Conclusie klantenonderzoek: concrete resultaten van Blue Martini eCRM-applicaties snel zichtbaar
Inzet Blue Martini Software leidt tot hogere omzet, lagere kosten en winstgevender interacties
Amsterdam, 4 oktober 2001 - Een recent onderzoek onder klanten van Blue Martini Software, Inc. (Nasdaq: BLUE) wijst uit dat organisaties die de external Customer Relationship Management-applicaties (eCRM) van het bedrijf inzetten, snel zichtbare voordelen kunnen behalen. Klanten van Blue Martini verhogen hun omzet, verlagen hun kosten en hebben in korte tijd winstgevender interacties met klanten en partners via verschillende kanalen. Uit het onderzoek bleek verder dat klanten van Blue Martini drie keer zoveel website-bezoekers omzetten in betalende klanten als het gemiddelde in hun branche. Bovendien zijn de kosten voor orderverwerking veel lager en kost het aanpassen van hun website nog slechts een tiende van de tijd die er oorspronkelijk voor nodig was.
Door gebruik te maken van 'best practices' ondersteunt Blue Martini klanten en prospects bij het ontwikkelen en implementeren van eCRM-projecten en het realiseren van toegevoegde waarde. Door de combinatie van dit proces en de geavanceerde eCRM-applicaties zien klanten van Blue Martini snel concrete resultaten.
Belangrijke elementen hiervoor zijn:
* out-of-the-box-functionaliteiten, klantsegmentatie op basis van analyse, verschillende contactkanalen, geïntegreerd contentbeheer en branchespecifieke oplossingen;
* uitgebreide marktkennis geconcentreerd in specialistische teams, applicaties die tegemoetkomen aan branchespecifieke processen en de ontwikkeling van 'best practices' per industrie;
* bewezen implementatietechniek waarvan onder meer architectuur, code, risicoanalyse en een controlechecklist deel uitmaken;
* Blue Martini Express voor snelle implementatie van doelgerichte oplossingen;
* samenwerkingsverbanden met system integrators op basis van toegevoegde waarde;
* ROI-analyses voor en na de implementatie.
"In het huidige economische klimaat is concrete toegevoegde waarde van een softwareoplossing even belangrijk als krachtige mogelijkheden en functionaliteiten", zegt Laurent Pacalin, Vice-President Marketing van Blue Martini Software. "Onze aanpak om toegevoegde waarde te leveren, biedt bedrijven de instrumenten en informatie die ze nodig hebben om beslissingen te nemen, op basis waarvan ze positieve bottom-line effecten kunnen bereiken."
"Onze klanten worden steeds selectiever als het gaat om technologische investeringen", zegt Peter Koltis, partner bij Andersen. "Blue Martini komt tegemoet aan de behoeften in de markt op het gebied van snelle implementatie en toegevoegde waarde. De samenwerking tussen Andersen en Blue Martini Software biedt een hoge toegevoegde waarde en snelle Return on Investment (ROI) voor eCRM."
Virgin Wines, onderdeel van de Virgin Group, heeft de grootste on line wijnkelder in het Verenigd Koninkrijk. De interactieve Wine Wizard ondersteunt klanten bij het maken van de juiste wijnkeuze. Dit proces is gebaseerd op de eCRM-applicatiesuite van Blue Martini. Een jaar na de implementatie heeft Virgin Wines een ROI van bijna 100 procent gerealiseerd.
Advertentie- en merkenbureau Young & Rubicam maakt in San Francisco gebruik
van een campagnebeheeroplossing van Blue Martini. Met deze oplossing heeft
Young & Rubicam het testen van campagnes teruggebracht van drie weken naar
drie dagen. Ook zijn de kosten hiervan, normaal zo'n $ 100.000 per campagne,
afgenomen tot naar schatting $5.000 tot $10.000.
Blue Martini Software
Blue Martini Software maakt de belofte van CRM waar. Met de Blue Martini 4
eCRM-applicatiesuite kunnen bedrijven hun kennis over klanten en partners
vergroten, relevante doelgroepen vaststellen en de interactie met deze
doelgroepen over meerdere contactkanalen bevorderen. De suite omvat vier
applicaties: Blue Martini Marketing, Blue Martini Commerce, Blue Martini
Channels en Blue Martini Service. Elke applicatie kan afzonderlijk inspelen
op specifieke behoeften van bedrijven; de complete suite kan worden ingezet
voor het beheer van catalogi, content, transacties, campagnes, analyses en
personalisering. Klanten van Blue Martini Software zijn onder andere
Amsterdam Schiphol Airport, Benetton, Dockers, Harley-Davidson, Iomega
Corporation, Levi Strauss & Co., Polaroid Corporation en Virgin. Zie ook:
www.bluemartini.com