PITNEY BOWES
Pitney Bowes sluit overeenkomst overname Danka Services Int.
Pitney Bowes sluit overeenkomst overname Danka Services International
- Besluit maakt Pitney Bowes tot leidend internationaal leverancier
van bedrijfsbrede documentenbeheerdiensten voor Fortune 1000/FTSE
Stamford, Connecticut, U.S.A. - Pitney Bowes Inc. (NYSE: PBI) heeft
een overeenkomst gesloten voor de overname van Danka Services
International (DSI), een divisie die het volle eigendom is van Danka
Business Systems PLC, voor $290 miljoen contant. Partijen verwachten
de transactie te kunnen voltooien tegen het eind van het tweede
kwartaal van 2001.
De overname levert kritische massa, aanvullende kennis en een
versterkt internationaal marktaandeel voor Pitney Bowes, en past in de
belangrijke groeistrategie voor ondersteuning van wereldwijde
ondernemingen met geavanceerde, hoogwaardige documentenbeheerdiensten.
'Overname van DSI is in overeenstemming met onze missie van het
aanbieden van geavanceerde, wereldwijde, geïntegreerde oplossingen
voor post- en documentenbeheer,' aldus Michael J. Critelli, Chairman
en CEO van Pitney Bowes. 'Meer dan ooit zien bedrijven tegenwoordig
hun documenten als strategische activa en ze begrijpen dat het delen
van informatie door efficiënt elektronisch vastleggen, distribueren en
beheren van documenten deze waarde kan 'ontsluiten' wat leidt tot een
aanzienlijk concurrentievoordeel.'
Door de aanpak van Pitney Bowes wordt meetbare waarde toegevoegd aan
de levenscyclus van een document, door het koppelen van zowel fysieke
als elektronische formulieren in een zeer veelzijdig, flexibel,
eenvoudig toegankelijk netwerk. 'Van beheer van uitgaande en inkomende
post en berichten, opstellen en produceren van documenten, tot
distributie, archivering en opvragen, biedt Pitney Bowes Management
Services een verscheidenheid aan methoden voor het invoeren, opvragen
en beheren van documenten, zodat klanten hulpmiddelen geboden kunnen
worden die passen bij hun taken, processen en individuele procedures,'
aldus Critelli.
De groep begon haar activiteiten in 1991 als Kodak Imaging Services
(een divisie van Eastman Kodak), en werd in 1996 overgenomen door
Danka waarbij de naam gewijzigd werd in Danka Services International.
Momenteel beheert DSI ongeveer 330 processen voor klanten op lokatie
of daarbuiten en heeft ongeveer 3.400 mensen in dienst door heel
Europa en Noord-Amerika met inbegrip van Canada, het V.K., Ierland,
Frankrijk, Italië, Denemarken, Zweden, Duitsland, Noorwegen, Nederland
en België.
Pitney Bowes Management Services is tegenwoordig goed voor meer dan
15% van de geconsolideerde inkomsten van Pitney Bowes en behoort tot
de snelstgroeiende onderdelen van het bedrijf. Samen genereren Pitney
Bowes Management Services en DSI bijna USD 1 miljard aan inkomsten per
jaar, waarmee ze een van de grootste spelers op de markt zijn.
De activiteiten van Pitney Bowes strekken zich ook uit tot het
bijstaan van klanten bij het beheren van hun berichten, 'financiën'
(huur, krediet en financiering), zakelijke informatie betreffende
kernprocessen, waaronder beheer van facturering en afrekening,
klantenrelatiebeheer, leverketenbeheer, en dagelijkse berichten aan
medewerkers. Het levert kanten nieuwe flexibiliteit op als ze deze
kritische, maar niet tot de kernactiviteiten behorende
'infrastructuurprocessen' kunnen uitbesteden aan Pitney Bowes
Management Services.
'Indien deze 'zakelijke basisprocessen' niet op volledige capaciteit
en maximale productiviteit draaien,' zei Critelli, 'kunnen onze
klanten zich niet concentreren op het ontwikkelen van innovatieve
producten en diensten die waarde leveren voor hun eigen
aandeelhouders. Dat we een vertrouwd dienstenaanbieder en partner zijn
voor onze klanten is een kritiek element van de totale waarde die
Pitney Bowes biedt.'
Pitney Bowes Management Services is actief sinds 1988 en begon met het
op lokatie leveren van postkamerdiensten voor grote zakelijke klanten
(Fortune 1000/FTSE) en grote advocatenkantoren, waarna de activiteiten
snel werden uitgebreid in antwoord op de vraag van klanten.
De diensten van het bedrijf op lokatie en daarbuiten omvatten nu:
+ Verantwoordelijk en efficiënt post- en pakkettenbeheer
+ On line print- en kopieerdiensten
+ Commerciële en juridische elektronische opslag
+ Beveiligde desktop-aanmaak van berichten en documenten
+ Oplossingen voor documentenproductie en zakelijk herstel
+ Archief- en informatiebeheer
+ Kopieercentrum en netwerkfaxbeheer
+ Apparatuurinkoop en vlootbeheer
+ Postkamerbeheer
Pitney Bowes Management Services en DSI delen niet alleen hun
strategische koers en technologische nadruk, maar ze hebben ook een
overeenkomstige marktbenadering waarbij grote waarde wordt gehecht aan
rechtstreekse verkoop en ondersteuning en een sterk persoonlijk
gericht contact met de klanten. De gezamenlijke klantenkringen van
Pitney Bowes Management Services en DSI omvatten een groot percentage
van de Fortune 1000/FTSE.
'We leveren onze klanten waarde door het aanbieden van zowel hoog
opgeleide medewerkers als de beste technologie in de bedrijfstak om
klanten te helpen een verscheidenheid aan kritische processen te
beheren,' aldus Karen Garrison, Group President van Pitney Bowes
Business Services. 'We koppelen niet alleen communicatiestromen en
maken belangrijke berichtendiensten beschikbaar op de desktop,
rationaliseren en beheren ondersteunende kantoorapparatuur en
systemen, en beheren transactietoepassingen op het niveau van
documentenproductie, maar we doen dat met een flexibele mix van
medewerkers en faciliteiten op lokatie en daarbuiten. De klanten van
zowel DSI als Pitney Bowes zullen hier hun voordeel mee kunnen doen
doordat wij onze ervaring en deskundigheid op het gebied van
toepassingen delen, en samenwerken om de beste technologische
oplossingen in hun soort te creëren en ons marktbereik uit te
breiden.'
'DSI heeft een enorme reputatie op het gebied van het aan klanten
aanbieden van geavanceerde technologie, deskundigheid op het gebied
van procesbeheer en kant-en-klare mensvriendelijke oplossingen,' zei
Randy Miller, die bij de gecombineerde bedrijven aanblijft als
president van Danka Services International, onder Karen Garrison. 'Het
samengaan met Pitney Bowes, een bedrijf waarvan de waarden, de
marktstrategie en de technologie naadloos aansluiten op de onze,
betekent winst voor onze klanten.
Elk apart leveren we innovatieve oplossingen, maar samen worden we een
belangrijke macht waar rekening mee gehouden moet worden in de
bedrijfstak van digitale documenten en faciliteiten, waarbij we
aanzienlijke toegevoegde waarde leveren voor zowel klanten als
aandeelhouders.'
De divisie faciliteitenbeheer van Danka Services International (DSI)
is gevestigd in Rochester, NY. DSI levert diensten op het gebied van
documentenbeheer op lokatie en daarbuiten, waaronder het beheer van
centrale reprografische afdelingen, plaatsen en onderhouden van
fotokopieerapparaten, printen-op-verzoek en diensten op het gebied van
archiveren en opvragen van documenten.
Danka Business Systems PLC, met hoofdvestigingen in Londen, Engeland
en St. Petersburg, Florida, is een van de grootste onafhankelijke
leveranciers ter wereld van apparatuur voor elektronische opslag en
aanverwante diensten, onderdelen en materialen. Danka levert
kantoorartikelen en diensten in ongeveer dertig landen over de hele
wereld.
Het in Connecticut gevestigde Pitney Bowes Inc. is een bedrijf van $4
miljard dat over de hele wereld oplossingen levert voor geïntegreerd
post- en documentenbeheer. Meer informatie over Pitney Bowes of Pitney
Bowes Management Services kunt u vinden op
http://www.pitneybowes.com.
Persinformatie Europa
James Tate
The Henley Group International Limited
Warren Row
Berkshire
RG 10 8QS UK
Tel: +44 (0) 1628 829 715
Fax: + 44 (0) 1628 829 669
Email: group@henley.co.uk
Persinformatie Vs
Christopher Tessier
Manager, Media Relations
Pitney Bowes
1 Elmcroft
Stamford
CT 06926 USA
Tel: +1 203 351 7210
Email: tessiech@pb.com
11 apr 01 09:48