Ingezonden persbericht

Persbericht

Amsterdam, 10 juli 2001

DoubleClick vernieuwt structuur media-aanbod
Tweedeling in netwerk om groter bereik en kwaliteitsmerken te bieden

DoubleClick Media werkt vanaf vandaag met een tweedeling in haar medianetwerk, waarbij de websites die DoubleClick vertegenwoordigt beter inzetbaar zijn voor gerichte campagnes. DoubleClick biedt adverteerders twee verschillende producten: DoubleClick Brand Netwerk en DoubleClick Audience Netwerk. De nieuwe tweedeling heeft als voordeel voor adverteerders dat ze een aanzienlijk groter bereik hebben binnen een afgebakende doelgroep.

Het DoubleClick Brand Netwerk bestaat uit circa 20 bekende websites met veel bezoekers en een omvangrijk aanbod van advertentieruimte. Brand-sites in het Nederlandse netwerk zijn onder meer Google, TMF, Radio538, Debeurs.nl, Autotrader, ANWB en Disney. Op dit netwerk kunnen adverteerders allerlei advertentieformaten en rich-media tonen. Adverteren op een brand-site stelt marketeers in staat hun boodschap aan een vooraanstaand merk te koppelen en sponsorcampagnes te voeren. Deze sites worden exclusief door DoubleClick vertegenwoordigd.

Het DoubleClick Audience Netwerk bevat een groot aantal sites. De nadruk binnen dit netwerk ligt op bereik, targeting en optimalisatie, wat adverteerders in staat stelt branding- en direct-marketing doelstellingen te halen. Sites in dit netwerk kunnen op non-exclusieve basis een beperkt deel van hun advertentieruimte via DoubleClick laten verkopen, terwijl ze de verkoop van het overige deel in eigen hand houden. Het is de bedoeling in de komende periode het Audience Netwerk sterk uit te breiden tot circa 100 sites.

Affiniteitgroepen die DoubleClick in het Audience-netwerk creëert, zijn onder meer carrière, sport en financieel. "Door zowel merkposities als een groot bereik aan te bieden, hebben we een mediaproduct in handen met grote toegevoegde waarde," aldus Arno Otto, managing director DoubleClick Benelux. "We hebben gekozen voor deze nieuwe structuur, omdat de tweedeling zowel aan de vraag van de adverteerders als aan die van uitgevers van websites beantwoordt".

Over DoubleClick
DoubleClick richt zich op de exploitatie van reclamemogelijkheden op Internet. Daartoe biedt het bedrijf adverteerders de mogelijkheid op een netwerk van vooraanstaande websites te adverteren. Kennis van het online medialandschap, het omvangrijke netwerk van vooraanstaande sites in combinatie met de innovatieve DART-technologie liggen ten grondslag aan de leidende marktpositie van DoubleClick. Hiermee wordt het voor adverteerders mogelijk succesvol doelgericht online te adverteren, real-time de resultaten te volgen en hun campagnes te optimaliseren. DoubleClick werkt met een wereldwijd netwerk van 3200 topsites. In Nederland zijn dit sites als Freeler, IEX, TMF, Disney, Radio 538 en Auto Trader. DoubleClick plaatst met de gepatenteerde DART-technologie wereldwijd meer dan 2 miljard advertenties per dag. Maandelijks zien 2,9 miljoen Nederlandse websurfers een advertentie van DoubleClick op een website verschijnen. DoubleClick is genoteerd aan de New Yorkse Nasdaq-beurs onder 'DCLK'. In Nederland is DoubleClick gevestigd in Amsterdam.

###