Van Hulzen pr adviseurs
Toonaangevende online shops doen succesvol zaken met Kelkoo
Omzet Kelkoo stijgt met 20%
Amsterdam, 22 augustus 2001 , 23 augustus 2001 - Kelkoo, Europas
grootste online marktplaats voor consumenten, heeft vandaag bekend
gemaakt dat haar omzet in het tweede kwartaal van 2001 met 20% is
gestegen ten opzichte van het eerste kwartaal. Maandelijks voorziet
Kelkoo haar klanten van 1,8 miljoen waardevolle leads. Het bedrijf
heeft nu meer dan 400 klanten, inclusief belangrijke e-tailers en
merken zoals Tesco, Carrefour, Wehkamp, IBM, Sony, Dell, Siemens, SNS
en PTTPost.
"Kelkoo heeft in het tweede kwartaal van 2001, ondanks de afname van
het aantal adverteerders op internet, een solide groei doorgemaakt.
Dit bevestigt onze bedrijfsstrategie: Kelkoo investeert in langdurige
relaties met toonaangevende online shops en internationale merken"
aldus Onno Staal, algemeen directeur van Kelkoo Nederland. We
profiteren duidelijk van de gestage groei in de Europese e-commerce
branche.
In het tweede kwartaal van dit jaar bezochten meer dan 1 miljoen
online consumenten, waarvan 150.000 uit Nederland, de site van Kelkoo.
Kelkoo genereert per maand in totaal 1,8 miljoen leads die volgens
schattingen goed zijn voor zon 90.000 aankopen en een totale omzet van
meer dan 13 miljoen Euro. Hiermee is Kelkoo de belangrijkste
intermediair voor online shops.
Kelkoo is een winkelservice op internet en vergelijkt het aanbod van
online winkels binnen onder meer consumentenelektronica, culturele
producten (CD, DVD, boeken, video), computers, telefoons, auto's en
huishoudelijke apparatuur.
Voor meer informatie over Kelkoo of voor resultaten van maandelijks
marktonderzoek door Kelkoo (in samenwerking met Ernst & Young) kunt u
contact opnemen met:
KELKOO Nederland Van Hulzen Public Relations Adviseurs
Onno Staal Marlies van der Hout
Tel. 020 653 05 80 Tel. 071 - 560 20 60
E-mail: onno@kelkoo.com E-mail: hout@hulzen.nl
U kunt de volgende publicaties opvragen bij Van Hulzen Public
Relations Adviseurs:
- Kelkoo en Ernst & Young ontwikkelen e-commerce barometer - juni 2001
- Meest populaire productcategorieën gezocht in shopbot - mei 2001
- Koopwijzer en Zoomit worden Kelkoo - maart 2001