Oproep Ronde Tafel Bijeenkomst E-Purchasing
Voor het project EP-NL zal op woensdag 28 maart a.s. wederom een Ronde
Tafel Bijeenkomst georganiseerd worden om de koppen van inkopend
Nederland weer bij elkaar te steken. Uw gastheer is dit maal de
Rabobank. De Ronde Tafel Bijeenkomst zal plaatsvinden in Utrecht van
14.30 - 18.00 uur.
Deze middag is voornamelijk bedoeld om ervaringen op het gebied van
elektronisch inkopen uit te wisselen. Het is interessant om te
vernemen hoe ver inkopende organisaties momenteel zijn met het
elektronisch inkopen van bijvoorbeeld kantoorartikelen, technische
materialen en de elektronische inhuur van uitzendkrachten. (Verderop
in dit artikel vindt u meer informatie over de werkgroepen Technische
Materialen en Inhuur Uitzendkrachten binnen het project EP-NL) Een
aantal cases staat centraal, die voor u als inkoper zeker interessant
zullen zijn. De huidige status van de Pilot van de Rabobank en een
buitenlandse gastspreker zullen o.a. op de agenda staan deze middag.
De Ronde Tafel Bijeenkomst is tevens bedoeld om u de mogelijkheid te
bieden persoonlijke contacten te leggen of te verdiepen met andere
collegae in het inkoopveld. Deze bijeenkomst staat open voor inkopers
maar ook voor externe adviseurs. U bent van harte uitgenodigd om deel
te nemen aan deze middag. Voor meer informatie over en aanmelding voor
deze bijeenkomst mailto: info@ecp.nl
EP Werkgroep Inhuur van uitzendkrachten, Kick off Technische
materialen van start Op 20 januari gaat de werkgroep inhuur van
uitzendkrachten van start in Utrecht. Bedrijven die, vooralsnog, in de
werkgroep vertegenwoordigd zijn: Vedior, Randstad, Hedson, Rabofacet,
Roccade Public, Telematica Instituut & Berenschot. Inkopende
organisaties als DSM, Philips, Honeywell en van Melle beraden zich nog
op actieve deelname. Genoemde bedrijven zijn niet alleen
geïnteresseerd in e-purchasing van uitzendkrachten, maar hebben reeds
stappen gezet naar implementatie. Inbreng van specifieke kennis van
electronic purchasing vanuit inkopende organisaties en van bedrijven
werkzaam in de uitzendbranche (bijvoorbeeld Adecco, Unique en Start)
is zeer welkom.
Bijgaand de power pointpresentatie die Fred van Blommestein van
Berenschot op de Kick off meeting van 25 januari heeft getoond. In de
opgestelde EP-NL procedures zijn de workflow en de berichten
beschreven. Nog niet gedefinieerd is welke berichten, hoe ze eruit
zien en hoe ze moeten worden geïmplementeerd. In de nu te starten
werkgroepen Inhuur uitzendkrachten en Technische materialen zullen de
berichten (waarlangs het electronic purchase proces wordt beschreven)
wél worden beschreven zowel voor kantoorartikelen, inhuur
uitzendkrachten als technische materialen, implementeerbaarheid en
inclusief technische specificaties. De werkgroep Inhuur
Uitzendkrachten gaat de komende 4 maanden aan de slag.
Op donderdag 22 februari is de Kick off van de EP- werkgroep
Technische materialen gepland. Doelstelling van dit project is te
komen tot een handboek met implementeerbare procedures die als
richtlijn gehanteerd kunnen worden voor het elektronisch inkopen van
technische materialen. Belangstellende bedrijven, die bereid zijn
actief deel te nemen kunnen zich opgeven via mailto: info@ECP.NL. De
bijeenkomst wordt gehouden van 15.00 - 17.00 uur aan de Europalaan 40
in Utrecht.
De resultaten van beide werkgroepen zullen worden gepresenteerd op het
EP-seminar dat ECP.NL op 6 juni organiseerd in de Doelen in Rotterdam.