t.a.v. de fin-ec. redactie Utrecht 12 april 2001
Mercury Interactive, marktleider in oplossingen voor webprestatiebeheer,
rapporteert sterke eerste kwartaal-resultaten 2001;Omzet +50%, Nettowinst
+65%
In het eerste kwartaal (t/m 31 maart) heeft Mercury Interactive een omzet
gerealiseerd van $ 90.7 mln, oftwel 50% hoger dan vorig jaar ($ 60.4 mln).
De winst van bedroeg in het eerste kwartaal $ 16.1 mln, een toename van 65%
t.o.v. dezelfde periode van vorig jaar($ 9.8 mln). Mercury Interactive heeft
haar sterke positie qua testing en monitoring van websystemen wereldwijd vol
weten te houden en is daarmee een van de weinige bedrijven die ongevoelig
blijkt te zijn voor voor de recessie in de technologiesector. In Europa
bedroeg de groei 54% en in de USA 49%. In deze periode werden o.m nieuwe
contracten gesloten met Unilever en Schiphol.
Mercury Interactive is marktleider in oplossingen voor webprestatiebeheer,
waarmee e-commercebedrijven hun klanten optimale gebruiksvriendelijkheid
kunnen bieden. Mercury Interactive biedt oplossingen waarmee ondernemingen
de prestaties van hun webtoepassingen, de schaalbaarheid en de
gebruiksvriendelijkheid tot competitief speerpunt kunnen maken. De producten
voor prestatiebeheer en de hostingdiensten van het Mercury Interactive zijn
open en geintegreerd, zodat bedrijfskritische
web-toepassingen optimaal kunnen worden getest en gecontroleerd.
Meer dan 10.000 b2b- en b2c-bedrijven, isp's, aps's, systeemintegratoren,
consultants en andere bedrijven maken gebruik van oplossingen van Mercury
Interactive.
Naast de hoofdvestiging in Sunnyvale, Californie heeft Mercury Interactive
wereldwijd veertig andere vestigingen. De Nederlandse vestiging te Utrecht
is telefonisch bereikbaar via 030- 241.70.90 en online via
www.mercuryinteractive.nl
Voor nadere informatie:
Mercury Interactive, Jack van Pamelen, tel.: 030-241.70.90, email:
jvpamelen@mercury-eur.com
Effect EuroPRgroep, Tjarko Rookmaker, tel. 023-547 07 97; email:
mi@effect-europr.nl