Laurus NV


SBS Broadcasting B.V. en Konmar sluiten miljoenendeal, 11 april 2001
Supermarkt brengt zijn televisie reclamebudget onder bij één tv-bedrijf

Het commerciële televisiebedrijf SBS Broadcasting B.V. en nieuwe Konmar sluiten vandaag een voor Nederland unieke exclusieve reclameovereenkomst. Konmar brengt zijn volledige televisie reclamebudget - enkele tientallen miljoenen guldens - onder bij SBS, eigenaar van drie televisiestations in Nederland: SBS 6, NET 5 en V8. Het gaat om een meerjarige overeenkomst.

Ole van der Straaten, voorzitter van de Hoofddirectie van Laurus: Net als bij de keuze voor één nieuwe supermarktformule, Konmar, zijn wij ook bij de besteding van het reclamebudget tegen versnippering en voor concentratie. Daarom hebben wij alle reclameguldens ondergebracht bij SBS en omdat we hiermee ook gegarandeerd bereik krijgen bij ons winkelend publiek. Ik heb dit eerder in Mexico voor mijn vorige werkgever gedaan en dat is voor beide partijen zeer succesvol geweest.

In de overeenkomst tussen SBS en Konmar zal televisiereclame worden gemaakt voor de nieuwe supermarktformule van Laurus. Ook wordt gekeken naar sponsormogelijkheden. Een dergelijke samenwerking geeft SBS ook de mogelijkheid zichtbaar te worden in de Konmar-winkels.

Frank Eijken, commercieel directeur bij SBS Broadcasting B.V.: Ik ben zeer verguld met deze deal. Dit is nog nooit eerder in deze omvang in Nederland gebeurd. Deze exclusieve overeenkomst gaat verder dan alleen het uitzenden van commercials. Het gaat om een strategisch partnership waar beide merken van gaan profiteren. Konmar bereikt via de tv-reclame 90% van het winkelende publiek en SBS kan straks zichtbaar worden in de 800 nieuwe Konmar-winkels. En zo snijdt het mes aan twee kanten.