Ingezonden persbericht


ESSENT KABELCOM VERVANGT HAAR MEDIATION SYSTEEM MET OPLOSSING VAN OPENET TELECOM

Essent installeert FusionWorks" als flexibele convergent

mediation oplossing

Openet Telecom, marktleider in convergent mediation, heeft een contract met Essent Kabelcom, exploitant van kabeltelevisie, telefonie en Internetdiensten door heel Nederland, ondertekent. Onder dit contract zal Fusionworks", het vlaggenschip van de Openet producten, de bestaande mediation oplossing van Essent Kabelcom vervangen. Fusionworks is geselecteerd omdat zij een snelle integratie en een convergent billing strategie kon realiseren op een tweede Nortel schakelcentrale. Deze centrale is onlangs in bedrijf genomen voor het stroomlijnen van een gemengd dienstenaanbod van kabeltelevisie, telefonie en Internet.

FusionWorks wordt op Essent s tweede schakelcentrale ingezet voor het beheer van gegevens via een flexibele en schaalbare convergent mediation. De gekozen oplossing biedt een toekomstvaste strategie waarmee Essent aanvullende schakelcentrales en IP-installaties kan bijplaatsen.

FusionWorks verzamelt de gebruiksinformatie op abonnee-niveau waarmee Essent real-time en batch-geöriënteerde billing kan berekenen en andere complexe diensten, waaronder ook VoIP en payTV, kan beheren. Essent kan verder strategische verkoop- en marketing campagnes bepalen die zullen leiden tot grotere omzetten en verbeterde toegevoegde waarde aan de diensten.

"Wij hadden behoefte aan een robuuste oplossing die niet alleen aan onze korte termijn eisen voldoet maar ook die flexibiliteit biedt dat verdere groei geen nieuwe investeringen in mediation noodzakelijk zijn. Dat is wat FusionWorks ons kon bieden," aldus Dr. Bas Visscher, IT Manager van Essent Kabelcom. "Wij ontdekten dat eigenlijk niemand anders de problematiek van onze schakelcentrales kon oplossen. De inflexibiliteit van onze bestaande mediation bood geen uitweg voor ons actuele probleem. We raakten ervan overtuigd dat Openet Telecom binnen de kortst mogelijke tijd een volledig functionele oplossing kon leveren."

"Het mooie van FusionWorks is dat het naadloos integreert in elk project dat daarom vraagt. Met zijn rules driven opzet kan het worden afgestemd op de specifieke behoeften van elk bedrijf en voldoen aan de gestelde eisen," verduidelijkt Barry Murphy, CEO van Openet Telecom.

"FusionWorks is nu vast opgenomen in de systemen voor bedrijfsvoering van Essent, opnieuw een bewijs van onze technologische koppositie in de wereld van mediation."

Openet Telecom enkelvoudige oplossing voor convergent mediation biedt de zekerheid, flexibiliteit en openheid voor iedere toekomstige uitbreiding van het Essent-netwerk. De infrastructuur van FusionWorks gaat functioneren als het ondersteunings- en decision support systeem van Essent en er zijn aanwijzingen dat het uiteindelijk ook gebruikt zal worden voor klantenservice, data warehousing, fraude-beheer en beheer van abonnee-verloop.

Achtergrond Essent Kabelcom

Essent Kabelcom is sinds enkele jaren actief in kabeltelevisie. Het bedrijf is ontstaan in 2000 uit een fusie tussen twee grote Nederlandse kabeltelevisiemaatschappijen. Momenteel brengt Essent kabeltelevisie in 1,6 miljoen woningen is daarmee de op één na grootste kabeltelevisiemaatschappij in Nederland. Liberalisering bood Essent binnen het segment van grote zakelijke gebruikers de kans om een aanzienlijk aandeel in de telefoniemarkt te verwerven ten koste van KPN. Essent was ook de eerste aanbieder in Nederland van centrex diensten (uitbesteding bedrijfstelefooncentrales) aan bedrijven maar levert nu ook al telecomdiensten aan midden- en kleinbedrijf en woningen. Op dit moment heeft het bedrijf ruim 300 grote zakelijke klanten.

Achtergrond Openet Telecom

Openet Telecom is marktleider in schaalbare mediation oplossingen waarmee netwerk-exploitanten met uiteenlopende netwerken geavanceerde communicatiediensten gemakkelijk kunnen implementeren, beheren en factureren. Het vlaggenschip van de producten van Openet Telecom is FusionWorks, een krachtig platform voor convergent mediation dat de gebruikspatronen van abonnees, afkomstig van verschillende netwerken zoals klassieke telefonie-netwerken, IP netwerken en nieuwe-generatie mobiele netwerken, waaronder WAP, GPRS, EDGE en UMTS, vastlegt. Het convergentievermogen van Openet software stelt netwerkexploitanten in staat te blijven voldoen aan eisen van de consument in de geliberaliseerde telecommunicatie-markt.

Openet Telecom is opgericht in juli 1999 en heeft haar hoofdvestiging in Dublin, (Ierland) met kantoren in Londen, Parijs, Frankfort, Stockholm en San Francisco. Openet Telecom heeft vooraanstaande klanten onder contract, zoals AT&T Wireless Services, Cable and Telephone, Convergent Networks Services, Esat (dochteronderneming van British Telecom), Essent, First Mark, Global Telesystems (GTS), Nextra (dochteronderneming van Telenor AS) en World Access.

Voor meer informatie ga naar http://www.openet-telecom.com

Neem voor meer informatie contact op met:
Openet Contact:
Peter Galloway
Openet Telecom
Tel: +44 1895 876100
Fax: +44 1895-876329
Email: peter.gallowayt@openet-telecom.com
Web: http://www.openet-telecom.com

Essent Kabelcom:
Edwin van Laar
EKC Pressoffice
Tel: +31 50 8534009
Fax +31 50 8534245
Email: edwin.van.laar@essent.nl

PR bureau:
Frank Lether
Annemarie de Groot
Tel: +31 33 245 0070
Fax: +31 33 245 0071
Email: F.Lether@presstige.nl a.de.groot@presstige.nl

Nijkerk, 5 september 2001