Ingezonden persbericht

Weber Shandwick Worldwide achter de verkiezing van Beijing tot Olympische stad 2008

Den Haag, 17 juli 2001- Weber Shandwick Worldwide heeft vanuit haar kantoor in New York met een internationaal gecoördineerde public relations campagne de verkiezing van Beijing tot Olympische stad 2008 met succes begeleid.

Beijing heeft op 13 juli 2001 in Moskou tijdens de 112e zitting van het IOC de XXIXe Olympische Spelen toegewezen gekregen. Reeds tijdens de eerste van de in totaal twee stemrondes bleek Beijing bij de IOC leden de grote favoriet te zijn. Met kop en schouders stak Beijing boven de andere kandidaatsteden Istanbul, Osaka, Parijs en Toronto uit.

Over Weber Shandwick Worldwide
Weber Shandwick Worldwide maakt deel uit van de beursgenoteerde InterPublic Group (IPG) en is met een kantorennet van 68 vestigingen en ruim 3000 medewerkers in 26 landen en een omzet van meer dan 335 miljoen dollar 's werelds grootste public relations en public affairs organisatie. Weber Shandwick Worldwide is toonaangevend binnen de ICT, de financiële wereld, de consumentenmarkt en de entertainmentbranche. Onder meer CocaCola, Eastman Kodak, General Motors, Hewlett Packard, Microsoft, Northwest Airlines, Siemens, Unilever maken gebruik van de diensten van Weber Shandwick Worldwide.

Over Weber Shandwick Netherlands
Weber Shandwick Netherlands houdt kantoor in Den Haag. Met een team van twintig mensen, wordt gewerkt op de volgende disciplines: marketing communicatie, corporate communicatie, interne communicatie, b-to-b communicatie, media coalition building, public affairs, strategisch advies, financiële PR, crisis communicatie. Opdrachtgevers zijn onder meer: Bisolvon, Campina Melkunie, Colgate, DuPont Nederland, Dunn & Bradstreet, Fortis, Core-tex, Hewlett Packard, Interbrew, Marks & Spencer, Nespresso, Nissan Europe, Siemens Nederland, Talkline Benelux, TNT Express, Tumbleweed, Vitratron.
Voor verdere informatie: www.webershandwick.com