SBS Broadcasting B.V. en Konmar sluiten miljoenendeal, 11 april 2001
Supermarkt brengt zijn televisie reclamebudget onder bij één
tv-bedrijf
Het commerciële televisiebedrijf SBS Broadcasting B.V. en nieuwe
Konmar sluiten vandaag een voor Nederland unieke exclusieve
reclameovereenkomst. Konmar brengt zijn volledige televisie
reclamebudget - enkele tientallen miljoenen guldens - onder bij SBS,
eigenaar van drie televisiestations in Nederland: SBS 6, NET 5 en V8.
Het gaat om een meerjarige overeenkomst.
Ole van der Straaten, voorzitter van de Hoofddirectie van Laurus: Net
als bij de keuze voor één nieuwe supermarktformule, Konmar, zijn wij
ook bij de besteding van het reclamebudget tegen versnippering en voor
concentratie. Daarom hebben wij alle reclameguldens ondergebracht bij
SBS en omdat we hiermee ook gegarandeerd bereik krijgen bij ons
winkelend publiek. Ik heb dit eerder in Mexico voor mijn vorige
werkgever gedaan en dat is voor beide partijen zeer succesvol geweest.
In de overeenkomst tussen SBS en Konmar zal televisiereclame worden gemaakt voor de nieuwe supermarktformule van Laurus. Ook wordt gekeken naar sponsormogelijkheden. Een dergelijke samenwerking geeft SBS ook de mogelijkheid zichtbaar te worden in de Konmar-winkels.
Frank Eijken, commercieel directeur bij SBS Broadcasting B.V.: Ik ben
zeer verguld met deze deal. Dit is nog nooit eerder in deze omvang in
Nederland gebeurd. Deze exclusieve overeenkomst gaat verder dan alleen
het uitzenden van commercials. Het gaat om een strategisch partnership
waar beide merken van gaan profiteren. Konmar bereikt via de
tv-reclame 90% van het winkelende publiek en SBS kan straks zichtbaar
worden in de 800 nieuwe Konmar-winkels. En zo snijdt het mes aan twee
kanten.