Vilenzo International NV

PERSBERICHT

VILENZO SLAAT DUBBELSLAG DOOR OVERNAME VAN TRICOTOP:


- VERSTERKING OP DE DAMESMODEMARKT

- UITBREIDING VAN DE EIGEN BREICAPACITEIT
Modeconcern Vilenzo International N.V. heeft overeenstemming bereikt inzake de overname van het gehele geplaatste aandelenkapitaal van het in Sittard gevestigde tricotbedrijf Tricotop B.V.

Tricotop, oorspronkelijk het bedrijf van de familie Joosten, is gedurende reeds twee generaties uitgegroeid tot één van de toonaangevende damesbonnetterie leveranciers van Nederland. Bij haar afnemers staat Tricotop hoog aangeschreven om haar kwalitatief hoogstaande en op de klant afgestemde producten (modische damesbovenkleding) in het middensegment. Hierin bevinden zich onder andere de grote maten, positiekleding en actuele mode vanaf 20 jaar. De benodigde stoffen worden in de eigen breierij in Sittard vervaardigd, waarna het confectioneren wordt uitbesteed aan fabrieken in Polen en de Oekraïne. Naar verwachting zal Tricotop in het boekjaar 2001 een netto omzet realiseren van circa ¤ 30 miljoen en een positieve bijdrage leveren aan de winst per aandeel. De huidige directeur G.E.A. Joosten heeft zich voor tenminste vijf jaren gecommitteerd verbonden te blijven aan het bedrijf.

Vilenzo verwacht middels deze overname, die vanaf 1 januari 2001 zal worden geconsolideerd, haar positie op de Nederlandse damesmodemarkt verder te versterken. Daarnaast zullen ook de damesmodeactiviteiten, conform de strategie van Vilenzo, worden geïnternationaliseerd. De vergrote breicapaciteit biedt bovendien mogelijkheden voor de overige (merken-) activiteiten van Vilenzo.

De overnamesom bestaat uit een (gespreide) betaling in contanten ad circa ¤ 7,9 miljoen en een uitgifte van naar verwachting 408.402 gewone aandelen met een nominale waarde van ¤ 0,48 met een lock-up-regeling. De lock-up-periode eindigt jaarlijks voor 20% van het aantal aandelen, voor het eerst medio april 2002.

Vilenzo maakte eerder dit jaar de overnames bekend van Centaur Clothes Netherlands (Van Gils), United Fashion Makers (Jaguar, Obvious, Frans Molenaar en Peter van Holland) en Hevado Fashion (Undici en Found It), die allen een positieve bijdrage aan de winst per aandeel leveren. Per saldo zal naar verwachting over het boekjaar 2001 een netto omzet worden gerealiseerd van tenminste ¤ 200 miljoen.

Inmiddels heeft Vilenzo haar productie unit Mavitex in Madagaskar te koop aangeboden. Dit atelier produceert alleen nog maar voor derde partijen en is uit dien hoofde niet meer van strategisch belang. Naar verwachting zal de verkoop nog in het lopende boekjaar worden afgerond.

MISSION STATEMENT

Vilenzo International wil uitgroeien tot één van de meest vooraanstaande Europese modeconcerns. Vilenzo doet dit door haar kerncompetenties, het ontwikkelen, onderhouden en uitbouwen van modemerken en -collecties, vergaand te internationaliseren. Daarbij zullen autonome groei, acquisities en synergie effecten uiteindelijk leiden tot een belangrijke groei van de winst per aandeel.

Vilenzo zal haar halfjaarresultaat op 5 september a.s. nabeurs bekend maken.

Tilburg, 13 augustus 2001
VILENZO INTERNATIONAL N.V.
Raad van Bestuur

Voor nadere inlichtingen:
tel. 013 5946800
www.vilenzo.com