Franse retailgroep Carrefour start internationale web portals met Tridion DialogServer

Uniforme structuur en content verzekert consistente globale marketing

Amsterdam/Parijs, 3 juli 2001 Tridion, leverancier van op XML-gebaseerd web content management software, heeft Tridion DialogServer geïmplementeerd bij het Franse Carrefour als internationaal web content management platform. De eerste site van Carrefour, die werd geïmplementeerd met DialogServer, www.carrefour.fr, ging binnen vijf weken live. Twee weken daarna volgde de Spaanse versie van deze site, www.carrefour.es. De overige internationale sites zullen binnenkort volgen. Eén van de belangrijkste doelen van de @Carrefour divisie, de afdeling verantwoordelijk voor Carrefours internetactiviteiten, is het ontwerp en de ontwikkeling van websites die de vele internationale verkooplocaties moeten ondersteunen. Carrefour zocht een content management platform dat op een consistente wijze het gewenste wereldwijde imago kon ondersteunen, terwijl het tegelijkertijd voldoende ruimte zou laten om de verschillende websites ook een regionale invulling te geven. Met name door de sterke BluePrint Management-functionaliteit bleek Tridion DialogServer de best aansluitende oplossing. Via de BluePrint Management functionaliteit is Carrefour in staat wereldwijd de consistentie van het merk te bewaren ondanks een grote diversiteit aan websites, in meerdere landen en meerdere talen. Door het opzetten van een centraal beheerde blauwdruk, kunnen regionale teams op basis daarvan hun eigen website ontwikkelen en afstemmen op de behoeftes van de betreffende regio. Deze optimale taakverdeling tussen centrale en regionale teams biedt lokale auteurs de mogelijkheid centrale content, lay-out en functionaliteit te gebruiken. Tegelijkertijd wordt hen de ruimte geboden om de verschillende items aan te passen aan de lokale situatie. (Volgens Forrester Research kopen internetgebruikers drie keer zoveel van websites die opgemaakt zijn in hun eigen taal). De eenvoudige integratiemogelijkheden van DialogServer vormden voor Carrefour vormden een andere belangrijke reden om voor dit platform te kiezen. DialogServer is non-proprietary, kent een modulaire architectuur en gebruikt open internet standaarden zoals XML, COM+ en J2EE. Dit garandeert de continuïteit van de sites en ondersteunt de integratie van aanvullende applicaties. Dit betekent dat Carrefour haar webontwikkeling kan standaardiseren zonder zich zorgen te hoeven maken over heterogene informatiesystemen. Over Groupe Carrefour
Het Franse Carrefour is internationaal marktleider op het gebeid van hypermarkten. De groep bedient jaarlijks meer dan 2 miljard klanten met meer dan 9000 winkels in 27 landen in drie verschillende werelddelen, te weten Europa, Amerika en Azië. In 2000 heeft Carrefour meer dan 64 miljard Euro omgezet. Over Tridion
Tridion is leverancier van geavanceerde, op XML gebaseerde web content management software. Met Tridion s belangrijkste product, Tridion DialogServer, kunnen ondernemingen op een efficiënte en consistente manier content beheren, updaten en hergebruiken over een veelheid van websites en ander online kanalen en business applicaties. Veel bekende multinationals gebruiken Tridion DialogServer als de basis van het internet activiteiten, waar onder, Akzo Nobel, Interpolis, ING Vastgoed, KPN, Carrefour, Scania, General Electric, KLM, Ericsson, Intergamma, Puratos, PGGM, het Ministerie van Defensie, Rijksoverheid en Wolters Kluwer. Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam en het heeft daarnaast nog kantoren in Amsterdam, Barcelona, Brussel, Londen, München, Parijs, Stockholm en Zürich. Meer informatie kunt u vinden op www.tridion.com Voor meer informatie
Tridion
Sue Lane Wood
International PR manager
020-2032052
suelane.wood@tridion.com Whizpr
Willemijn Vader
Account Manager
0317-410483
tridion@whizpr.nl