Overname leidt tot wereldwijd CRM-platform voor markten van financiële dienstverlening en telecommunicatie en consumentenmarkt
Hoofddorp, 28 maart 2001 - Chordiant Software, Inc. (Nasdaq: CHRD),
leverancier van eCRM-oplossingen, heeft de overname van PrimeResponse, Inc.
(Nasdaq, Easdaq: PRME), leverancier van business-to-consumer
relatiemarketing, afgerond. De overname is goedgekeurd door de
aandeelhouders van beide ondernemingen. Het bedrijf gaat verder onder de
naam Chordiant Software, Inc. en de aandelen worden verhandeld op de Nasdaq
National Market onder het symbool CHRD. Samuel Spadafora en Stephen Kelly
blijven respectievelijk Chairman en CEO en President en COO.
Oud-PrimeResponse-Directeur William Ford wordt lid van de raad van bestuur
van Chordiant.
De financiële resultaten van het eerste gezamenlijke kwartaal dat eindigt op
31 maart 2001, worden begin mei 2001 verwacht. Daarbij verwacht Chordiant
eenmalig herstructureringskosten te boeken voor het terugbrengen van het
medewerkersaantal van PrimeResponse en de sluiting van enkele regionale
kantoren. Zo verwacht Chordiant organisatorische synergie te realiseren,
overlap uit te sluiten en operationele marges te verbeteren. Verder boekt
het bedrijf naar verwachting in het eerste kwartaal ook eenmalige kosten
voor de integratie van beide bedrijven.
"Door de integratie van PrimeResponse positioneert Chordiant zich als een
belangrijke leverancier van hoogwaardige diensten voor klantwerving,
klantbehoud, relatiemarketing en relatiebeheer voor intelligente
klantcommunicatie via verschillende kanalen", zegt Sam Spadafora, Voorzitter
en CEO van Chordiant. "Met de producten van PrimeResponse voegen we
e-marketing, campagnebeheer en outbound services toe aan ons Intelligent
Customer Interaction Management-platform (ICIM) en onze bestaande e-server-,
e-selling- en e-fulfillment-diensten. Daarnaast breiden we onze aanwezigheid
in onze wereldwijde doelmarkten uit met extra medewerkers, activiteiten,
klanten en partners."
Spadafora zegt verder: "Grote bedrijven blijven op zoek naar manieren om
sterke relaties met hun klanten op te bouwen en de waarde van hun klanten te
maximaliseren. Zij willen hogere klanttevredenheid, meer producten verkopen
en via alle kanalen goede service verlenen. Door de integratie van
PrimeResponse willen we onze Global 1000-klanten allesomvattende en
flexibele CRM-oplossingen bieden, waarmee voldaan wordt aan de zware eisen
voor het aantrekken en bedienen van miljoenen klanten via verschillende
kanalen."
Door deze overname heeft Chordiant nu meer dan 100 klanten in de Global
1000-groep, strategische partners en e-business integrators en uiteenlopende
verbanden met hard- en softwareontwikkelaars. De gecombineerde klantengroep
bestaat uit belangrijke vertegenwoordigers uit de financiële dienstverlening
en de communicatie- en consumentenmarkt, waaronder KPN, Postbank, BSkyB,
British Telecom, Deutsche Bank, Lloyds TSB, Priceline.com en The Royal Bank
of Scotland. Bovendien neemt het wereldwijde bereik van Chordiant door deze
overname toe in de regio's Europa, VS en Asia-Pacific.
Volgens de overeenkomst wordt een gewoon aandeel van PrimeResponse
ingewisseld tegen 0,60 aandeel van Chordiant. Chordiant geeft ongeveer 12,3
miljoen nieuwe aandelen uit in ruil voor de uitstaande aandelen
PrimeResponse. Op basis van de koers van Chordiant op 27 maart 2001
vertegenwoordigt dit een waarde van ongeveer $37 miljoen. Om alle opties en
warrants te uitkunnen oefenen, geeft Chordiant nog 2,4 miljoen extra
aandelen uit.
Donderdag 29 maart 2001 organiseert Chordiant een bijeenkomst over de
afronding van de overname en een vooruitblik op de verwachte resultaten van
het eerste kwartaal en het gezamenlijke resultaat over het boekjaar 2001.
Deze bijeenkomst is via een Webcast vanaf 22:30 uur te volgen op
www.chordiant.com
Chordiant Software
Chordiant Software (Nasdaq: CHRD) biedt een compleet pakket van
CRM-applicaties waarmee omvangrijke organisaties al hun contacten met
consumenten kunnen optimaliseren, ongeacht of de communicatie verloopt via
het web, e-mail, draadloze verbindingen of call centers. De software biedt
ondersteuning voor geïntegreerd spraak-, data- en internetverkeer, en
beschikt over een complete workflow engine. Met Chordiant geeft elk contact
toegevoegde waarde aan de relatie met de klant en daarmee aan de omzet en
winst van de onderneming.
Chordiant-software is al in gebruik bij een aantal toonaangevende
organisaties, zoals MetLife, Thomas Cook Global Services, Lloyds TSB, GM
OnStar, First USA, BSkyB en Halifax Card Services. Chordiant Software heeft
haar hoofdkantoor in Cupertino, Californië, en heeft regionale kantoren in
Chicago, Dallas, New York, Londen, München en Hoofddorp.
Meer informatie over Chordiant is te vinden op de Website:
www.chordiant.com.