WIJZIGING ZENDERINDELING N.A.V. ADVIES PROGRAMMARAAD
Rotterdam, 22 augustus 2001 - UPC KabelTV & Telecom voert naar
aanleiding van het advies van de Stichting Programmaraad Rotterdam
eind september/ begin oktober in de gemeente Rotterdam de wijzigingen
in de radio- en televisiezenderindeling door.
De Stichting Programmaraad Rotterdam heeft eind mei haar jaarlijkse
advies over de doorgifte van radio- en televisiezenders in het
standaardpakket voor de periode september 2001 - 2002 uitgebracht. UPC
voert de wijzigingen die met dit advies gepaard gaan binnenkort door.
Radio
Vanaf 24 september deelt de Tweede Kamerlijn de frequentie 87.5 met
Voz de Cabo Verde. De Turkse zender SON FM verhuist daardoor naar
frequentie104.9 waarop momenteel SUN FM wordt doorgegeven. De zender
WDR 2 op frequentie 93.9 wordt vervangen door WDR 4. Op frequentie
94.9 wordt Radio France Culture doorgegeven in plaats van Radio France
Internationale. Vanwege de slechte ontvangst van Klara (VRT Radio 3)
op frequentie 95.6 komt hiervoor de eveneens klassieke zender WDR 3 in
de plaats.
Televisie
Cartoon Network trekt zich terug uit het analoge pakket om voortaan
via UPC Digital te worden aangeboden. Op de frequentie van Cartoon
Network kunt u voortaan naar de culturele Franstalige zender ARTE
kijken. De datum van wijziging wordt bekend gemaakt via een tekstregel
in beeld van Cartoon Network.
Meer informatie
Klanten met vragen kunnen bellen met het Contact Center van UPC: 0900
1580 (fl.0,22 p.m./ 0,10 p.m.). Deze klantenservice is bereikbaar van
maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 17.00 uur.
UPC KabelTV & Telecom
UPC KabelTV & Telecom is onderdeel van het beursgenoteerde United
Pan-Europe Communications (AEX en NASDAQ). UPC is met zo'n 2,2 miljoen
klanten de toonaangevende aanbieder op het gebied van geavanceerde
media- en telecommunicatiediensten in Nederland. Hiervoor beschikt UPC
over hoogwaardige breedbandnetwerken.
UPC is actief op zowel de consumentenmarkt als de zakelijke markt. Op
de consumentenmarkt voert de onderneming diensten op het gebied van
Internet, interactieve televisie en radio en TV. Op de zakelijke markt
legt UPC zich toe op het ontwikkelen, toepassen en integreren van de
modernste telecommunicatie-, datacommunicatie- en internetoplossingen.