BroadVision's business update augustus 2001
Houten, 6 september 2001 - BroadVision Inc. (Nasdaq: BVSN, Neuer Markt: BDN), 's werelds toonaangevende leverancier van gepersonaliseerde selfservice e-business applicaties, presenteert vandaag de meest recente ontwikkelingen binnen haar bedrijf. Deze maand betreft het belangrijke ontwikkelingen op het gebied van technologie, producten en samenwerking met klanten en partners.
* Nieuws over partners van BroadVision: MyAlert en BroadVision breiden partnership uit met gepersonaliseerde draadloze oplossingen; ScreamingMedia's SiteWare Software wordt gebundeld met BroadVision InfoExchange Portal en BroadVision en Cellmania partneren voor het leveren van Mobiele Sales en Service applicaties
* Nieuws over klanten van BroadVision: IBM Japan, Invacare Corporation, Editorial Atlántida, E*Trade, The Home Depot, ATS/Sureway Transportation Co., Small Business Service, Bank of Ayudhya.
over BroadVision
MyAlert en BroadVision breiden partnership uit met gepersonaliseerde
draadloze oplossingen
BroadVision en MyAlert, marktleider en provider van draadloze technologieën
en mobiele zakelijke applicaties, hebben bekendgemaakt dat zij hun bestaande
partnership gaan uitbreiden met gepersonaliseerde draadloze
berichtuitwisseling en m-commerce applicaties over de hele wereld.
De bedrijven zijn overeengekomen het draadloos potentieel van BroadVision's
selfservice applicaties te verbeteren door het platform voor draadloze
uitwisseling en mobiele programma's van MyAlert te integreren. Omdat MyAlert
compatibel is met de e-business applicaties van BroadVision, kan de huidige
geïnstalleerde klantendatabase van BroadVision hun bestaande investering
naar draadloze apparatuur uitbreiden. Toekomstige klanten van BroadVision
zullen ook profiteren van deze naadloze, kant en klaar oplossing om
gepersonaliseerde, innovatieve mobiele diensten te bieden aan hun klanten,
partners en werknemers. Een van de unieke voordelen van de technologie van
MyAlert is dat het in staat is berichten af te leveren met een gegarandeerde
servicekwaliteit via het Global Telecom Network van rechtstreekse
verbindingen naar de belangrijkste mobiele telecommunicatiebedrijven ter
wereld. Hiermee wordt het hiaat in aansluitingen opgevuld dat vaak over het
hoofd wordt gezien bij veel draadloze end-to-end-oplossingen.
ScreamingMedia's SiteWare Software wordt gebundeld met BroadVision
InfoExchange Portal
ScreamingMedia, Inc. (Nasdaq: SCRM), een toonaangevende aanbieder van
contentoplossingen, en BroadVision hebben deze maand hun technologische
overeenkomst bekendgemaakt. Hierdoor wordt een proefversie van SiteWare van
ScreamingMedia gebundeld met BroadVision InfoExchange Portal, zodat klanten
rechtstreeks toegang krijgen tot nieuwe, relevante content van
ScreamingMedia via volledig aanpasbare 'content portlets.' De proefversie
van SiteWare wordt gekoppeld aan iedere licentie van BroadVision
InfoExchange Portal. Deze biedt 30 dagen gratis toegang tot de
contentoplossingen van ScreamingMedia. De content portlets van
ScreamingMedia geven klanten van BroadVision InfoExchange Portal een
vereenvoudigde manier om content van ScreamingMedia aan hun
informatieportals toe te voegen. De aangepaste content portlets bevatten
nationaal en plaatselijk nieuws, beursontwikkelingen en weerberichten, die
van 3.000 publicaties op het wereldwijde digitale content netwerk van
Screaming Media worden verzameld en geleverd aan de portlets door Screaming
Media's SiteWare applicatie. ScreamingMedia biedt ook technische en
professionele diensten aan alle klanten om het gebruik van deze oplossing
mogelijk te maken. Nadat klanten van BroadVision InfoExchange Portal deze
content portlets 30 dagen gratis hebben kunnen uitproberen, krijgen zij de
gelegenheid het SiteWare-product, andere technologieën en contentdiensten
van ScreamingMedia te kopen.
BroadVision en Cellmania partneren voor het leveren van Mobiele Sales en
Service applicaties
BroadVision maakte deze maand bekend dat het de partnership met Cellmania,
Inc., toonaangevend op het gebied van softwareontwikkeling voor mobiele
zakelijke applicaties, heeft versterkt om applicaties voor mobiele verkoop
en diensten te kunnen bieden. Dankzij dit nieuwe samenwerkingsverband kunnen
ondernemingen nu intelligente mobiele verkoop en service applicaties
inzetten, waarbij mobiele werknemers in verbinding staan met informatie van
het bedrijf en met processen die de productiviteit verhogen en de
klanttevredenheid vergroten. De applicaties mSales en mService van Cellmania
combineren de kracht van BroadVision's selfservice applicaties met het
mobiliteitsplatform mEnterprise van Cellmania om altijd en overal toegang te
bieden tot zakelijke processen en klantenrelaties op een grote
verscheidenheid van mobiele diensten.
"Deze ontwikkeling speelt in op de groeiende behoefte in de hedendaagse
markt naar oplossingen voor mobiele verkoop en service oplossingen," aldus
Nicole Nicas, Senior Research Associate voor draadloze technologieën van
Aberdeen Group, een toonaangevend bedrijf op het gebied van IT-onderzoek.
NIEUWS OVER KLANTEN VAN BROADVISION
BroadVision maakte deze maand bekend dat IBM Japan de resell-activiteiten
voor de BroadVision suite van enterprise self-serviceapplicaties in Japan op
zich neemt. BroadVision en EncycloSoft Co., Ltd, een volledige dochter van
IBM Japan hebben een contract ondertekend waarbij IBM Japan het recht heeft
als reseller op te treden in Japan. Door dit contract is IBM Japan in staat
om "end-to-end" BroadVision-gebaseerde e-businessoplossingen, inclusief
hardware, software en integratie diensten aan te bieden. IBM Japan zal
tevens post-sales onderhoud en ondersteuning bieden aan haar BroadVision
klanten.
Invacare Corporation (NYSE: IVC), de wereldwijde marktleider in fabricage en
distributie van innovatieve medische zelfzorgproducten, heeft deze maand
bekend gemaakt dat het een nieuwe website heeft gelanceerd,
www.invacare.com. Deze site maakt gebruik van BroadVision's suite van
gepersonaliseerde e-business applicaties. De nieuwe site voldoet aan de
W3C-richtlijnen voor toegang tot het internet voor gehandicapten. De
BroadVision oplossing kan Invacare bezoekers van de website een
gepersonaliseerde ervaring bieden met behulp van dynamische, specifiek
aangepaste webpagina's. Het pakket ondersteunt niet alleen de uitgebreide
online catalogus van Invacare-producten, maar ook andere content op het
internet en een winkelwagenfunctie en platform voor het verrichten van
business-to-business transacties met de HME-aanbieders onder de klanten van
Invacare.
BroadVision maakte eveneens bekend dat Editorial Atlántida S.A., de grootste
uitgever van tijdschriften in Argentinië, 'Gente Online' op de markt heeft
gebracht. De eerste van zes nieuwe portals die de uitgever voor zijn
belangrijkste publicaties wil gebruiken en die allen werken via
BroadVision®-applicaties. De Interactive Media Division van Atlántida maakt
gebruik van BroadVision InfoExchange Portal en BroadVision One-To-One
Publishing om zijn tijdschriften online te brengen en persoonlijke relaties
met de klanten te bevorderen. De eerste portal is bestemd voor het
tijdschrift Gente, een publicatie met nieuws op het gebied van
entertainment, populaire cultuur en het wel en wee van bekende
persoonlijkheden. Atlántida gebruikt BroadVision-applicaties voor sterk
gepersonaliseerde producten die aan de individuele behoeften van de klant
voldoen.
BroadVision maakte deze maand eveneens bekend dat zij met haar business
applicatie suite de hernieuwde site van E*TRADE (NYSE: ET) heeft gebouwd.
Het E*TRADE Knowledge Center op: http://knowledge.etrade.com, maakt gebruik
van BroadVision's One-To-One personaliserings-technologie om hiermee
investeerders te voorzien van relevante financiële informatie waarmee zij
afgewogen beslissingen kunnen nemen.
Het hernieuwde E*TRADE Knowledge Center benut de voordelen van de
BroadVision One-To-One Enterprise applicatie ten volle door investeerders
onder meer een dynamisch gegenereerd investeringsprogramma aan te bieden.
Het programma kan gepersonaliseerd worden door de informatiebehoefte
nauwkeurig vast te leggen. Het is tevens mogelijk aan te geven wat de
financiële expertise van de gebuiker is, om zo de investeerder de informatie
te leveren die hij wil zien. Uiteraard kunnen interessegebieden vastgelegd
worden, waardoor de investeerder op de hoogte blijft van nieuws over
investeringsmarkten. Daarnaast maakt E*TRADE gebruik van BroadVision's
content management programma, waarmee ze de constant groeiende stroom van
financiële informatie op haar website op een dynamische manier kan
aanbieden.
BroadVision heeft bekendgemaakt dat The Home Depot (NYSE: HD), de grootste
detaillist op het gebied van interieurverbetering ter wereld, zijn bestaande
BroadVision-website, homedepot.com, heeft verplaatst naar het
applicatieplatform van BroadVision dat geschikt is voor J2EE, BroadVision
One-To-One Enterprise 6.0. The Home Depot heeft haar site ge-upgrade naar
BroadVision One-To-One Enterprise 6.0 om te kunnen profiteren van de
Java-technologie en prestatieverbeteringen van de software. Dankzij
ondersteuning voor J2EE kan The Home Depot zijn site verbeteren met behulp
van populaire Java-technologieën. The Home Depot heeft echter ook
aanzienlijke prestatieverbeteringen kunnen realiseren via de nieuwe
verbeterde cache-functies van BroadVision One-To-One Enterprise 6.0.
BroadVision maakte bekend dat ATS/Sureway Transportation Co., leider op technologisch gebied in de transportindustrie en dochter in volledig eigendom van Anderson Trucking Service, Inc. (ATS), een nieuwe logistieke website heeft uitgebracht, die gebruik maakt van BroadVision's suite van e-business applicaties. De nieuwe site voor ATS/Sureway, de logistieke divisie van ATS, biedt klanten, onafhankelijke vrachtvervoerders en transportbemiddelaars de meest uitgebreide gepersonaliseerde logistieke diensten- en e-business site in de transportbranche, gebaseerd op BroadVision One-To-One Enterprise en BroadVision Publishing Center. "ATS heeft in maart zijn eerste portals geïmplementeerd, die van BroadVision gebruik maken," zegt Chris Grejtak, hoofd marketing van BroadVision. "Hierdoor was ATS/Sureway zich bewust van de voordelen van de technologie van BroadVision en heeft ons tot technologiepartner gekozen om de ultieme logistieke website voor vervoerders, tussenpersonen en klanten te bouwen."
Het Britse Small Business Service (SBS), een instelling van de Britse
overheid, is deze maand live gegaan met haar "Business Link" site
(http://www.businesslink.org). De site, die ondersteund wordt door
BroadVision applicaties, is een initiatief van de Britse overheid. Hiermee
wil de Britse overheid de kwaliteit van de ondersteuning, die vanuit de
overheid wordt geboden aan ondernemingen uit het Midden- en Kleinbedrijf,
verbeteren. De site is ontwikkeld om de 4 miljoen ondernemingen in het
Britse Midden- en Kleinbedrijf op het juiste tijdstip toegang te geven tot
de juiste instrumenten.
De nieuwe online service is de eerste Britse overheidssite in haar soort en
werkt nauw samen met het bestaande nationale callcenter en de 45 Business
link operators. Hierdoor biedt Small Business Service nu 24 uur per dag
ondersteuning.
Bij de nieuwe site staan de personalisatie onderdelen, die door BroadVision
mogelijk worden gemaakt, centraal. Hiermee kunnen gebruikers hun
persoonlijke profiel opbouwen gedurende een aantal bezoeken aan de site. In
de praktijk betekent dit dat adviezen nu worden afgestemd op de specifieke
behoeften van de individuele onderneming. Daarbij worden niet alleen
specifieke antwoorden gegeven op vragen die worden gesteld, maar worden ook
pro-actief suggesties aangedragen. De nieuwe site biedt ondernemingen advies
en informatie op een breed terrein van onderwerpen zoals e-commerce,
werkgelegenheid, marketing en export.
The Bank of Ayudhya, één van de belangrijkste banken in Thailand, gebruikt
vanaf deze maand BroadVision One-To-One Enterprise en BroadVision Finance
voor haar e-banking diensten. Charlotte Donavanik, vice-president van de
Bank of Ayudhya: "Gebruikmakend van BroadVision's enterprise selfservice
applicaties willen wij minstens 20.000 van onze 3 miljoen accounts de
website laten bezoeken voor het eind van dit jaar. Als onderdeel van onze
marketingplannen zijn we gesprekken begonnen met enkele vooraanstaande
universiteiten om studenten aan te moedigen hun collegegeld via onze website
te laten betalen."
De online diensten, waaronder het opvragen van saldi, het overmaken van geld
en wisselbetalingen, werden in juni van dit jaar geïntroduceerd en hebben
sindsdien meer dan 2.000 accounts aangetrokken.
Over BroadVision
BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) enterprise selfservice
applicaties veranderen de manier waarop bedrijven zaken doen naar een
gepersonaliseerd selfservice model. Dit levert voor bedrijven direct
meerwaarde op, doordat dit model groei stimuleert, kosten reduceert en
productiviteit vergroot. Toonaangevende wereldwijde bedrijven gebruiken
BroadVision om hun enterprise selfservice initiatieven te ondersteunen. Door
gebruik te maken van het web en draadloze apparatuur is het mogelijk om
overal, eenduidig gepersonaliseerde informatie uit te wisselen waardoor
synergie ontstaat tussen klanten, werknemers en partners.
Noot voor de redactie (