Ook volgens vele metingen op www.speedtest.nl is Wanadoo één van de slechtste providers. Bij de nationale
provider enquête, kreeg de provider het rapportcijfer 4,2 voor de snelheid van de verbindingen.

Casema betaalde in juli vorig jaar al haar 54.000 vijftig gulden terug omdat "de snelheid van de kabel geringer was dan menigeen had gedacht".

Website van WIGG.

Terug naar het nieuwsoverzicht

Copyright © Stichting Digitale Gemeente Houten 1996 - 2001 Deze website is een particulier initiatief en wordt derhalve NIET beheerd door de overheid (gemeente Houten).