Oproep Ronde Tafel Bijeenkomst E-Purchasing

Voor het project EP-NL zal op woensdag 28 maart a.s. wederom een Ronde Tafel Bijeenkomst georganiseerd worden om de koppen van inkopend Nederland weer bij elkaar te steken. Uw gastheer is dit maal de Rabobank. De Ronde Tafel Bijeenkomst zal plaatsvinden in Utrecht van 14.30 - 18.00 uur.

Deze middag is voornamelijk bedoeld om ervaringen op het gebied van elektronisch inkopen uit te wisselen. Het is interessant om te vernemen hoe ver inkopende organisaties momenteel zijn met het elektronisch inkopen van bijvoorbeeld kantoorartikelen, technische materialen en de elektronische inhuur van uitzendkrachten. (Verderop in dit artikel vindt u meer informatie over de werkgroepen Technische Materialen en Inhuur Uitzendkrachten binnen het project EP-NL) Een aantal cases staat centraal, die voor u als inkoper zeker interessant zullen zijn. De huidige status van de Pilot van de Rabobank en een buitenlandse gastspreker zullen o.a. op de agenda staan deze middag.

De Ronde Tafel Bijeenkomst is tevens bedoeld om u de mogelijkheid te bieden persoonlijke contacten te leggen of te verdiepen met andere collegae in het inkoopveld. Deze bijeenkomst staat open voor inkopers maar ook voor externe adviseurs. U bent van harte uitgenodigd om deel te nemen aan deze middag. Voor meer informatie over en aanmelding voor deze bijeenkomst mailto: info@ecp.nl

EP Werkgroep Inhuur van uitzendkrachten, Kick off Technische materialen van start Op 20 januari gaat de werkgroep inhuur van uitzendkrachten van start in Utrecht. Bedrijven die, vooralsnog, in de werkgroep vertegenwoordigd zijn: Vedior, Randstad, Hedson, Rabofacet, Roccade Public, Telematica Instituut & Berenschot. Inkopende organisaties als DSM, Philips, Honeywell en van Melle beraden zich nog op actieve deelname. Genoemde bedrijven zijn niet alleen geïnteresseerd in e-purchasing van uitzendkrachten, maar hebben reeds stappen gezet naar implementatie. Inbreng van specifieke kennis van electronic purchasing vanuit inkopende organisaties en van bedrijven werkzaam in de uitzendbranche (bijvoorbeeld Adecco, Unique en Start) is zeer welkom.

Bijgaand de power pointpresentatie die Fred van Blommestein van Berenschot op de Kick off meeting van 25 januari heeft getoond. In de opgestelde EP-NL procedures zijn de workflow en de berichten beschreven. Nog niet gedefinieerd is welke berichten, hoe ze eruit zien en hoe ze moeten worden geïmplementeerd. In de nu te starten werkgroepen Inhuur uitzendkrachten en Technische materialen zullen de berichten (waarlangs het electronic purchase proces wordt beschreven) wél worden beschreven zowel voor kantoorartikelen, inhuur uitzendkrachten als technische materialen, implementeerbaarheid en inclusief technische specificaties. De werkgroep Inhuur Uitzendkrachten gaat de komende 4 maanden aan de slag.

Op donderdag 22 februari is de Kick off van de EP- werkgroep Technische materialen gepland. Doelstelling van dit project is te komen tot een handboek met implementeerbare procedures die als richtlijn gehanteerd kunnen worden voor het elektronisch inkopen van technische materialen. Belangstellende bedrijven, die bereid zijn actief deel te nemen kunnen zich opgeven via mailto: info@ECP.NL. De bijeenkomst wordt gehouden van 15.00 - 17.00 uur aan de Europalaan 40 in Utrecht.

De resultaten van beide werkgroepen zullen worden gepresenteerd op het EP-seminar dat ECP.NL op 6 juni organiseerd in de Doelen in Rotterdam.