Overname geen invloed op winst Remedy in tweede kwartaal

Amersfoort, 26 juli 2001 - Remedy, vooraanstaand leverancier van Information Technology Service Management (ITSM) en Customer Relationship Management (CRM) oplossingen, heeft haar financiële resultaten bekend gemaakt over het tweede fiscale kwartaal van 2001, dat is afgesloten op 30 juni. De totale opbrengst in het tweede kwartaal bedroeg $ 64,3 miljoen. De proforma nettowinst bedroeg $1,9 miljoen, wat neer komt op een winst van $ 0,06 per aandeel. Dit is exclusief afschrijvingen voor goodwill en eenmalige kosten voor herstructurering en kosten verbonden aan de geplande overname van Remedy door Peregrine Systems. Deze kosten meegerekend is het verlies per aandeel $0,08.

We zijn blij dat we ons korte termijn doel hebben kunnen realiseren, namelijk het herstellen van de proforma winst van Remedy. Zeker in het licht van de voortdurende economische onzekerheden en de onvermijdelijke vertraging in het afronden van overeenkomsten door de aanstaande verbinding met Peregrine , zegt Larry Garlick, voorzitter en CEO. Onze loyale klanten en het significante aandeel van inkomsten van nieuwe klanten in het tweede kwartaal zijn belangrijke indicaties voor de sterke marktpositie van de oplossingen die Remedy levert. Ook voor de lange termijn zijn de verwachtingen goed, zeker gezien de bundeling van krachten met Peregrine.

Remedy en Peregrine Systems hebben een definitieve overeenkomst gesloten waardoor Peregrine in het bezit komt van alle uitstaande aandelen in ruil voor een combinatie van contanten en aandelen Peregrine. Remedy aandeelhouders ontvangen per aandeel $ 9,00 en 0,965 aandeel van Peregrine. De verwachting is dat de acquisitie in het derde kwartaal afgerond kan worden, afhankelijk van de goedkeuring van de aandeelhouders van Remedy op de speciale vergadering op 27 augustus, de goedkeuring door de mededingingsautoriteiten en het naleven van bepalingen vastgelegd in de definitieve fusieovereenkomst.



Over Remedy
Remedy is een vooraanstaande leverancier van Information Technology Service Management (ITSM) en Customer Relationship Management (CRM) oplossingen. Wereldwijd zijn bij meer dan 10.000 klanten Remedy-oplossingen geïmplementeerd. Organisaties kunnen versneld eBusiness functies invoeren en zich onderscheiden van concurrerende bedrijven door de snelle implementatie-programma s en de unieke aanpasbaarheid van de Remedy oplossingen. Door de focus op interne en externe service, verbeteren klanten van Remedy zowel de interactie met hun klanten als hun interne processen. Op deze manier stijgt de klanttevredenheid en dalen de kosten. Meer dan 100 klanten maken met tevredenheid gebruik van haar producten in Nederland. Sinds 1995 bedient Remedy klanten in Nederland en heeft in 1999 een eigen vestiging geopend. Meer informatie over Remedy, haar producten en haar service kunt u vinden op de website: www.remedy.com.

Voor meer informatie
Remedy
Kees Schenk
033-4546640
kschenk@remedy.com

Whizpr
Willemijn Vader
0317-410483
remedy@whizpr.nl