Chordiant rondt overname PrimeResponse af

Overname leidt tot wereldwijd CRM-platform voor markten van financiële dienstverlening en telecommunicatie en consumentenmarkt

Hoofddorp, 28 maart 2001 - Chordiant Software, Inc. (Nasdaq: CHRD), leverancier van eCRM-oplossingen, heeft de overname van PrimeResponse, Inc. (Nasdaq, Easdaq: PRME), leverancier van business-to-consumer relatiemarketing, afgerond. De overname is goedgekeurd door de aandeelhouders van beide ondernemingen. Het bedrijf gaat verder onder de naam Chordiant Software, Inc. en de aandelen worden verhandeld op de Nasdaq National Market onder het symbool CHRD. Samuel Spadafora en Stephen Kelly blijven respectievelijk Chairman en CEO en President en COO. Oud-PrimeResponse-Directeur William Ford wordt lid van de raad van bestuur van Chordiant.

De financiële resultaten van het eerste gezamenlijke kwartaal dat eindigt op 31 maart 2001, worden begin mei 2001 verwacht. Daarbij verwacht Chordiant eenmalig herstructureringskosten te boeken voor het terugbrengen van het medewerkersaantal van PrimeResponse en de sluiting van enkele regionale kantoren. Zo verwacht Chordiant organisatorische synergie te realiseren, overlap uit te sluiten en operationele marges te verbeteren. Verder boekt het bedrijf naar verwachting in het eerste kwartaal ook eenmalige kosten voor de integratie van beide bedrijven.

"Door de integratie van PrimeResponse positioneert Chordiant zich als een belangrijke leverancier van hoogwaardige diensten voor klantwerving, klantbehoud, relatiemarketing en relatiebeheer voor intelligente klantcommunicatie via verschillende kanalen", zegt Sam Spadafora, Voorzitter en CEO van Chordiant. "Met de producten van PrimeResponse voegen we e-marketing, campagnebeheer en outbound services toe aan ons Intelligent Customer Interaction Management-platform (ICIM) en onze bestaande e-server-, e-selling- en e-fulfillment-diensten. Daarnaast breiden we onze aanwezigheid in onze wereldwijde doelmarkten uit met extra medewerkers, activiteiten, klanten en partners."

Spadafora zegt verder: "Grote bedrijven blijven op zoek naar manieren om sterke relaties met hun klanten op te bouwen en de waarde van hun klanten te maximaliseren. Zij willen hogere klanttevredenheid, meer producten verkopen en via alle kanalen goede service verlenen. Door de integratie van PrimeResponse willen we onze Global 1000-klanten allesomvattende en flexibele CRM-oplossingen bieden, waarmee voldaan wordt aan de zware eisen voor het aantrekken en bedienen van miljoenen klanten via verschillende kanalen."

Door deze overname heeft Chordiant nu meer dan 100 klanten in de Global 1000-groep, strategische partners en e-business integrators en uiteenlopende verbanden met hard- en softwareontwikkelaars. De gecombineerde klantengroep bestaat uit belangrijke vertegenwoordigers uit de financiële dienstverlening en de communicatie- en consumentenmarkt, waaronder KPN, Postbank, BSkyB, British Telecom, Deutsche Bank, Lloyds TSB, Priceline.com en The Royal Bank of Scotland. Bovendien neemt het wereldwijde bereik van Chordiant door deze overname toe in de regio's Europa, VS en Asia-Pacific.

Volgens de overeenkomst wordt een gewoon aandeel van PrimeResponse ingewisseld tegen 0,60 aandeel van Chordiant. Chordiant geeft ongeveer 12,3 miljoen nieuwe aandelen uit in ruil voor de uitstaande aandelen PrimeResponse. Op basis van de koers van Chordiant op 27 maart 2001 vertegenwoordigt dit een waarde van ongeveer $37 miljoen. Om alle opties en warrants te uitkunnen oefenen, geeft Chordiant nog 2,4 miljoen extra aandelen uit.

Donderdag 29 maart 2001 organiseert Chordiant een bijeenkomst over de afronding van de overname en een vooruitblik op de verwachte resultaten van het eerste kwartaal en het gezamenlijke resultaat over het boekjaar 2001. Deze bijeenkomst is via een Webcast vanaf 22:30 uur te volgen op www.chordiant.com

Chordiant Software
Chordiant Software (Nasdaq: CHRD) biedt een compleet pakket van CRM-applicaties waarmee omvangrijke organisaties al hun contacten met consumenten kunnen optimaliseren, ongeacht of de communicatie verloopt via het web, e-mail, draadloze verbindingen of call centers. De software biedt ondersteuning voor geïntegreerd spraak-, data- en internetverkeer, en beschikt over een complete workflow engine. Met Chordiant geeft elk contact toegevoegde waarde aan de relatie met de klant en daarmee aan de omzet en winst van de onderneming.

Chordiant-software is al in gebruik bij een aantal toonaangevende organisaties, zoals MetLife, Thomas Cook Global Services, Lloyds TSB, GM OnStar, First USA, BSkyB en Halifax Card Services. Chordiant Software heeft haar hoofdkantoor in Cupertino, Californië, en heeft regionale kantoren in Chicago, Dallas, New York, Londen, München en Hoofddorp.

Meer informatie over Chordiant is te vinden op de Website: www.chordiant.com.