Meta Group: integratie PrimeResponse maakt Chordiant voorloper in CRM EcoSystem
Hoofddorp, 11 april 2001 - Chordiant Software, Inc. (Nasdaq: CHRD), leverancier van Unified CRM-oplossingen, integreert de geautomatiseerde marketingapplicatie van PrimeResponse in haar Unified CRM-oplossing. Deze integratie volgt op het samengaan van PrimeResponse met Chordiant.
De Prime@Vantage-producten dragen in het vervolg de naam Chordiant Marketing
Director. Deze nieuwe Chordiant-producten worden geleverd als een
zelfstandige oplossing die deel uitmaakt van de e-marketing Intelligent
Business Services en Intelligent Customer Interaction Management-platform
(ICIM). Dit platform kan bestaande klantinformatiesystemen integreren over
de volle breedte van een onderneming.
Met de integratie van Prime@Vantage, het ICIM-platform en de Intelligent
Business Services biedt Chordiant een instrument voor de gehele customer
life cycle. Vanaf het moment dat de doelgroep bepaald wordt via
marketingcampagnes, aanbiedingen, klantenacquisitie, tot en met fulfillment
en continue service stelt de oplossing ondernemingen in staat hoogwaardige
gepersonaliseerde profielen van hun klanten te ontwikkelen. Bovendien is
klantgerelateerde data real-time beschikbaar op elke plek in de organisatie
en dit vormt de basis voor een intelligente conversatie met de klant.
Daarmee levert Chordiant een oplossing die alle contact met de klant, zowel
inkomend als uitgaand, op een eenduidige manier laat verlopen.
Volgens een recent rapport van de META Group biedt Chordiant na de overname
van PrimeResponse een portfolio dat aansluit bij de toekomst van CRM. Het
bureau spreekt in dit verband over het ontstaan van het 'CRM EcoSystem': het
samensmelten van analytische CRM, operationele CRM en collaboratieve CRM
voor real-time optimalisatie van klantenacquisitie en aanbiedingen,
klantenbehoud en multichannel dienstverlening. Volgens de META Group heeft
Chordiant nu de mogelijkheid een technologische stempel te zetten op het
marketingmanagement van ondernemingen.
Chordiant Software, Inc
Chordiant Software biedt een complete Unified CRM-oplossing. De basis, het
Intelligent Customer Interaction Management-platform (ICIM), integreert
bestaande klant-informatiesystemen over de volle breedte van een
onderneming. Chordiant biedt daarbij de Intelligent Business Services zoals
e-marketing, e-service, e-selling en e- fulfillment. De software levert real
time een helder beeld van de individuele klant en legt de basis voor een
persoonlijke klantconversatie. Ongeacht of de communicatie nu persoonlijk
plaatsvindt of via web, e-mail, fax, telefoon of draadloos.
De oplossingen van Chordiant zijn ontworpen voor organisaties met complexe
bedrijfsprocessen en grote aantallen klanten. Ondernemingen die de Chordiant
oplossing kiezen, geven elk klantcontact toegevoegde waarde, voor de klant
én voor de onderneming.
Het hoofdkantoor van Chordiant is gevestigd in Cupertino, California. Het
bedrijf heeft regionale kantoren in Boston, Chicago, Dallas, Denver,
Manchester, New Hampshire, New York, Hoofddorp, Londen, Frankfurt, München,
Parijs en Melbourne.
Meer informatie over Choridant is te vinden op: www.chordiant.com