PITNEY BOWES

Pitney Bowes sluit overeenkomst overname Danka Services Int.

Pitney Bowes sluit overeenkomst overname Danka Services International
- Besluit maakt Pitney Bowes tot leidend internationaal leverancier van bedrijfsbrede documentenbeheerdiensten voor Fortune 1000/FTSE

Stamford, Connecticut, U.S.A. - Pitney Bowes Inc. (NYSE: PBI) heeft een overeenkomst gesloten voor de overname van Danka Services International (DSI), een divisie die het volle eigendom is van Danka Business Systems PLC, voor $290 miljoen contant. Partijen verwachten de transactie te kunnen voltooien tegen het eind van het tweede kwartaal van 2001.

De overname levert kritische massa, aanvullende kennis en een versterkt internationaal marktaandeel voor Pitney Bowes, en past in de belangrijke groeistrategie voor ondersteuning van wereldwijde ondernemingen met geavanceerde, hoogwaardige documentenbeheerdiensten. 'Overname van DSI is in overeenstemming met onze missie van het aanbieden van geavanceerde, wereldwijde, geïntegreerde oplossingen voor post- en documentenbeheer,' aldus Michael J. Critelli, Chairman en CEO van Pitney Bowes. 'Meer dan ooit zien bedrijven tegenwoordig hun documenten als strategische activa en ze begrijpen dat het delen van informatie door efficiënt elektronisch vastleggen, distribueren en beheren van documenten deze waarde kan 'ontsluiten' wat leidt tot een aanzienlijk concurrentievoordeel.'

Door de aanpak van Pitney Bowes wordt meetbare waarde toegevoegd aan de levenscyclus van een document, door het koppelen van zowel fysieke als elektronische formulieren in een zeer veelzijdig, flexibel, eenvoudig toegankelijk netwerk. 'Van beheer van uitgaande en inkomende post en berichten, opstellen en produceren van documenten, tot distributie, archivering en opvragen, biedt Pitney Bowes Management Services een verscheidenheid aan methoden voor het invoeren, opvragen en beheren van documenten, zodat klanten hulpmiddelen geboden kunnen worden die passen bij hun taken, processen en individuele procedures,' aldus Critelli.

De groep begon haar activiteiten in 1991 als Kodak Imaging Services (een divisie van Eastman Kodak), en werd in 1996 overgenomen door Danka waarbij de naam gewijzigd werd in Danka Services International. Momenteel beheert DSI ongeveer 330 processen voor klanten op lokatie of daarbuiten en heeft ongeveer 3.400 mensen in dienst door heel Europa en Noord-Amerika met inbegrip van Canada, het V.K., Ierland, Frankrijk, Italië, Denemarken, Zweden, Duitsland, Noorwegen, Nederland en België.

Pitney Bowes Management Services is tegenwoordig goed voor meer dan 15% van de geconsolideerde inkomsten van Pitney Bowes en behoort tot de snelstgroeiende onderdelen van het bedrijf. Samen genereren Pitney Bowes Management Services en DSI bijna USD 1 miljard aan inkomsten per jaar, waarmee ze een van de grootste spelers op de markt zijn.

De activiteiten van Pitney Bowes strekken zich ook uit tot het bijstaan van klanten bij het beheren van hun berichten, 'financiën' (huur, krediet en financiering), zakelijke informatie betreffende kernprocessen, waaronder beheer van facturering en afrekening, klantenrelatiebeheer, leverketenbeheer, en dagelijkse berichten aan medewerkers. Het levert kanten nieuwe flexibiliteit op als ze deze kritische, maar niet tot de kernactiviteiten behorende 'infrastructuurprocessen' kunnen uitbesteden aan Pitney Bowes Management Services.

'Indien deze 'zakelijke basisprocessen' niet op volledige capaciteit en maximale productiviteit draaien,' zei Critelli, 'kunnen onze klanten zich niet concentreren op het ontwikkelen van innovatieve producten en diensten die waarde leveren voor hun eigen aandeelhouders. Dat we een vertrouwd dienstenaanbieder en partner zijn voor onze klanten is een kritiek element van de totale waarde die Pitney Bowes biedt.'

Pitney Bowes Management Services is actief sinds 1988 en begon met het op lokatie leveren van postkamerdiensten voor grote zakelijke klanten (Fortune 1000/FTSE) en grote advocatenkantoren, waarna de activiteiten snel werden uitgebreid in antwoord op de vraag van klanten.

De diensten van het bedrijf op lokatie en daarbuiten omvatten nu:

+ Verantwoordelijk en efficiënt post- en pakkettenbeheer

+ On line print- en kopieerdiensten

+ Commerciële en juridische elektronische opslag

+ Beveiligde desktop-aanmaak van berichten en documenten

+ Oplossingen voor documentenproductie en zakelijk herstel

+ Archief- en informatiebeheer

+ Kopieercentrum en netwerkfaxbeheer

+ Apparatuurinkoop en vlootbeheer

+ Postkamerbeheer

Pitney Bowes Management Services en DSI delen niet alleen hun strategische koers en technologische nadruk, maar ze hebben ook een overeenkomstige marktbenadering waarbij grote waarde wordt gehecht aan rechtstreekse verkoop en ondersteuning en een sterk persoonlijk gericht contact met de klanten. De gezamenlijke klantenkringen van Pitney Bowes Management Services en DSI omvatten een groot percentage van de Fortune 1000/FTSE.

'We leveren onze klanten waarde door het aanbieden van zowel hoog opgeleide medewerkers als de beste technologie in de bedrijfstak om klanten te helpen een verscheidenheid aan kritische processen te beheren,' aldus Karen Garrison, Group President van Pitney Bowes Business Services. 'We koppelen niet alleen communicatiestromen en maken belangrijke berichtendiensten beschikbaar op de desktop, rationaliseren en beheren ondersteunende kantoorapparatuur en systemen, en beheren transactietoepassingen op het niveau van documentenproductie, maar we doen dat met een flexibele mix van medewerkers en faciliteiten op lokatie en daarbuiten. De klanten van zowel DSI als Pitney Bowes zullen hier hun voordeel mee kunnen doen doordat wij onze ervaring en deskundigheid op het gebied van toepassingen delen, en samenwerken om de beste technologische oplossingen in hun soort te creëren en ons marktbereik uit te breiden.'

'DSI heeft een enorme reputatie op het gebied van het aan klanten aanbieden van geavanceerde technologie, deskundigheid op het gebied van procesbeheer en kant-en-klare mensvriendelijke oplossingen,' zei Randy Miller, die bij de gecombineerde bedrijven aanblijft als president van Danka Services International, onder Karen Garrison. 'Het samengaan met Pitney Bowes, een bedrijf waarvan de waarden, de marktstrategie en de technologie naadloos aansluiten op de onze, betekent winst voor onze klanten.

Elk apart leveren we innovatieve oplossingen, maar samen worden we een belangrijke macht waar rekening mee gehouden moet worden in de bedrijfstak van digitale documenten en faciliteiten, waarbij we aanzienlijke toegevoegde waarde leveren voor zowel klanten als aandeelhouders.'

De divisie faciliteitenbeheer van Danka Services International (DSI) is gevestigd in Rochester, NY. DSI levert diensten op het gebied van documentenbeheer op lokatie en daarbuiten, waaronder het beheer van centrale reprografische afdelingen, plaatsen en onderhouden van fotokopieerapparaten, printen-op-verzoek en diensten op het gebied van archiveren en opvragen van documenten.

Danka Business Systems PLC, met hoofdvestigingen in Londen, Engeland en St. Petersburg, Florida, is een van de grootste onafhankelijke leveranciers ter wereld van apparatuur voor elektronische opslag en aanverwante diensten, onderdelen en materialen. Danka levert kantoorartikelen en diensten in ongeveer dertig landen over de hele wereld.

Het in Connecticut gevestigde Pitney Bowes Inc. is een bedrijf van $4 miljard dat over de hele wereld oplossingen levert voor geïntegreerd post- en documentenbeheer. Meer informatie over Pitney Bowes of Pitney Bowes Management Services kunt u vinden op
http://www.pitneybowes.com.

Persinformatie Europa

James Tate
The Henley Group International Limited
Warren Row
Berkshire
RG 10 8QS UK
Tel: +44 (0) 1628 829 715
Fax: + 44 (0) 1628 829 669
Email: group@henley.co.uk

Persinformatie Vs

Christopher Tessier
Manager, Media Relations
Pitney Bowes

1 Elmcroft
Stamford
CT 06926 USA
Tel: +1 203 351 7210
Email: tessiech@pb.com

11 apr 01 09:48