Ingezonden persbericht

GANZ.NL
"Een oud-hollandsch developers-spel"

Bureau voor werving en selectie Joblogics en crossmediabureau The Shop International lanceren een totaal nieuwe vorm van arbeidsmarktcommunicatie. Geïnspireerd door het oer-hollandsche Ganzenbord, ontwikkelden zij een online variant hierop om bedrijven en potentiële werknemers met elkaar in contact te brengen.

Bedrijven die op zoek zijn naar programmeurs, hackers of ICT-ers kunnen op het ganzenbord met daarop 20 vakjes, een plaats reserveren om daar een presentatie van hun organisatie en openstaande vacatures te plaatsen. De kern is echter een voor hun organisatie relevant ICT-vraagstuk. De opdrachten liggen op het gebied van engineering, (web)development, programming en database toepassingen. De deelnemers kunnen individueel, of met een team ontwikkelaars deze vragen oplossen, en strijden om de titel "beste developer van Nederland 2001". De beste deelnemer op hun vraag is de geschiktste kandidaat voor die specifieke functie.

Naast deze vakjes zullen een aantal maatschappelijke organisaties, zoals Amnesty International, een plaats krijgen, waar zij content kunnen plaatsen. Hier kunnen zij met de deelnemers en toeschouwers discussiëren over hun doelstellingen en activiteiten. Op het moment dat het spel hun plaats passeert, maakt de organisatie van Ganz.nl een bedrag over aan het goede doel. Ook zal Ganz.nl de deelnemende bedrijven uitdagen om dit bedrag te vermeerderen.

Doelstelling van Ganz.nl is om 5.000 enthousiaste deelnemers te hebben. Deze deelnemers gaan gedurende 2,5 maand oplossingen bedenken voor de vraagstukken. In het midden van het bord staat voor de winnaar de spreekwoordelijke pot met goud. Gezien de diversiteit van de vraagstukken is de noodzaak om teams te vormen evident. Een speciale communicatie-engine maakt dit mogelijk. Daarnaast is het voor de deelnemende bedrijven mogelijk om contact te zoeken met de spelers, waarbij de NAW-gegevens van de deelnemers beschermd blijven. Alleen als een deelnemer wil, treedt hij / zij in contact met het bedrijf. Hierdoor is een één op één communicatie tussen deelnemer en bedrijf mogelijk.

Voor toeschouwers is er ook genoeg te beleven. Naast columns van goeroes, en andere prominenten is het ook mogelijk om deel te nemen in chats met de deelnemers, bedrijven, en maatschappelijke organisaties. Tevens is altijd de actuele stand te zien.

Het spel wordt afgetrapt met een launching-event, waar bedrijven en deelnemers elkaar kunnen ontmoeten, deelnemende bedrijven en maatschappelijke organisaties zich kunnen presenteren, maar ook de deelnemers met elkaar teams kunnen vormen. Vervolgens wordt er gedurende 2,5 maand online gespeeld, en de eindronde wordt door de drie beste deelnemers of teams ook weer live gespeeld. Naast entertainment en optredens zijn daar ook LAN-games, virtual reality-kamers en een seminar over een actuele kwestie. Bedoeling van Ganz.nl is om hier een jaarlijks terugkerend evenement van te maken.