PB 01/013 29 maart 2001
UT-symposium over internet-strategie bedrijfsleven
Strategisch gebruik van internet en samenwerking met channel partners van een bedrijf, zoals verkopers en distributeurs, staan centraal tijdens het symposium "Communicatie in beweging. De brug naar de nieuwe economie". Tijdens het symposium worden de uitkomsten gepresenteerd van een onderzoek naar e-strategieën van bedrijven. Het symposium vindt plaats op 4 april a.s. op de Universiteit Twente.
Bij channel management gaat het erom de interactie met de channel
partners van het bedrijf - zoals verkopers en distributeurs - te
optimaliseren. E-strategy betreft het op strategisch niveau kijken
naar mogelijkheden en bedreigingen van internet. De eerste resultaten
van een wereldwijd onderzoek naar e-strategieën worden op het
symposium gepresenteerd.
Het symposium is georganiseerd door studievereniging Communiqué van de
opleiding Toegepaste CommunicatieWetenschap in samenwerking met de
Nederlandse Beroepsvereniging voor Communicatie, het Koninklijk
Instituut voor Ingenieurs (KIvI) en Nijkamp en Nijboer. Het seminar
start s middags om 13.00 uur en bestaat uit een forumdiscussie en een
aantal thema-sessies met gastsprekers uit het bedrijfsleven en van de
Universiteit Twente.
Gastsprekers:
* e-strategy: R.M. Jansen (Bit Ic)
* channel management: M. Verburg en B. Fischer (Accenture)
* interactiemarketing: S. Posthuma (SC Group)
* communicatie in de 21e eeuw: H. Mertens en I. van Zand (Media
!ntegration)
* mobiel zakendoen: J. van de Lagemaat (Universiteit Twente)
Nadere informatie: www.communique.utwente.nl/symposium
Contactpersoon: Arjen Jonge Vos, studievereniging Communiqué,
telefoon: 053-4894461.
© Universiteit Twente 1997-2000