Ingezonden persbericht

Den Haag, september 2001
ICM 0108.226 nl

Persinformatie l Persinformatie l Persinformatie

HiPath AllServe: Voice over IP netwerk oplossing voor het MKB

Siemens heeft met de HiPath AllServe een nieuwe communicatie netwerkoplossing over het Internet Protocol (IP) voor het midden en klein bedrijf (MKB). Deze op Windows gebaseerde oplossing biedt een alles-in-één concept voor toegang tot meerdere gecentraliseerde software applicaties via traditionele telefonie én IP. De eerste pilot is inmiddels succesvol geïmplementeerd bij een Nederlandse verzekeringsmaatschappij.

HiPath AllServe is een oplossing om meerdere vestigingen van een onderneming aan elkaar te koppelen. De AllServe maakt het mogelijk om de Siemens HiPath 3500 en/of Hicom 150 H communicatie PBX systemen in een IP-netwerk te bedienen. Tevens wordt door de AllServe één uniform communicatie platform gecreëerd. Daardoor kunnen er tot 4 Hicom 150H communicatiesystemen als netwerknoden worden opgenomen in het IP-netwerk.

Het alles-in-één concept zorgt ervoor dat de software toepassingen bediend kunnen worden door meerdere gebruikers. Door het IP-netwerk toe te rusten met één centrale server voor zowel communicatie, signalering als software applicaties wordt de productiviteit enorm verbeterd. De kosten voor de applicaties en het systeemmanagement worden gereduceerd.

Twee werelden
HiPath AllServe is een perfect voorbeeld hoe Siemens een communicatieoplossing laat migreren van het circuitgeschakelde Hicom platform naar de pakketgeschakelde IP-wereld. Nu kunnen kleine en middelgrote ondernemingen het beste van deze twee werelden (voice en data) inzetten. Zij krijgen zowel de bewezen betrouwbaarheid en functionaliteit van de huidige Hicom systemen en tegelijkertijd de mogelijkheid om het Wide Area Network (WAN) in te zetten voor het afhandelen van interne telefonie.

De AllServe is geschikt als platform voor Contact Center applicaties zoals HiPath ProCenter Office, dat is een Siemens Call Center oplossing die speciaal is ontworpen voor het MKB. Gebruikmakend van een volledig spectrum aan communicatiemiddelen, zoals telefonie, e-mail, fax en voice-mail worden Customer Relationship Management (CRM) functies geboden. Het platform is ook geschikt voor kostenregistratie en Unified Messaging, een toegangsmedium voor e-mail, fax, voice-mail en SMS.

Pilot
De onlangs gerealiseerde pilot bij een verzekeringsonderneming omvat een integratie van in totaal 8 Hicom communicatiesystemen tot één communicatienetwerk, waardoor het beheer wordt vereenvoudigd. Deze onderneming wil een flexibele oplossing die klaar is voor de toekomst en die ook de mogelijkheid biedt om meerdere software toepassingen centraal aan te sturen. De gewenste toepassingen, kostenregistratie en een Contact Center oplossing, die over alle 8 Hicom communicatiesystemen opereren, worden dus centraal beheerd. Siemens Nederland heeft gezamenlijk met haar partner AAC Cosmos de AllServe ingezet en deze pilot succesvol geïmplementeerd.

De AllServe oplossing van Siemens is een product dat groeit. Standaard kunnen er vandaag de dag 4 Hicom 150H communicatiesystemen tot één netwerk worden gevormd, maar de ontwikkelingen staan niet stil. Dit aantal zal in de toekomst uitgroeien naar 16 Hicom 150H communicatiesystemen en zal duizend actieve deelnemers in het netwerk kunnen ondersteunen.

HiPath Business Solutions
Wilt u meer weten over de AllServe en overige communicatie oplossingen die gebaseerd zijn op de Hicom 150H systemen dan nodigen wij u graag uit om een bezoek te brengen aan de HiPath Business Solutions op 7 en 8 november aanstaande in 'DeFabrique', Westkanaaldijk 7, 3542 DA te Utrecht.

Meer informatie kunt u ook vinden op www.hipath.nl Voor alle Siemens persberichten zie: www.siemens.nl/persinfo

Nadere inlichtingen voor de lezer:
Product Marketing Manager, Peter-Paul Peters
Tel.: 070-333 3103, e-mail: peter-paul.peters@siemens.nl

Nadere informatie voor de redactie:
Persvoorlichter ICN, André van Schoonderwoerd den Bezemer Tel.: 070-333 2272, e-mail: andre.schoonderwoerd@siemens.nl