Ingezonden persbericht


Testnet komt met vernieuwd partnerprogramma.
Rotterdam, woensdag 22 augustus 2001

Het Testnet Partner Programma stelt exploitanten van Nederlandse Internetsites in staat advertenties online te selecteren en over te nemen op de eigen website(s). Daarnaast krijgt iedere Testnet Partner toegang tot online en 'real time' rapportages over de gegenereerde respons en een gedetailleerd inzicht in de samenstelling van het bezoek op zijn website(s).

Testnet heeft haar positie in de markt voor 'online lead generation' hiermee verder versterkt.

Meer informatie en gebruiksgemak voor webexploitanten: In het nieuwe Testnet Partner Programma kunnen de aangesloten websites een grotere variëteit van advertenties overnemen. Bovendien krijgen de partners in overzichtelijke grafieken en tabellen meer informatie over hun bezoekers, zoals aantallen en omzet per leeftijdsklasse en geslacht. Remco van der Pluijm, project manager bij Testnet, benadrukt dit unieke punt van het Testnet Partner Programma: "Naarmate een partner meer en langer respons genereert en meer verschillende advertenties opneemt, zullen de statistieken een meer nauwkeurige afspiegeling geven van het bezoek op de website van deze partner. Met deze informatie kan de webexploitant de website dan beter afstemmen op de bezoekers."
De verrekening van de partnervergoedingen, die door Testnet wordt voldaan, gebeurt op basis van gegeneerde 'leads' en is eveneens volledig geautomatiseerd.

Kwantiteit en kwaliteit voor adverteerders:
Naast de voordelen voor de partners nemen ook de kwaliteit en kwantiteit van de leads voor de adverteerders sterk toe. Per product en advertentie kunnen nu zeer eenvoudig de meeste geschikte partners worden geselecteerd en benaderd op basis van hun profiel en statistieken. Jan Pons, commercieel directeur bij Testnet, benadrukt het belang van een doelgroepgerichte inzet van het Testnet Partner Programma: "Het gaat om het zoeken naar het juiste evenwicht tussen kwantiteit en kwaliteit van de leads en deze verschilt per adverteerder en per partner. Door voor ieder product de meeste geschikte partners actief te benaderen, worden de doelgroepen van de adverteerders optimaal bereikt. "No waste" marketing wordt dit ook wel genoemd."