Ingezonden persbericht

Kane stuurt fans persoonlijk sms met zed

Capelle aan den IJssel, 4 september 2001- zed, aanbieder van mobiele informatie-, communicatie- en entertainmentservices gaat de Nederlandse rockband Kane sponsoren. Fans van Kane kunnen op hun mobiele telefoon de laatste nieuwtjes en aanbiedingen ontvangen. De sponsoring start bij de introductie van de nieuwe single van Kane in september en duurt minstens tot half 2002.

Fans van Kane kunnen tijdens de periode van sponsoring gebruik maken van diverse nieuwe mobiele diensten zoals bijvoorbeeld de Kane mobile fan club. Na aanmelding bij deze club (door het sms-en van "START KANE" naar 3933) stuurt zed wekelijks een sms met het laatste nieuws over Kane. Maar ook roddels, een persoonlijke boodschap van de bandleden en natuurlijk speciale aanbiedingen ? als concertkaarten en bijzondere Kane-producten - verschijnen op het beeldscherm.

Zed lanceert eveneens een mobiele Kane-quiz, waarmee de speler met de beste Kane-kennis bijvoorbeeld een meet & greet met de band kan winnen. Ook voor exclusieve beltonen & logo's en speciale wedstrijden kunnen fans bij zed terecht.

De sponsoring door zed start met de nieuwe single van Kane half september, dan volgt de release van het nieuwe album eind oktober en de nationale tour in de laatste 2 maanden van het jaar. zed heeft bewust gekozen voor sponsoring in de muziekwereld. Op deze manier wil zed de band met haar jonge doelgroep versterken en tevens haar merk onder de aandacht brengen. Kane, dat vorig jaar de hitlijst veroverde met het album "As Long As You Want This", past vanwege haar doelgroep en imago ? young, urban & to the limits ? goed bij het jonge, frisse en spontane van zed. "Wij willen, samen met zed, onze fans op een moderne en directe manier op de hoogte brengen van alle ontwikkelingen rondom Kane", aldus de rockband.

Over zed
zed is een internationale aanbieder van mobiele informatie-, communicatie- en entertainmentservices. zed is opgericht in 1999 te Finland (bakermat van de nieuwe communicatietechnologieën) en 100% dochter van de Finse telecommunicatiegroep Sonera Corporation (HEX: SRA, NASDAQ: SNRA). Klanten van zed kunnen altijd en overal gebruikmaken van gepersonaliseerde mobile value added services (MVAS) voor de mobiele telefoon. Deze MVAS kunnen opgevraagd worden via sms. Een groot deel van deze services valt onder de noemer 'entertainment', zoals bijvoorbeeld games, horoscopen, droomuitleg en tarot.
Daarnaast biedt zed informatieservices zoals weer, verkeersinformatie, sportnieuws en binnen- en buitenlands nieuws. Uiteraard ontbreken de populaire beltonen en logo's niet.