Telfort persbericht

Persberichten

Visie & Missie

Network Interfaces

Tweede Telfort Plaza opent haar deuren in Utrecht

Amsterdam, 28 maart 2001 - Vandaag opent Telfort in Utrecht zijn tweede Telfort Plaza. Het innovatieve concept werd vorig jaar al met succes in Den Haag geïntroduceerd. Deze ?image stores? maken het voor een breed publiek mogelijk op een heldere en laagdrempelige manier kennis te maken met de verworvenheden van de telecommunicatie technologie.

In de Utrechtse image store, gevestigd aan de drukste winkelstraat van de Domstad, worden bezoekers verwelkomd door een zeer ruime entree met een grote, in het oog springende vide. Eenmaal binnen wachten hen twee niveaus vol telecom- en internetervaringen. Op de begane grond is voor de uitstalling van de diverse producten aanzienlijke ruimte gecreëerd. Op beide verdiepingen bevinden zich in totaal 53 internetwerkplekken, waar bezoekers kunnen surfen, chatten en e-mailen. Telfort Plaza in Den Haag, de pilot-store van de unieke winkelformule, heeft inmiddels al zo?n kwart miljoen bezoekers sinds de opening vorig jaar in juli ontvangen.

"Het unieke concept van Telfort Plaza is goed aangeslagen in Nederland. Dat bewijst de opening van de tweede store in Utrecht," aldus Koos Fuykschot, Senior Vice President & CCO van Telfort. "De Telfort Plaza?s spelen een belangrijke rol in de voorlichting over nieuwe technologie. Want hoewel een groeiend aantal mensen bekend raakt met internet en mobiele telefonie, weten nog maar weinig mensen wat er allemaal mogelijk is als je de twee met elkaar combineert. Met Telfort Plaza nemen we de onduidelijkheden weg en laten we zien wat de mogelijkheden nu en in de toekomst zijn."

Telfort benut de Utrechtse Telfort Plaza tevens voor het geven van basistrainingen internet, speciaal gericht op 55-plussers. Daarmee komt Telfort tegemoet aan zijn streven internet en mobiele communicatie toegankelijk te maken voor jong en oud. De gebruik van internet. Momenteel vinden er in de Haagse winkel al internetcursussen plaats voor ouderen en leerlingen van basisscholen uit de omgeving.

Het Telfort Plaza concept
De Telfort Plaza?s zijn veel meer dan gewone telecomwinkels. De nadruk van Telfort Plaza ligt op het geven van informatie en vooral het met eigen ogen en handen ervaren van de verrassende gebruiksmogelijkheden van internettechnologie, mobiele communicatie en de combinatie daarvan. Telfort wil met het concept Telfort Plaza op een eenvoudige en begrijpelijke wijze de toepassingen en de gebruiksvriendelijkheid van deze technieken onder de aandacht brengen. Bovendien wil het de nieuwste ontwikkelingen direct presenteren aan een breed publiek.

Telfort Plaza is in Utrecht te vinden op de Lange Elizabethstraat 8. De image store is op maandag geopend van 13.00 tot 18.00 uur, op dinsdag t/m vrijdag van 10.00 tot 18.00 uur en op donderdag tot 21.00 uur. Op zaterdag is Telfort Plaza tot 17.00 uur geopend. Daarnaast is Telfort Plaza ook op koopzondagen in de Utrechtse binnenstad geopend van 12.00 tot 17.00 uur.

Telfort is honderd procent eigendom van British Telecom. Het bedrijf is in Nederland aanbieder van nationale en internationale telecommunicatiediensten aan de zakelijke en consumentenmarkt. De 2000 Telfort-medewerkers stellen de klant in staat op vrijwel onbegrensde wijze en op uiteenlopende manieren spraak en data uit te wisselen. Deze uitwisseling maakt nieuwe transactievormen mogelijk en resulteert in een nieuwe 'e'-economie, waarin Telfort een prominente rol vertegenwoordigt. Onder haar klanten bevinden zich multinationals als de NS, ABN-AMRO, Unilever, Akzo Nobel, KPMG en BP. Inmiddels kozen al meer dan 900.000 particulieren voor de innovatieve producten en diensten van Telfort.

4-4-01