- Persbericht -
INFORMATICA INTRODUCEERT ANALYTISCHE APPLICATIES OP DE EUROPESE MARKT
Analyse van alle transacties en relaties met klanten, partners, werknemers en toeleveranciers door het gebruik van geïntegreerde applicaties
11 april 2001 - Informatica Corporation, leverancier van analytische
e-Business software, introduceert vandaag de Informatica applicaties op de
Europese markt: de eerste volledige 'cross-value chain' familie van
analytische applicaties. De Informatica applicaties familie bestaat uit
Informatica eCRM, eBusiness Operations, eProcurement en eMarketplace. Deze
applicaties zijn uniek in de manier waarop ze kritieke informatie kunnen
integreren en analyseren. Informatie afkomstig uit alle functionele
bedrijfsafdelingen kan geïntegreerd en geanalyseerd worden en
beslissingnemers krijgen een zeer waardevol en volledig overzicht van hun
bedrijfsvoering. Dit inzicht in de bedrijfsvoering is onmisbaar voor de
prestatie en winstgevendheid van het bedrijf.
Dr. Wolfgang Martin, senior vice president van Application Delivery
Strategies bij de META Group zegt hierover het volgende: "De grootste
waarde voor een organisatie ligt in de mogelijkheid om analyse over de
gehele bedrijfsvoering te kunnen uitvoeren, van de leveranciers, via de
interne bedrijfsoperatie, tot de klanten. META Group verstaat onder
analytische applicaties die software die de belangrijkste informatie naar
boven haalt om de prestatie van het bedrijfsproces te meten en te managen.
De belangrijkste leveranciers in deze markt moeten analytische applicaties
bieden die een geïntegreerde analyse leveren van de gehele bedrijfsvoering.
Bovendien moeten die applicaties een uitgebreid overzicht geven van elk
aspect van de bedrijfsvoering op verschillende niveaus, zoals binnen
afdelingen, maar ook op het niveau van de B2B samenwerking."
De Informatica applicaties zijn de enige geïntegreerde familie van
analytische applicaties die het bedrijven mogelijk maakt om hun relaties
met klanten, partners, werknemers en leveranciers over de gehele
bedrijfsvoering te evalueren. Deze unieke 'cross-functional' analyse wordt
bereikt door informatie vanuit een verscheidenheid van afzonderlijke
transactiesystemen uit het gehele bedrijf, zoals ERP, CRM of eBusiness
systemen, samen te brengen in een 'best-practice' metriek. Deze metriek
levert een consistent en volledig overzicht van het bedrijf en omspant alle
functionele afdelingen en bedrijfslocaties.
"Vandaag de dag hebben bedrijven een voortdurend groeiend aantal
operationele systemen verspreid over verschillende locaties. Dit zorgt voor
afzonderlijke eilanden van informatie," zegt Ediz Ertekin, Informatica's
vice president van Europa. "Om deze rijkdom aan informatie effectief te
gebruiken om bedrijfsinzicht te krijgen, moet een eenduidig overzicht van
alle verschillende bedrijfsprocessen verkregen worden, van klanten tot
toeleveranciers. Informatica applicaties is de enige geïntegreerde
analytische software die nu beschikbaar is en die de kritieke metriek
levert voor een compleet overzicht van het bedrijf. De applicaties doen dit
door de informatie vanuit een verscheidenheid aan bronnen te combineren."
De Informatica applicaties zijn al sinds vorig jaar juni in Amerika
beschikbaar en zijn gelicenseerd aan grote bedrijven als Brocade, Cisco,
Motorola, Philips, Hewlett-Packard, GE en Freightliner. Veel van deze
bedrijven zullen ook hun Europese operatie betrekken bij de implementatie
van de applicaties in het bedrijf.
"Wij hebben de Informatica applicaties met name gekozen vanwege de
mogelijkheid van een totale analyse over de gehele bedrijfsvoering. Wat
voor ons ook belangrijk was in de keuze is de kracht en het bewezen succes
van het Informatica data-integratie platform waarop de analytische
applicaties gebouwd zijn," zegt Jim Cates, vice president Information
Technology en CIO van Brocade Communications Systems. "Naarmate Brocade
haar wereldwijde activiteiten uitbreidt, zal de geïntegreerde
bedrijfsinfrastructuur die ten grondslag ligt aan de Informatica
applicaties ons een waardevol 'cross-functional' overzicht van real-time
bedrijfsinformatie geven. Dit zal ons helpen om ook de toegang vanuit het
hele bedrijf tot essentiële informatie te vergroten."
De Informatica applicaties familie bestaat uit vier nauw geïntegreerde
analytische applicaties:
* Informatica eCRM/eSite
Met de complete klanteninformatie vanuit alle verkoopkanalen, waaronder
zowel online als traditionele kanalen, gecombineerd met krachtige analyse,
levert Informatica eCRM een uitgebreid inzicht in alle klantenrelaties.
Informatica eCRM verschaft uitgebreide bedrijfsmetriek om bijvoorbeeld de
efficiëntie van de marketingactiviteiten, het website verkeer, de eCommerce
en traditionele verkoopactiviteit, alle lopende klantentransacties, de
waarde van een verkoopcyclus en de mate waarin klanten overlopen naar de
concurrentie of trouw zijn aan de leverancier te meten. Met Informatica
eCRM krijgen bedrijven een grondig begrip van het gedrag van klanten en hun
aankooptrends, wat een gedegen basis levert voor de ontwikkeling van
verkoop- en marketingcampagnes, en nieuwe producten en diensten.
* Informatica eBusiness Operations
Door de integratie van operationele informatie vanuit de gehele
bedrijfsvoering helpt Informatica eBusiness Operations bij de analyse en
verbetering van de financiële prestaties, de kwaliteit van personeelszaken,
en de efficiëntie van de operationele activiteiten. Met de Informatica
eBusiness Operations applicatie kunnen bedrijven zeer snel belangrijke
trends en subtiele veranderingen in het bedrijfsproces waarnemen die
invloed kunnen hebben op de bedrijfsvoering. De applicatie bevat een ruime
bedrijfsmetriek voor de analyse van kritieke zaken, zoals de
winstgevendheid van een product, de quick ratio, de uitstaande dagverkoop,
het personeelsverloop, de arbeidsvoorwaarden en de operationele kosten.
* Informatica eProcurement
Om bedrijven te helpen bij de evaluatie van de effectiviteit van de
orderverwerking en de relaties met de toeleveranciers, analyseert de
Informatica eProcurement applicatie de verkregen bedrijfsmetriek op het
gebied van materiaalaankopen, het aantal producten dat retour gezonden
wordt na bezichtiging, aankoop/verkoop volumes, de mate waarin producten op
tijd geleverd worden, en waarderingscijfers. Met Informatica eProcurement
applicatie kunnen bedrijven alle aankopen via alle kanalen analyseren. Dit
levert belangrijk inzicht, dat nodig is om effectief leveranciersrelaties
te evalueren en om kosten terug te brengen of te elimineren die voortkomen
uit directe en indirecte producten en diensten over de gehele
leveringsketen.
* Informatica eMarketplace
Deze applicatie is speciaal ontwikkeld voor de unieke analytische behoeften
van online marktplaatsen. De nieuwe Informatica eMarketplace applicatie
helpt B2B marktplaatsen om de efficiëntie te verbeteren en levert de
deelnemende kopers en leveranciers waardevol eBusiness inzicht. Informatica
eMarketplace verschaft de analytische mogelijkheid om de steeds
populairdere internetveilingen en marktplaatsen te optimaliseren, zowel
voor de koper als voor de verkoper. De Informatica eMarketplace applicatie
werkt samen met alle eMarketplace systemen, waaronder Ariba Marketplace(tm)
en Ariba Dynamic Trade(tm) applicaties.
"Wij vervullen de marktbehoefte aan een compleet nieuwe generatie
analytische applicaties. Applicaties die bedrijfsinzicht leveren aan alle
kenniswerkers in een organisatie, een aantal dat kan oplopen tot vele
duizenden individuen met een verscheidenheid aan verantwoordelijkheden,"
zegt Marv Mouchawar, senior vice president en general manager, Informatica
Applications. "Bedrijven nemen niet langer genoegen met het feit dat
bedrijfsinformatie en inzicht slechts beschikbaar is voor een beperkt
groepje experts binnen afzonderlijke afdelingen. Het gaat erom dat iedereen
die toegang heeft tot de bijeengebrachte bedrijfsinformatie daar
toegevoegde waarde uit kan halen die hen helpt in de uitvoering van hun
verantwoordelijkheden."
Recente verbeteringen van de Informatica Applications 4.1
De Informatica eCRM, eBusiness Operations en eProcurement applicaties
hebben pas een aantal belangrijke 'customer-driven' veranderingen
ondergaan. Daarnaast is de Informatica eMarketplace applicatie toegevoegd
aan de applicaties familie.
De toegevoegde functionaliteit omvat de mogelijkheid tot analyse van het
succes van marketingcampagnes om zo de effectiviteit van dergelijke
campagnes te vergroten, de efficiëntie van zowel directe als indirecte
leveringsprocessen binnen de gehele bedrijfsketen te evalueren, en om
verschillende processen en functies van personeelszaken te analyseren. De
Informatica eMarketplace applicatie is geïntroduceerd om de winstgevendheid
van private en publieke exchanges te vergroten, om de deelnemende kopers in
staat te stellen kosten te drukken en de inkoopefficiëntie te verbeteren,
en om verkopers te helpen de verkoop te vergroten door de analyse van
aankooppatronen op de marktplaats.
De Informatica applicaties zijn een integraal onderdeel van het Informatica
Insight Network, dat een combinatie is van Informatica's PowerCenter
data-integratie platform en de analytische applicaties met draadloze-,
spraak- en internetaanleveringstechnologie. Dit netwerk stelt bedrijven in
staat om data vanuit verschillende bronnen te integreren en deze informatie
consistent te analyseren en te personaliseren. Op deze manier ontvangt een
groot aantal gebruikers van die informatie relevant inzicht via PC en
internetportal, en binnenkort ook via mobiele telefoon of PDA. Het
Informatica Insight Network complementeert en maakt optimaal gebruik van de
bestaande transactiesystemen van een bedrijf, zoals ERP, CRM, supply chain
management, procurement en eCommerce; systemen die operationele efficiëntie
mogelijk maken en een rijkdom aan data verschaffen voor een ongeëvenaard
bedrijfsinzicht.
De introductie van de applicaties is Informatica's verdere stap in de
ontwikkeling van de Europese markt. Vanaf eind maart zijn er meer dan
driehonderd Europese klanten. Gedurende de laatste achttien maanden zijn
er, via de acquisitie van distributeurs, Informatica kantoren gevestigd in
Zwitserland, Nederland en België. Daarnaast waren er al vestigingen in
Engeland en Duitsland en bestaat er een uitgebreid netwerk van Europese
resellers en partners.
Informatica
Informatica is leverancier van analytische e-Business software, waarmee
Business Insight verkregen kan worden in de totale bedrijfsvoering. Meer
dan 1100 bedrijven wereldwijd, inclusief de helft van de Fortune
100-bedrijven, gebruiken dagelijks Informatica's Insight Network om
bedrijfskritische informatie te integreren, analyseren en personaliseren om
zodoende de algehele bedrijfsvoering te kunnen verbeteren en verder te
kunnen stroomlijnen. De software van Informatica bestaan uit analytische
applicaties, een krachtig data-integratieplatform, ondersteunende diensten
en partnerovereenkomsten. Wereldwijde klanten van Informatica zijn onder
andere: 3Com, AMD, American Airlines, BMW, Boeing, Borders Group, Chevron,
Cisco, CNET, Deutsche Bank, eBay, General Electric, Hewlett-Packard,
Inktomi, Merck, Merrill Lynch, MetLife, MCI WorldCom, Motorola, Mutual of
Omaha, Philips, Polo Ralph Lauren, Sprint en UBS. Meer informatie over
Informatica vindt u op de website: www.informatica.com.
###