Persbericht
Nieuw adviesbureau uit Amersfoort voegt nieuwe dimensies toe aan organisatieadvies en automatisering.

Van beloning naar prestatie tot het kwantificeren van adviezen.


Amersfoort, 14 maart 2001: ADES Managementstrategieën lanceerde op 7 maart jl. hun website www.adesinfo.nl en gaf daarmee de aftrap voor vernieuwing in de advieswereld. ADES Managementstrategieën is een nieuw organisatieadviesbureau voor de overheid, non-profit en kennisintensieve organisaties. Wat maakt ADES zo bijzonder? Dat heeft alles te maken met visie en hun kijk op advieswerk.

De vernieuwing
ADES Managementstrategieën onderscheidt zich door:
1. Beloning naar prestatie. Samen met de klant te werken aan resultaat en dit resultaat ook laat meewegen in de beloning is geen dagelijkse praktijk in adviserend Nederland. Wel bij ADES Managementstrategieën.
2. Kwantificeren van adviezen. ADES Managementstrategieën is, voor zover bekend, de enige adviesorganisaties in Nederland die niet uitsluitend kwalitatieve adviezen verstrekt, maar deze desgewenst ook kwantificeert. Het combineren van educated guesses, simulatietechnieken en trendanalyse stelt ons in staat om resultaten binnen bepaalde bandbreedtes te voorspellen.
3.
Opereren als netwerkorganisatie. Kenniswerk is door de komst van het internet niet langer gebonden aan tijd en plaats. Door de trend van arbeidsflexibilisering, die de afgelopen jaren is ingezet, staat de vaste baan steeds vaker ter discussie. ADES Managementstrategieën speelt hierop in door te functioneren als netwerkorganisatie met allemaal zelfstandige consultants. Wij kennen geen organisatiestructuur. Interdisciplinaire projectteams worden naar behoefte gevormd vanuit de vijver met competenties. Wij werken vanuit huis of bij de klant op locatie.
4. Integrale oplossingen. Veel adviseurs concentreren zich op datgene wat de klant als probleem ervaart. Het symptoom wordt bestreden zonder de oorzaak weg te nemen. Problemen staan zelden op zich. De aanpak van ADES Managementstrategieën kenmerkt zich dus door aspecten niet te isoleren maar ze integraal te beschouwen, de onderliggende samenhang van de problemen te analyseren en de oorzaken te bestrijden.
5. Focus op kennisintensieve organisaties. Professionals kun je niet sturen of trainen. Organisatieveranderingen in professionele organisaties worden daarom vaak door adviesbureaus gemeden of verprutst. De consultants van ADES Managementstrategieën zijn gewend om onder deze uitdagende omstandigheden te functioneren.
6. Mens centraal. In onze oplossingen stellen wij de mens centraal. Alleen zo krijgen wij verandertrajecten in kennisintensieve organisaties van de grond. Ongeacht of de aard van het verandertraject ict-gerelateerd is of meer te maken heeft met procesoptimalisatie of kwaliteitszorg. Onze consultants zijn doordrongen van de voordelen van coachen en faciliterend leiderschap en weten de technieken ook te hanteren.
7. Duurzaam ondernemen. Als adviseurs hebben wij een voorbeeldfunctie. Duurzaam te ondernemen en dit ook uit te dragen betekent voor ons onder meer respect voor het milieu en de Arbo-normen en aandacht voor persoonlijke en individuele ergonomie. Inhoudelijke focus
De inhoudelijke focus van ADES Managementstrategieën kenmerkt zich door:
a) strategie- en beleidsontwikkeling;
b) procesoptimalisatie, prestatiemanagement en kwaliteitszorg;
c) professional services automation en informatiemanagement;
d) e-commerce en e-business;
e) telewerken en teleleren.

Dienstverlening
ADES Managementstrategieën levert de volgende diensten:
1. Onderzoek en rapportage (haalbaarheidsanalyse en toepasbaarheidsonderzoek);
2. Krachtenveldanalyse en draagvlakverbreding (procesmanagement);
3. Advies (in de rol van consultant of commisseur);
4. Implementatie (verander-, project- of interim-management);
5. Training en begeleiding (coaching en mentoring);
Voor meer informatie verwijs ik u graag naar onze website: http://www.adesinfo.nl.
Wanneer u vragen heeft kunt u mij bereiken via de onderstaande gegevens. Aangezien wij een netwerkorganisatie zijn, zonder collectieve kantoorruimte of ondersteunend personeel, kan het zijn dat u ons niet meteen aan de lijn krijgt. Maak dan a.u.b. gebruik van de mogelijkheid om een bericht achter te laten op 020-8755597. Wij bellen u dan spoedig terug.

Met vriendelijke groet,

Dennis E. van der Spoel - Managing Partner
ADES Managementstrategieën
Management Consulting & Automation voor PSO's.

Nieuwlandseweg 28
3824 XT Amersfoort
The Netherlands

T. +31-(0)33-4566502 (Home Office)
T. +31-(0)20-8755597 (Xoip voice mail service)
F. +31-(0)20-8755597 (Xoip fax message service)
M. +31-(0)65-3452676 (Mobile Office)
E. dennis@adesinfo.nl
http://www.adesinfo.nl