CROWN MEDIA HOLDINGS INC
Hallmark Cards + Crown Media Holdings lanceren Hallmark-kanaal
Hallmark Cards en Crown Media Holdings lanceren Hallmark-kanaal in de
VS
:: Odyssey Network wordt vanaf 6 augustus het Hallmark-kanaal
:: Hallmark-kanaal wordt opnieuw wereldwijd op de markt gebracht, en
creëert daarmee een mondiaal netwerk om de merknaam onder de aandacht
van consumenten en adverteerders te brengen
Kansas City, Missouri en Studio City, Californië, 28 maart - Hallmark
Cards, Inc. en Crown Media Holdings, Inc. (Nasdaq: CRWN; ASE) maakten
vandaag bekend dat zij het televisiekanaal Odyssey Network van Crown
Media opnieuw lanceren als het Hallmark-kanaal. Dit kanaal, dat via de
kabel te ontvangen is, gaat op maandag 6 augustus van start.
:: Foto: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20010328/LAW026LOGO
Deze herstart, een essentieel onderdeel van de bedrijfsstrategie van
Crown Media om een mondiaal televisienetwerk te creëren met amusement
voor de hele familie, wordt ondersteund door een promotie- en
advertentiecampagne van vele miljoenen, met o.a. een uitgebreid
grafisch pakket en promotiemateriaal dat rond de merknaam Hallmark en
het welbekende logo werd ontwikkeld. Deze herstart profiteert van en
is een goede aanvulling op de zeer gewaardeerde merknaam van Hallmark,
die bekend staat om zijn kwaliteit, vertrouwen en warmte en die
tegelijkertijd loyaliteit van de consument genereert richting de
organisatie en de vele producten en diensten. De nieuwe look en
richting van het kanaal is een resultaat en weerspiegeling van de
nauwe band die Crown Media heeft met Hallmark Cards en met Hallmark
Entertainment.
Het Hallmark kanaal verspreidt ook Hallmarks belofte van kwaliteit en
superieure producten, verbonden aan de merknaam, onder de consumenten
via een nieuw medium, met kwaliteitsprogramma's voor de hele familie.
De programmering wordt inhoudelijk zeer boeiend en bevat o.a. bekende
producties uit de befaamde 'Hallmark Hall of Fame Collection', het
televisieprogramma met de meeste onderscheidingen in de geschiedenis
van de televisie. Dit jaar viert de 'Hallmark Hall of Fame' serie zijn
vijftigste verjaardag.
Tijdens de overgangsperiode tot de start in augustus, presenteert
Odyssey
Network de televisiekijker kwaliteitsamusement.
David Evans, directeur en bestuursvoorzitter van Crown Media Holdings,
zegt over de bekendmaking: 'De naam Hallmark staat voor kwaliteit,
warmte en integriteit, belangrijke eigenschappen die ook het
Hallmark-kanaal herbergt. Hallmark speelt een belangrijke rol in het
leven van mensen, en dit tv-kanaal zal zeker de betekenis en het
vertrouwen dat mensen hechten aan de merknaam Hallmark
weerspiegelen.'
En hij voegde eraan toe: 'Door dit kanaal worden kijkers, die
eersteklas producten willen, en adverteerders, die een spannende en
betrouwbare omgeving willen waarin hun producten worden getoond, zich
nog meer bewust van onze naam. In het nastreven van ons doel om de
toonaangevende merknaam te worden van familievriendelijke
kwaliteitsamusement, legt het Hallmark-kanaal de lat nog hoger om
consumenten, systeembeheerders van TV-netwerken en satellietbedrijven
meer waarde te bieden.'
Irvine O. Hockaday, Jr., directeur en bestuursvoorzitter van Hallmark,
merkte op: 'Amusement voor de familie is een van de vele platforms
waarop Hallmark zijn toekomstige groei baseert. De bekendmaking van
vandaag is een belangrijke stap voorwaarts om het bereik van onze
merknaam te vergroten en Hallmark op meer manieren relevant te maken
voor consumenten dan ooit tevoren.'
'De naam Hallmark staat al meer dan 90 jaar voor kwaliteit, warmte,
creativiteit en het contact van mensen onderling,' aldus Donald J.
Hall, Jr., adjunct-bestuursvoorzitter van Hallmark. 'Die naam op het
Hallmark-kanaal brengen is vooral van betekenis voor consumenten die
nu kunnen ervaren waar ze hun vertrouwen in stellen en wat ze kunnen
verwachten van Hallmark in een medium dat 24 uur per dag, zeven dagen
per week toegankelijk is.'
Margaret Loesch, directeur en bestuursvoorzitter van Crown Media
United States voor het Hallmark-kanaal VS, gaf als commentaar: 'We
hebben altijd al de kracht van de naam Hallmark erkend. Deze herstart
is een geplande ontwikkeling van het kanaal in een programmaservice
die onmiddellijk wordt gezien als een betrouwbare bestemming voor
kwaliteitsamusement op televisie, en prachtige verhalen. In diverse
onderzoeken hebben kijkers gezegd dat zij boeiende televisie willen
waar ze als volwassene van kunnen genieten maar die ze met de hele
familie kunnen bekijken. Adverteerders, systeembeheerders en DBS
providers willen hetzelfde. In de afgelopen 30 maanden hebben we
geprobeerd om een solide basis te leggen waarop we een dient kunnen
aanbieden die aan deze behoefte voldoet. De toevoeging van de naam
Hallmark aan ons kanaal is een bewijs van ons enorme potentieel.'
Als onderdeel van dit initiatief heeft Crown Media Holdings de naam
van de werkmaatschappij van het kanaal, Odyssey Holdings, LLC,
veranderd in Crown Media United States.
Hallmark Entertainment, de televisie en productiemaatschappij van
Hallmark Cards, een gerenommeerd producent van televisiefilms en
strategische partner van Crown Media Holdings, blijft het Hallmark
kanaal voorzien van meer dan 4000 uur aan programma's; deze
programma's blijven de hoeksteen van de programmering in eigen land en
in het buitenland. Hallmark Entertainment heeft vele prijzen ontvangen
voor zijn producties en ook de televisiefilms en miniseries worden
zeer geroemd. Er worden zo'n 40 à 50 films per jaar geproduceerd.
Bovendien zendt het Hallmark-kanaal, dat begint met meer dan 30
miljoen abonnees in de gehele Verenigde Staten, ook interessante
programma's uit afkomstig van derden.
Crown Media Holdings ondergaat, naast het kanaal in de VS, een
belangrijk initiatief om alle afzetkanalen in de gehele wereld opnieuw
te starten als het Hallmark-kanaal, om daarmee een goede positie te
verwerven als een waarlijk mondiaal netwerk dat kwaliteitstelevisie in
meer dan 100 landen met meer dan 65 miljoen abonnees biedt. De
wereldwijde introductie van het Hallmark-kanaal wordt voltooid met de
première op 6 augustus in de Verenigde Staten.
De bekendmaking van vandaag is weer een voorbeeld van de strategie van
Crown Media Holdings om veelzijdiger te worden en om in de toekomst te
investeren. Afgelopen januari kondigde de onderneming de oprichting
aan van Crown Interactive, een nieuwe divisie die zich richt op een
ruim aanbod van producten en diensten op de groeiende interactieve
televisiemarkt. Er worden nu beta-tests uitgevoerd in Singapore, en op
basis daarvan zal Crown Interactive video op verzoek, videowensen en
e-commerce diensten leveren via pc's en televisies via digitale
set-top boksen. Het kiezen uit titels uit de Hallmark Entertainment
bibliotheek wordt een van de eerste diensten die beschikbaar wordt via
deze nieuwe interactieve mogelijkheid.
Hallmark, dat gevestigd is in Kansas City, is overal ter wereld bekend
om zijn wenskaarten, eigen producten, en om zeer gewaardeerde en
langdurige dramaseries, de 'Hallmark Hall of Fame.' De
dochteronderneming Hallmark
Entertainment, Inc. is 's werelds grootste producent van films en
miniseries voor televisie; haar Binney & Smith dochteronderneming,
maker van Crayola(R)
kleurpotloden, is de belangrijkste producent van teken- en
schildersartikelen voor studenten en professionals. Hallmark blijft
via licenties en joint ventures, zijn productformat en afzetkanalen
uitbreiden. De onderneming die volledige dochterondernemingen in 12
landen heeft, brengt producten uit in 30 talen en verspreidt deze in
meer dan 100 landen. In 2000 boekte Hallmark een geconsolideerde netto
winst van USD 4,3 miljard.
Odyssey Network, dat op 6 augustus het kanaal van Hallmark wordt, is
een 24 uurs televisienetwerk dat programma's brengt van hoge kwaliteit
die de meer dan 29 miljoen abonnees in de Verenigde Staten zeer
aanspreken. De programma's worden overal in het land gedistribueerd
via 1500 kabelsystemen, DirecTV (kanaal 312) en EchoStar (DISH Channel
185)direct-thuis satellietdiensten en C-Band schoteleigenaren.
Crown Media Holdings, Inc. bezit en exploiteert betaaltelevisiekanalen
die kwalitatief goede programma's voor een breed publiek bieden. De
onderneming exploiteert momenteel twee kanalen via de kabel: Odyssey
Network/ het Hallmark-kanaal in de VS en het Hallmark-kanaal op meer
dan 100 internationale markten. De kanalen hebben gecombineerd
wereldwijd meer dan 65 miljoen abonnees. Strategische beleggers in
Crown Media Holdings, Inc. zijn o.a. Hallmark Entertainment, Inc.,
een dochteronderneming van Hallmark Cards, Inc., Liberty Media Corp.,
EM.TV & Merchandising AG (moedermaatschappij van The Jim Henson
Company), de National Interfaith Cable Coalition en J. P. Morgan
Partners (BHCA), L. P.
OPMERKING VOOR REDACTIES: bezoek voor elektronische afbeeldingen van
het logo van het Hallmark-kanaal, van foto's en/of
levensbeschrijvingen van de heren Evans, Hockaday, Hall en mevrouw
Loesch, de website van Crown Media op www.crownmedia.net. Een
herhaling van dit persbericht van deze ochtend is zeven dagen lang
beschikbaar via telefoonnummer: 800/633-8284 (of 858/812-6440 voor
bellers buiten de VS), met reserveringsnummer: 18379023. Dit bericht
kan worden gedownload via www.crownmedia.net.
CONTACTPERSONEN: Les Eisner van The Lippin Group/LA, +1
323-965-1990,
eisner@lippingroup.com, of Don Ciaramella van The Lippin Group/NY,
+1 212-986-7080, don@lippingroup.com; of Mary Ellen Adipietro,
mary@lhai.com, of Elissa Grabowski, elissa@lhai.com, beide Investor
Relations van Lippert/Heilshorn & Associates, +1 212-838-3777, allen
voor Crown Media Holdings, Inc.; or Mark J. Kern van Hallmark Channel,
+1 818-755-2626, mkern@odysseyhhn.com; of Steve Doyal, +1
816-274-4314, sdoyal2@hallmark.com, of Julie O'Dell, +1 816-274-5961,
jodell1@hallmark.com, beiden van Hallmark Cards
Foto:
NewsCom: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20010328/LAW026LOGO
AP Archief: http://photoarchive.ap.org
AP PhotoExpress Network: PRN1
PressLink Online: 800-888-6195
PRN Photo Desk, +1 888-776-6555 or +1 201-369-3467
Website: http://www.crownmedia.net
29 mrt 01 14:21