Nokia kondigt erkenningsprogramma voor
distributiekanaal aan
Nokia Internet Communications mikt op grote omzet
Leidschendam, 11 april 2001 - Nokia (NYSE: NOK) Nokia Internet Communications kondigt haar wereldwijd Channel Accreditation Programma aan voor geselecteerde value added resellers (VAR's) en service providers. Met dit programma toont Nokia zijn betrokkenheid, zowel naar het kanaal als naar de klant toe. Het Programma garandeert de klant toegang tot een brede waaier veiligheidsoplossingen die worden geleverd door technisch onderlegde, gecertificeerde professionals. Wat de Service Providers betreft, heeft de klant de garantie dat de aangeboden services beantwoorden aan de hoogste normen van netwerkbeveiliging en dat de service provider voldoet aan Nokia's erkenningsvoorwaarden. De resellers moeten eerst een specifieke opleiding volgen. Slagen zij voor de test, dan worden zij erkend als verdeler van Nokia's oplossingen voor netwerkbeveiliging.
Sinds zijn oprichting in oktober 1999 is Nokia Internet Communications onophoudelijk blijven groeien. Dat heeft het voor een groot stuk te danken aan zijn uiterst bekwame en gemotiveerde kanaal. Het heeft Nokia Internet Communications in staat gesteld wereldomvattende markten te benaderen en alles in gereedheid te brengen voor de grote omzet die momenteel een feit is. Om er zeker van te zijn dat wat de klant ervaart, voldoet aan Nokia's veeleisende normen, verschaft het Channel Accreditation Program de resellers en service providers de nodige tools en ondersteuning.
Het programma onderscheidt drie categorieën: Authorized, Premier en Gold,
waarbij voor elke categorie specifieke certificatieniveaus vereist zijn op
het vlak van verkoop en technische vorming. Daarnaast worden eisen gesteld
op het gebied van technische ondersteuning en worden afspraken gemaakt in
verband met de omzet. In ruil biedt Nokia zijn technische, verkoop- en
marketingervaring, marketingprogramma's, online verkoopopleidingen,
maatwerk en het gebruik van Nokia's First Call-Final Resolution
ondersteuningservice, 24 uur op 24.
Erkende resellers en service providers hebben in het kader van het programma
toegang tot Nokia Online, een specifieke webservice die verkoop- en
marketingtools en hulpmiddelen aanreikt. Een van die hulpmiddelen is Nokia
Learning Channel, een online, interactieve, e-learning tool, specifiek
gericht op technische vorming en verkoopopleidingen. Het Nokia Support web,
een ander online hulpmiddel, biedt een uitgelezen site waarop men terecht
kan voor krachtige tools, software en informatie. Samen stellen deze web
services Nokia en zijn erkende resellers en service providers in staat om
hun wederzijdse zakelijke doeleinden te verwezenlijken.
"Door een netwerk van value added resellers en service providers te
ontwikkelen met onafhankelijk gecertificeerde opleidingsniveaus en een
verbintenis ten aanzien van Nokia, kunnen wij er zeker van zijn dat aan de
eisen van onze klanten voldaan wordt en dat onze reputatie en goede merknaam
gehandhaafd blijven op de markt," aldus Irwin Hunter, Channel Marketing
Manager bij Nokia Internet Communications. "Het Channel Accreditation
Programma bevestigt Nokia's betrokkenheid ten aanzien van zijn
distributiekanaal en zorgt ervoor dat de eisen van de klant worden
ingewilligd en dat hun veeleisende normen worden nageleefd."
Noot voor de redacteurs:
In ruil voor een verbintenis om een bescheiden omzetniveau te realiseren en
een verkoopcertificaat te behalen, krijgt de Authorized Reseller van Nokia
toegang tot een selecte waaier Nokia-producten en tot Nokia Online, een web
service die specifiek is afgestemd op erkende resellers en service
providers.
Nokia Premier Resellers en Service Providers engageren zich voor een groter
omzetniveau en zij zorgen ervoor dat hun technisch en verkooppersoneel de
nodige certificaten behaalt. In ruil daarvoor verleent Nokia hen toegang tot
een completere waaier Nokia Internet Communication-producten,
promotieactiviteiten, deelname aan marketingprogramma's en tal van andere
services die via Nokia Online worden geleverd.
Nokia Gold Resellers en Service Providers gaan het verst in hun verbintenis
ten aanzien van Nokia. Zij zorgen er niet alleen voor dat hun technisch en
verkooppersoneel de nodige certificaten behaalt, zij investeren ook
aanzienlijk in een infrastructuur voor de klantenondersteuning en zij moeten
een aanzienlijke omzet realiseren. Voor wat hoort wat, en Nokia biedt hen
dan ook toegang tot een nog bredere waaier van producten, naast voorrang bij
promotieactiviteiten; zij komen ook het eerst in aanmerking voor
marktontwikkelingsprogramma's en alle overige ondersteunende services.
Voor meer informatie over het Nokia Internet Communications Channel
Accreditation Program, klikt u op Secure Network Solutions onder
www.nokia.com
Nokia Internet Communications
Nokia Internet Communications, gevestigd in Mountain View, Californië,
levert hoogwaardige oplossingen voor netwerkbeveiliging, Virtual Private
Network en software voor het beheer van draadloze transmissie. Deze
oplossingen garanderen de veiligheid en de betrouwbaarheid van de netwerken
van de bedrijven en de leveranciers van gebruiksklare diensten. Nokia wil
het comfort van de eindgebruikers optimaliseren, door persoonlijke en
betrouwbare transacties binnen de mobiele informatiemaatschappij mogelijk te
maken. Voor meer informatie gaat u naar http://www.nokia.com en klikt u op
Secure Network Solutions.
Nokia
Nokia is de wereldleider in oplossingen voor mobiele communicatie. Dankzij
zijn ervaring, zijn innovatievermogen en zijn gebruiksvriendelijke,
betrouwbare oplossingen, is het bedrijf de grootste leverancier van mobiele
telefoons ter wereld geworden en een van de belangrijkste leveranciers van
mobiele, vaste en IP-netwerken. Door het Internet mobiel te maken, biedt
Nokia de bedrijven nieuwe mogelijkheden en verrijkt het het dagelijkse leven
van de gebruikers. Nokia is één van de ondernemingen met het grootste aantal
aandeelhouders ter wereld. Het staat genoteerd op zes verschillende beurzen,
waaronder die van New York, Londen en Parijs.