Philips

Philips en AOL Time Warner sluiten wereldwijde strategische alliantie

(Amsterdam, 12 juli 2001) Koninklijke Philips Electronics en AOL Time Warner maakten vandaag een strategische alliantie publiek waarin AOL Time Warners ervaring in interactieve marketing en media wordt gecombineerd met Philips' ervaring in consumentenelektronica en technologie.

Met dit wereldwijde partnerschap zullen Philips en AOL Time Warner op mondiaal niveau nieuwe klanten bereiken. Conform de meerjarige overeenkomst zullen beide bedrijven zich in hun samenwerking vooral richten op een serie online, on-air en printmarketing initiatieven, die beide helpen hun merk qua reikwijdte en scope te versterken. Volgens Philips topman Kleisterlee is de samenwerking goed voor de versterking van het Philips merk op de Amerikaanse markt en dat van AOL Time Warner in Europa. Tevens helpt de alliantie Philips om een nog sterkere speler te worden op het Internet.

De samenwerking zal op verschillende manieren gestalte krijgen. Zo zal de divisie DAP (huishoudelijke apparaten en persoonlijke verzorgingsproducten) en Consumer Electronics, samen met AOL Time Warner online marketing initiatieven nemen, waardoor consumenten makkelijker Philips producten kunnen verkrijgen. Hierin zal met de retailpartners van Philips worden samengewerkt. Ook vindt promotie plaats via AOL Time Warners online media, print media en televisie- en radiomedia (bijvoorbeeld CNN, TIME en Fortune).

Beide partijen zijn ook overeengekomen samen te werken in de totstandkoming van de volgende generatie set-top boxen en mogelijkheden om televisie te integreren met online interactieve diensten.

Copyrights © 2001

All rights reserved.
Koninklijke Philips
Electronics N.V.

Access to and and use of this Web site is provided under legal restrictions as defined