Feyenoord en KPN starten samenwerking op gebied nieuwe media
Feyenoord en KPN Telecommerce gaan voor de komende 3 jaar een samenwerking aan op het gebied van nieuwe media. De twee partijen willen hiermee de club en het voetbal nog dichter bij de supporters brengen, zowel nationaal als internationaal. Via vast en mobiel internet zullen allerlei nieuwe interessante toepassingen aangeboden worden. Voorbeelden hiervan zijn webcambeelden, chatten met spelers, het live volgen van persconferenties en interviews na afloop van wedstrijden, spelletjes, SMS nieuwsservice en uitgebreide informatie over de club, spelers en supporters. De overeenkomst gaat in met ingang van het nieuwe voetbalseizoen (2001-2002).
In het samenwerkingsverband brengt Feyenoord in licentie content,
mediarechten, en wedstrijdbeeldmateriaal onder. KPN op zijn beurt kennis en
ervaring van internet. Het concept is in nauwe samenwerking met Feyenoord
ontwikkeld door MagicMinds.
Bovendien zal KPN www.feyenoord.nl ook commercieel gaan exploiteren.
De site wordt momenteel gebouwd door MagicMinds, dat samen met Feyenoord de
laatste maanden heeft gewerkt aan een onderscheidend concept. De site zal
vier portalen bevatten: Feyenoord Online, het nieuwsgedeelte, Feyenoord Web
TV, het mediaplatform, Mijn Feyenoord, het community gedeelte en de
Feyenoord Megastore, de shoppingplaza. Onderdeel van de site is eveneens de
spelersselectie. De spelersgroep van Feyenoord zal actief meewerken aan dit
onderdeel van de site via eigen homepages, waarop zij zelf de supporters van
informatie zal gaan voorzien.
Feyenoord voorzitter Jorien van den Herik: "We hebben allereerst op
zelfstandige basis onze plannen ontwikkeld. Daar is een ambitieus plan uit
ontstaan waar KPN op verzoek bij betrokken is geraakt. Dit heeft geleid tot
de samenwerking waar wel heel gelukkig mee zijn. KPN is tenslotte een
toonaangevende onderneming op het gebied van nieuwe media. Met die expertise
kunnen wel alleen maar ons voordeel doen"
Cees van den Heijkant, directeur KPN Telecommerce: "KPN houdt van voetbal.
De eredivisie draagt niet voor niets al jaren onze naam. Wij willen nu de
sport voor de supporters nog leuker maken door via de nieuwe media als vast
en mobiel internet allerlei interessante toepassingen te bieden. Wij zijn
blij dat nu ook de Feyenoord supporters hiervan de voordelen kunnen
ervaren."
Noot voor de redactie (