Ingezonden persbericht


FinanceOnly.nl en ICTOnly. nl geeft het MKB een krachtig wervingsplatform

De lanchering van de doelgroepsites in het voorjaar van 2001 heeft, ondanks een zich terugtrekkende economie en overspannen arbeidsmarkt, een duidelijk kader aangeboden voor het aantrekken van nieuwe medewerkers. In de sectoren finance en ict wordt, zo blijkt, een goed evenwicht gevonden in het Internet als wervingsmedium en het aantrekken van nieuwe medewerkers.

De carrièresites Finance Only en ICT Only.nl, dochters van JobbingMall BV (1997), geven de gerelateerde branches binnen het MKB een duidelijk en herkenbaar platform voor hen die op zoek zijn naar een nieuwe baan. Waar de grote investeerders massaal ontslaan, is het MKB een banenmotor dat nog steeds werk creëert en behoudt. Met name de MBO(plus)-doelgroep laat bewust zijn cv achter. Marcel Vissers van FinanceOnly.nl: " Wat wij merken is dat veel MKB bedrijven over een lange periode personeel nodig hebben, ondanks de vele berichten over afnemende investeringen bij de grote bedrijven. De behoefte aan bijvooorbeeld meao'ers en net afgestudeerde heao'ers is bijzonder groot. Door op mbo niveau te werven en als bedrijf een inhoudelijk opleidingstraject aan te bieden, wordt kwalitatief ge-investeerd in nieuwe medewerkers. " Kwaliteit in deze tijd betekent met krimpende budgetten een goedkopere instroom. Meer en meer bedrijven plaatsen vacatures op de eigen website, maar missen het frequente bezoek. De technologie van de JobbingMall, waarbij cv's worden gematcht op bijvoorbeeld ambitie en duidelijke functies binnen functiegroepen, maakt het snel reageren op de kandidaat/ reflectant mogelijk en geeft de personeelsfunctionaris daarvoor een eerste handreiking. Carrièresites zijn vaak te duur en het aanbod van Werving & Selectiebureaus is onoverzichtelijk. De P&O-er van vandaag de dag ziet door de bomen het bos niet meer. Ook ICT Only.nl geeft zich rekenschap van een veranderende markt. Piet Burgering van ICTOnly.nl: "In de ICT-sector is de markt heftig in beroering. Juist in deze tijd is men op zoek naar herkenbaarheid en duidelijkheid. Onzekerheid speelt bij bedrijf en personeel. Door juist een doelgroepsite te creëren wordt gelegenheid geboden zich goed te oriënteren. Per slot van rekening, een gemiddelde mbo-er of hbo-er met drie jaar werkervaring weet wat zijn vak is en is meestal gesetteld. Hij of zij kijkt niet verder dan zijn regio en wil zich graag weerspiegeld zien in zijn onmiddellijke werkkring. Bij de doorsnee carrièresites loopt te onpas alles door elkaar heen." FinanceOnly.nl en ICTOnly.nl zijn initiatieven van JobbingMall. De sites versterken elkaar door de branchegerichte vacatures tevens te ontsluiten op het carrièreplatform. Het platform heeft inmiddels zijn cv-bestand zien groeien tot 47.000 bij een maandelijks bezoek van 190.000 vacaturepagina-bezoekers.

Ernst Snijder

Voor informatie:
FinanceOnly: Marcel Vissers, 023-5101065
ICT Only: Piet Burgering, 023-51051064
Rutherfordstraat 25
2014KA Haarlem