Philips en AOL Time Warner sluiten wereldwijde strategische alliantie
(Amsterdam, 12 juli 2001) Koninklijke Philips Electronics en AOL Time
Warner maakten vandaag een strategische alliantie publiek waarin AOL
Time Warners ervaring in interactieve marketing en media wordt
gecombineerd met Philips' ervaring in consumentenelektronica en
technologie.
Met dit wereldwijde partnerschap zullen Philips en AOL Time Warner op
mondiaal niveau nieuwe klanten bereiken. Conform de meerjarige
overeenkomst zullen beide bedrijven zich in hun samenwerking vooral
richten op een serie online, on-air en printmarketing initiatieven,
die beide helpen hun merk qua reikwijdte en scope te versterken.
Volgens Philips topman Kleisterlee is de samenwerking goed voor de
versterking van het Philips merk op de Amerikaanse markt en dat van
AOL Time Warner in Europa. Tevens helpt de alliantie Philips om een
nog sterkere speler te worden op het Internet.
De samenwerking zal op verschillende manieren gestalte krijgen. Zo zal
de divisie DAP (huishoudelijke apparaten en persoonlijke
verzorgingsproducten) en Consumer Electronics, samen met AOL Time
Warner online marketing initiatieven nemen, waardoor consumenten
makkelijker Philips producten kunnen verkrijgen. Hierin zal met de
retailpartners van Philips worden samengewerkt. Ook vindt promotie
plaats via AOL Time Warners online media, print media en televisie- en
radiomedia (bijvoorbeeld CNN, TIME en Fortune).
Beide partijen zijn ook overeengekomen samen te werken in de
totstandkoming van de volgende generatie set-top boxen en
mogelijkheden om televisie te integreren met online interactieve
diensten.
Copyrights © 2001
All rights reserved.
Koninklijke Philips
Electronics N.V.
Access to and and use of this Web site is provided
under legal restrictions as defined